KimJ skrev:Meget avancerede indretninger, er jo altid fascinerende, men et helt almindeligt hul i bunden af akvariet, med en reguleringshane på nedløbet, virker jo upåklageligt, så udover fornøjelsen ved at rode med plastic, får man vel ikke så meget ud af det....

jeg har førhen kørt med det system, og jeg syntes altid der skulle efterjusteres, når returpumpen havde været stoppet, og præcisionsjustering med en kugleventil er ikke altid det letteste.
desuden har mine fjordrejer ofte den ide at de vil en tur ned i overløbet, og møder de en halvt lukket kugleventil stopper den til. jeg kunne selvfølgelig montere et rør med slidser i, men hey, så kan jeg jo lige så godt montere et rør der sørger for at holde vanddybden i overløbet, samtidig med at det er dæmpet og fri for slubrelyde
indtil for 10 minutter siden kørte jeg med Durso, men nu kører jeg med en halv Hofer Gurgle Buster, dvs klokken ligger og tørrer, men selv uden den er systemet lydløst.
Jeg har længe haft planlgt at lave det, og har da osse haft stumperne til at ligge, men blev lige inspireret til at gå igang da jeg så artiklen om emnet her på siden