Det har jeg ikke prøvet, men jeg skal da også indrømme at jeg kun en enkelt gang eller 2 har drejet på den.StarF skrev:jeg har opdaget at den stang man justere vand højden med ik virker mere.. eller retter den køre bare rundt uden a thæve og sænke "porten".. ikke det store problem kan vel laves med lidt lim... andre der har oplevet det?
Bubble Master skummer
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Bubble Master skummer
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
har bare i en periode måtte køre med lidt letter skumning.. så opdagede det da jeg sku til at skrue ned, så den skummede noget hårdere..
det er bare møtrikkerne, der drejer med rundt, således den ik skruer den ned som den skal.. super lim burde fixe det..
det er bare møtrikkerne, der drejer med rundt, således den ik skruer den ned som den skal.. super lim burde fixe det..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Jeg har skruet en del på min, det funker stadig fint..StarF skrev:jeg har opdaget at den stang man justere vand højden med ik virker mere.. eller retter den køre bare rundt uden a thæve og sænke "porten".. ikke det store problem kan vel laves med lidt lim... andre der har oplevet det?
@Daniel - Det er fandme surt at den er blevet smadret. Jeg er ret sikker på at det hele er smadret under transport, min er jo dog en 160'er og den er lidt anderledes konstrueret..
Her er et lidt bedre billede fra ATI's hjemmeside:
http://www.atiaquaristik.com/index.php?id=95,0,0,1,0,0
Jeg ville skrive til Aquapro ASAP og høre hvad du skal gøre.. Efter min mening skal transport firmaet betale alle omkostningerne du har til transport tilbage... Hvem har stået for transporten?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Læs her Daniel:
http://www.aquapro2000.de/Unsere-AGBs:_ ... anguage=en
MVH
Henrik
http://www.aquapro2000.de/Unsere-AGBs:_ ... anguage=en
Altså du skal gribe fat i transportfirmaet ASAP..Transport damage:
All deliveries will be insured. The insurance fee is part of the shipping costs. The goods have to be checked for completeness and any defects immediately on delivery. Any transport damage has to be reported within 24 hours to the respective shipping company. It is not permissible to set off any payments against the claims due to damages upon delivery.
MVH
Henrik
- Daniel1
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2006
Min ser sådan her ud:
http://www.oceansflooraquatics.com/imag ... ter200.JPG
Uden noget rør fra retur-hullet, men det skal der måske ikke være?
Det var GLS der stod for transporten. Har skrevet til Aquapro, så nu må vi se hvad der kommer til at ske. Jeg kan godt rette den plade (med røret på) inde i skummeren op, så den sidder rimelig fast hvor den var limet. men er dette tilfredsstillende?
Det var GLS der stod for transporten. Har skrevet til Aquapro, så nu må vi se hvad der kommer til at ske. Jeg kan godt rette den plade (med røret på) inde i skummeren op, så den sidder rimelig fast hvor den var limet. men er dette tilfredsstillende?
- Daniel1
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Tak Musiker. Vil tage fat i GLS med det samme
- Daniel1
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
GLS sagde at jeg skulle tage fat i Aquapro, når pakken kommer fra et andet land og så skulle aquapro kontakte GLS. Aquapro sagde jeg skulle ringe tilbage mandag... Men nu har de da fået besked + billeder på mail. Chefen kom kl 15, så ville han kigge på det.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Der skal ikke være mere rør med end det klare, du ser på billedet.Daniel1 skrev:Min ser sådan her ud:
Om du er tilfreds med at det indvendige rør ikke er limet, kommer helt an på dig.
Jeg ved faktisk ikke om røret i min er limet. Der er ingen tegn på at der er brugt noget som helst.
- Daniel1
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
[quote="Carsten"][quote="Daniel1"]Min ser sådan her ud:
Det var GLS der stod for transporten. Har skrevet til Aquapro, så nu må vi se hvad der kommer til at ske. Jeg kan godt rette den plade (med røret på) inde i skummeren op, så den sidder rimelig fast hvor den var limet. men er dette tilfredsstillende?[/quote]
Der skal ikke være mere rør med end det klare, du ser på billedet.
Om du er tilfreds med at det indvendige rør ikke er limet, kommer helt an på dig.
Jeg ved faktisk ikke om røret i min er limet. Der er ingen tegn på at der er brugt noget som helst.[/quote]
Kan jo ikke rigtig vide om jeg er tilfreds med det inden jeg har sat skummeren til.. Og så er det jo for sent at returnere den...
Det var GLS der stod for transporten. Har skrevet til Aquapro, så nu må vi se hvad der kommer til at ske. Jeg kan godt rette den plade (med røret på) inde i skummeren op, så den sidder rimelig fast hvor den var limet. men er dette tilfredsstillende?[/quote]
Der skal ikke være mere rør med end det klare, du ser på billedet.
Jeg ved faktisk ikke om røret i min er limet. Der er ingen tegn på at der er brugt noget som helst.[/quote]
Kan jo ikke rigtig vide om jeg er tilfreds med det inden jeg har sat skummeren til.. Og så er det jo for sent at returnere den...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg ville nok klappe hesten og se hvad GLS og AquaPro bliver enige om mht erstatning.. Som udgangspunkt vil jeg mene du skal vælge og få den byttet. GLS må efter min mening påtage sig omkostningerne med at sende den tilbage, da de har ansvaret for forsendelsen!
Ellers kunne det jo blive en rigtig god forretning for dem at smadre varene undervejs!
Mvh
Henrik
Ellers kunne det jo blive en rigtig god forretning for dem at smadre varene undervejs!
Mvh
Henrik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Min bubblemaster havde fået et tryk på skummer koppen (sendt via GLS) jeg skrev til AQ2000 og fik et nyt låg til koppen et par dage senere !
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Carsten:
Du skrev tidligere at producenterne var meget optimistiske ang hvor mange liter vand de egentligt passer til.
Så er jeg bare nysgerrig ang bubbleking. Hvordan er det med dem??
Og hvem er egentligt værst til at overdrive sine tal??
Du skrev tidligere at producenterne var meget optimistiske ang hvor mange liter vand de egentligt passer til.
Mvh Michael
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
ja, producenterne er lidt vel optimistiske i deres angivelser, men hvem der overdriver mest er der nok ingen der ved.MiksBiks skrev:Carsten:
Og der hvor overdrivelserne er mest i øjefaldende er ved luftskummere. Et enkelt lille plast rør med en lille luftsten i enden, og så god nok til 300-400 liter. Det skal man nok være ganske blåøjet for at tro på.
Hvem der overdriver mest vides ikke.
Angående Bubbleking skummerene, så kender jeg kun en som har haft den i gang, og hans akvarie var ikke ret tæt besat.
Så jeg ved ikke ret meget andet om dem, end at de er meget dyre, og at det er virkeligt kram.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8450 Hammel
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: 8450 hammel
hejsa har lige købt en bm 250. syntes ikke rigtig den er begyndt at skumme noget snask endnu. den har kørt 2 timer kan det passe?. hvorlang tid tog det inden jeres begyndte at skumme. kan man gøre noget for og få den til og lave mere luft?.. der hvor de 2 luftslanger går til pumperne. sidder der en kop med noget filtervat i. skal det bare blive der. eller skal man klippe det lidt mindre? 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
så skummer dyret sku for vildt. er ovenud tilfreds med min bm 250. ingen problemer med det larmer fra pumper eller noget. og den er osse begyndt og lave gul snask i koppen. ventede 3 timer ca så startede det for alvor. den skulle nok lige køres til først. så skal jeg bare lige have den indstillet i morgen for sætter den til min i dag når jeg går i seng. for ville sku ikke resikere at stuen er fuld af vand i morgen 

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Den står vel i sumpen?? Så er der jo ingen fare for at stuen er fuld af vande 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
ja den står og hygger sig i sumpen 

- Daniel1
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
Så fik jeg snakket med Aquapro. Skummeren (uden pumpe) skal sendes tilbage og så vil jeg modtage en ny. Skal dog selv betale fragten til Tyskland 

- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Hvad består det "dæmpningskit" af... og hvor kan det evt købes??Hougaard skrev:Hehe... Vi skal vel heller ikke omtale det berygtede "dæmpningskit" som Deltec var nød til at udsende for at folk ville leve med deres skummere
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det er til MC500 og MCE600 - kan fås hos DecOcean.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Så blev jeg også "medlem" af BM 250 klubben...
Dette er afskumning efter kun een time:
http://picasaweb.google.com/flemming.pi ... 8860697746
- Hvis der normalt regnes en "Break- in" periode på 72 timer, hvad skal det så ikke ende med?
Denne skummer kan kun anbefales!

Dette er afskumning efter kun een time:
http://picasaweb.google.com/flemming.pi ... 8860697746
- Hvis der normalt regnes en "Break- in" periode på 72 timer, hvad skal det så ikke ende med?

Denne skummer kan kun anbefales!

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Min skummer holdt op med at skumme og årsagen var, at trådnettet var gået helt itu - om det er naturlig "drift slitage" eller det er fordi min skummer havde suget et eller andet ind - aner jeg ikke. Men jeg havde ikke en reservedel liggende parat, men bestilte straks et passende lager (3,50 euro pr. sæt):
http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... :2710.html
Der efter lavede jeg et temporært hjul ved hjælp af tagrendenet - det virkede ganske glimrende mens jeg ventede på på pakken fra tyskland (Ingen af de danske shop havde det på lager).

Til venstre det hjemmelavede og til højre resterne af det oprindelige.

Den hjemmelavede monteret på hjulet.

Reservedelspakken.
Først tænkte jeg "lorteskummer" - men efter lidt tid tænke jeg at en driftsomkostning på 25kr for 1½ års drift er OK. Man skal bare lige vide at det kan ske. (Et Deltec nålehjul til 450kr svarer trods alt til ca. 24 års brug af trådnet til ATI'en).
/Erik
http://www.aquapro2000.de/Water-Purific ... :2710.html
Der efter lavede jeg et temporært hjul ved hjælp af tagrendenet - det virkede ganske glimrende mens jeg ventede på på pakken fra tyskland (Ingen af de danske shop havde det på lager).

Til venstre det hjemmelavede og til højre resterne af det oprindelige.

Den hjemmelavede monteret på hjulet.

Reservedelspakken.
Først tænkte jeg "lorteskummer" - men efter lidt tid tænke jeg at en driftsomkostning på 25kr for 1½ års drift er OK. Man skal bare lige vide at det kan ske. (Et Deltec nålehjul til 450kr svarer trods alt til ca. 24 års brug af trådnet til ATI'en).
/Erik
Senest rettet af Hougaard man 15. dec 2008 20:43, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Sådan noget tråd net, kan sagens købes her i landet. Det bruges til under pvc folien i havebassiner. men er at det koster noget der ligner 90-100 kroner pr kvardrat meter. Og de 3 strips er jo næsten gratis.
Det nålehjul jeg købte til min gamle skummer kostede 80 Euro= 600 kroner, så det gør jo skummeren endnu billigere i drift.
Det nålehjul jeg købte til min gamle skummer kostede 80 Euro= 600 kroner, så det gør jo skummeren endnu billigere i drift.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Jeg sad bare og kiggede på rundt på sitene og fandt den "officielle" reservedel. Andre varianter er sikkert billigere og lige så gode.Carsten skrev:Sådan noget tråd net, kan sagens købes her i landet. Det bruges til under pvc folien i havebassiner. men er at det koster noget der ligner 90-100 kroner pr kvardrat meter. Og de 3 strips er jo næsten gratis.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Tror du ikke at luften i skabet, er den samme som uden for??StarF skrev:Skal ha lavet så min skummer tager luft uden for skummer rummet, for at så om det kan hæve min PH lidt.
hvordan har i andre forlænget de slanger der går fra pumperne af?
Mon ikke bare du skal lufte lidt bedre ud, så co2 indholdet i luften bliver lavere
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Tja.. skabet lukker jo ret tæt, og vinduet står som regel åbent det meste af dagen.Carsten skrev:Tror du ikke at luften i skabet, er den samme som uden for??StarF skrev:Skal ha lavet så min skummer tager luft uden for skummer rummet, for at så om det kan hæve min PH lidt.
hvordan har i andre forlænget de slanger der går fra pumperne af?
Mon ikke bare du skal lufte lidt bedre ud, så co2 indholdet i luften bliver lavere
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Prøv at lade skabet stå åbent og se om det ændrer noget.
Men vær opmærksom på at en svinging i phen over døgnet er ganske naturligt
Men vær opmærksom på at en svinging i phen over døgnet er ganske naturligt
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
problemet er blot at phén kl 13 er målt til 7.6 og her til aften 7.7 altså svinger den ikke særlig meget.