Hejsa.
Jeg er næsten helt sikker på det er en pindsvinefisk du har.
http://dk.reeflex.net/tiere/360_Diodon_holocanthus.htm
Jeg har selv sådan en fætter, og den puster sig op nogle gange, når den møder en stor snegl i mit lille 54L
akvarie, hvor den går alene (den er kun ca. 7 cm).
Men jeg kunne heller ikke lige se den spise til at starte med. Men jeg læste den godt kunne lide
rejer(levende), og tog derfor så ned til Øresund og fangede sådan nogle små
rejer med blå klør, og dem tog jeg med hjem, og smed dem ned til den, og så skulle du bare se!!. He he.. Jeg havde nok fanget ca. 50 stk
rejer, og næsten fyldt akvariet med dem, og der var rigtig mange i flere størrelser, og ca. 1 uge efter, var der kun 2-3
rejer tilbage. Men den tog dem i 1 bid!

Havde også fanget et par meget små fiskunger, som den så også har spist.
Mine
snegle jeg havde deri, har den vist også snuppet.?
Jeg havde også en lille
klovnfisk der var blevet lammetævet af en anden klovn, og den ville ikke overleve det, og den guffede den også i sig, dog over en dags tid. (den var lidt for stor til en mundfuld)
Så noget spiser den da. Og jeg har også prøvet med lidt flagefoder og granulat, og jeg tror den er mest til noget den kan "tygge" på. Så synes det ser ud som om den foretrækker granulaten.
Men i hvertfald levende
rejer er dens favorit. (Derfor har jeg den heller ikke i mit hovedakvarie, hvor jeg bl.a.har
fisk der ikke er så store, og en dannebroreje, for den ville nok blive jagtet, til den gav op og blev spist.

Den kan jo spise
fisk på sin egen størrelse!.
Men sjovt at se den jagte
rejer. De er super hurtige, men den fanger dem alligevel om natten, eller hvis den er heldig.
Mvh Kim