Invitation til største saltvandsevent til dato -ny udm. s.21

Forum for generel snak omkring saltvand.
jensg
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: roskilde

Re: Invitation til Danmarks største saltvandsevent til dato.

Indlæg af jensg »

vi ses :K godt gået mads :W
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

Fedt kommer helt sikkert os!

Hvis du skulle få brug for hjælp til hjemmeside er jeg ved og starte et firma med webdesign :GO
reefy
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Indlæg af reefy »

Klart på :biggrin:
Fantastisk gået Mads :biggrin:
Bliver da rigtigt sjovt at møde så mange andre Reefere :grouphug:
Mvh. jørn/Vejle
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

:GO vi ses!
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Deaen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland

Indlæg af Deaen »

Jeg er klar :GO Godt initiv ;)
uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Geografisk sted: FREDERICIA

Indlæg af uzi07 »

det glæder jeg mig til.. :y
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

Datoen er noteret! Super initiativ
... intet vand i stuen for tiden ...
Fick
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Fick »

Rigtigt godt initiativ Mads!
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

Det er bare et kanon initiativ!
Jeg prøvede selv at starte noget messe projekt op, men måtte indse at jeg ikke havde tiden til det :wink:

Jeg bor nu i Odense og arbejder på OUH (Odense Uni. hospital). Jeg vil også gerne sætte plakater op og evt. hjælpe med andet... hvad det så skulle være.
Det skal helt sikkert blive til noget Mads!!!

Lad mig høre fra dig, hvis jeg kan hjælpe med noget!
Michael S
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af Michael S »

Herligt initiativ ! datoen er reserveret !!!
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Haaber da ogsaa at de store forhandlere bakker op omkring dette og moeder op med en lille stand !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Brian skrev:Haaber da ogsaa at de store forhandlere bakker op omkring dette og moeder op med en lille stand !
Dvs. vi kommer til at se stande som er magen til hinnaden, da de fleste jo sælger de samme produkter??-

Der skulle i stedet tages kontakt til div. producenter, så vi kan se nye tiltag og nyheder som sådan ;) ( måske er dette gjort ?, ville da være fedt )
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

i stedet
Hvorfor udelukker de to ting hinanden ? Jeg vil da opleve nogle af de forhandlere jeg sjældent eller aldrig har besøgt og vil da også gerne møde Klaus fra RE eller Oliver fra ATI eller Herrn Tunze eller .....
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Til at starte med. Godt initiativ, og ja det kunne være fedt at møde alle folk på en gang.

Det bliver dog uden mig, da prisen for en forhandlerstand er så skyhøj, at jeg ikke engang gider at overveje det.

Jeg tror/ved at andre forhandlere føler det samme.

Hvis jeg skal rive 3 dage ud af kalerenden, slæbe halvdelen af butikken til odense, og sætte stand op, så skal der være mening med det. Og det er der ikke i det her tilfælde.

Hvad med at slå det mindre stort op istedet....

Skal det absolut være et dyrt lokale(OKC) der findes da andet.
Det ville da få billetprisen ned= nok flere besøgende.

Hvis det skal være stort
Overveje at tage ferskvand med, flere forhandlere, flere besøgede, flere.... = større arrangement= mindre billetpris

Bare mine tanker. Tror der skal tænkes lidt mere alternativt, hvis det skal op og stå det her projekt.

Inden i flamer mig så tæl lige til 10...
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Petsupply.dk skrev:Det bliver dog uden mig, da prisen for en forhandlerstand er så skyhøj, at jeg ikke engang gider at overveje det.
Ja ok det er nitte, det burde da være gratis for jer forhandlere....

Er det så ikke bedre at leje den lokale håndbold hal et sted :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

uden forhandlere er der ikke meget at komme efter... enig i at det burde være gratis for forhandlere og producenter at stille op med stande- og lade os (brugerne/kunderne) dække udgifterne via billetindtægter... så ja... måske et sted hvor lejen er lidt billigere...

Håber da at arrangementet kan komme op og stå, med en masse spændende for os saltvandsnørder :GO
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Petsupply.dk skrev:Til at starte med. Godt initiativ, og ja det kunne være fedt at møde alle folk på en gang.

Det bliver dog uden mig, da prisen for en forhandlerstand er så skyhøj, at jeg ikke engang gider at overveje det.

Jeg tror/ved at andre forhandlere føler det samme.

Hvis jeg skal rive 3 dage ud af kalerenden, slæbe halvdelen af butikken til odense, og sætte stand op, så skal der være mening med det. Og det er der ikke i det her tilfælde.

Hvad med at slå det mindre stort op istedet....

Skal det absolut være et dyrt lokale(OKC) der findes da andet.
Det ville da få billetprisen ned= nok flere besøgende.

Hvis det skal være stort
Overveje at tage ferskvand med, flere forhandlere, flere besøgede, flere.... = større arrangement= mindre billetpris

Bare mine tanker. Tror der skal tænkes lidt mere alternativt, hvis det skal op og stå det her projekt.

Inden i flamer mig så tæl lige til 10...
Nu er der, så vidt jeg ved, ikke kommet noget ud vedr. priser hverken til forhandler, grossister, producenter eller os kunder, så det er vel lidt for tidligt at melde fra eller til for den sags skyld.

Men klart, det vil da nok trække mange flere til, med en ferskvands afd. Randers akvarie forening har lavet et par messer med udstilling af både forhandler, producenter og diverse akvarie foreninger også de foreninger der ''kun'' holder f.eks. guppy'er Diskus osv.

Petsupply : hvad mener du med : Inden i flamer mig så tæl lige til 10... ????
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Lars S skrev: Nu er der, så vidt jeg ved, ikke kommet noget ud vedr. priser hverken til forhandler, grossister, producenter eller os kunder, så det er vel lidt for tidligt at melde fra eller til for den sags skyld.
Mon ikke de forskellige forhandlere allerede er blevet inviteret, Lars ?
Jeg tror da ihvertfald man skal være rimeligt tidligt ude, hvis man forventer at forhandlerne skal slutte op - det kræver jo lidt planlægning ;-)
Men klart, det vil da nok trække mange flere til, med en ferskvands afd. Randers akvarie forening har lavet et par messer med udstilling af både forhandler, producenter og diverse akvarie foreninger også de foreninger der ''kun'' holder f.eks. guppy'er Diskus osv.
Det ville imho også blive et større hit, hvis offentligheden var indbudt og der noget for dem at se..... selvom det ville betyde, at man skulle inddrage ferskvandsfolkene.
At "flame": At hetze eller køre hadekampagne i et diskussionsforum på internettet.

"Flamebait" er så Petsupply i dette tilfælde ;-)

/Kim
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Der er såmænd sat priser på. 5000,- for en forhandler stand.
Du ved hvordan nogen folk er herinde.

Nolan, korrekt:)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Kr. 5000,- lyder godt nok også lidt vildt :shock:
Brugeravatar
vildihjelm
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af vildihjelm »

Det er fandeme mange penge syntes sku også det skulle være gratis for forhandlere det er jo dem der har en masse bøvl med at få flyttet akvarier og det hele :-)
Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Kolding
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Tror nu heller ikke at alle forhandler er inviteret, men ret mig da endelig hvis jeg tager fejl. ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det var godt nok mange penge for en forhandler stand. Ikke at jeg mener det skal være gratis for forhandlerne, men langt fra så høj en pris som opgivet.
Der skal godt nok langes mange varer over disken før end blot standen er tjent ind.
Det må være en ommer. Selvom vi andre så skulle komme af med 25 -50 kroner mere.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Alt efter hvad der kommer til at være på denne messe vil jeg gerne deltage. Men uden forhandlere vil det være en noget tam dag for os alle.
Og en ting der kunne være intersant var nok at man kunne se noget LED som kunne blive fremtiden inde for vores hobby .. hvis nu en forhandlere skulle dukke op .. Man har vel lov at ønske .. he he

Steen
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- "Måske at man skulle slå lidt mindre brød op..."

Misforstå mig ikke, jeg syntes at det er et fint initiativ! Men det kan ikke lade sig gøre at afholde et sådant arrangement, baseret på publikumbetaling. Det er lejen pågældende sted simpelthen for stort til... Det var bedre at arrangere det i en idrætshal el. lign. evt. i forb./ samarbejde med en akvarieforening el. des lige!

- "Markedsførings kampagner" og reklamesøjler koster penge, derfor betaler udstillere/ forhandlere/ producenter "husleje" i den tid som de optager pladsen, udgift til el osv. Og jeg mener at en sådan udstilling er lig med en reklame søjle for udstilleren... Så hvis prisen er 5000,- per stand, så er det billigt. Det koster det også afholdt i en idrætshal!

Uanset hvor flink indehaveren af OKC måtte være, så har han ikke investeret i denne ejendom for at stille den gratis til rådighed... Jeg syntes da at det er flot at de i det hele taget viser villighed til at ville stille plads til rådighed, da den var bedre lejet ud til invita, HTH, designa... Osv. osv. osv. Så givet en ringere publikums tilslutning, da kan dette ikke baseres på entre'en alene!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Misforstå mig ikke her, jeg vil såmænd gerne betale et beløb, til husleje, strøm mv. Men der skal være mening med galskaben. Reklame mv for en messe kan aldrig blive min eller andre forhandleres hovedpine. Tænk på hvilke udgifter en forhandler også har, forbundet med en messe, tid, fragt, udstyr, stand, mv. Ja, jeg ved det.(tudekiks:)

Dem som har udtænkt dette projekt, må have tænkt på hvor lidt 5-15 forhandlerstande fylder i en kongressal eller bare en sportshal for den sags skyld? Jeg vil gå så langt som at påstå at det her projekt aldrig bliver realiseret uden at at åbne op for ferskvand/havedam eller andet. Det ville nok også være bedst for saltvandshobbyen på længere sigt, end hvis det er "lukket" selskab for dem der allerede har saltvand.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Petsupply.dk skrev:Misforstå mig ikke her, jeg vil såmænd gerne betale et beløb, til husleje, strøm mv. Men der skal være mening med galskaben. Reklame mv for en messe kan aldrig blive min eller andre forhandleres hovedpine. Tænk på hvilke udgifter en forhandler også har, forbundet med en messe, tid, fragt, udstyr, stand, mv. Ja, jeg ved det.(tudekiks:)

Dem som har udtænkt dette projekt, må have tænkt på hvor lidt 5-15 forhandlerstande fylder i en kongressal eller bare en sportshal for den sags skyld? Jeg vil gå så langt som at påstå at det her projekt aldrig bliver realiseret uden at at åbne op for ferskvand/havedam eller andet. Det ville nok også være bedst for saltvandshobbyen på længere sigt, end hvis det er "lukket" selskab for dem der allerede har saltvand.
- Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, især hvad angår dit andet afsnit! Og jeg kan godt forstå dig... Mit indlæg var ikke rettet imod dig, men en genneralisering. Udfra min opfattelse af at drive en forretning!
Jeg mente ikke at du, eller andre forhandlere betale for fremstød/ reklame. (Lur mig om det ikke er kalkuleret ind i lejen!) Jeg mente at standpladsen/ udstillingen var lig med et display/ reklamesøjle for forhandler/ producent.

Udgiften til dette "display" skal ses som til at fremme mersalg, ligesom ved hvilken som helst markedsføring.
Ejeren af sådan en "hal", er afhængig af et antal udstillere for at han kan have en lukrativ forretning. Og udstillere kalkulerer med et forventet besøgstal, for at få sit til at løbe rundt.

På samme måde er det kunder som er nødt til at dække en forhandlers udgifter forbundet med driften. Han tager jo ikke varer og fisk hjem for en god sags tjenneste, og betaler udgifter til husleje el, vand og varme af egen lomme
På samme måde i Odense. Der vil ikke være publikummer til at dække udgifter til driften forbundet med dette arrangement! Spørgsmålet er nærmere om besøgstallet er stort nok til at dække udstillers udgifter og timeløn...?

Jeg er helt enig med dig at det er for stort! Udstillingen vil ikke syne af meget, og publikum vil kunne fare vild ude på toilettet...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Petsupply.dk skrev:Der er såmænd sat priser på. 5000,- for en forhandler stand.
Du ved hvordan nogen folk er herinde.

Nolan, korrekt:)
:GO Okay, så forstår jeg.

Men inden vi kommer med alt for mange ide'er osv. mon ikke Mads eller hvad der også er med til dette, så kommer frem med noget mere info, det håber jeg da, inden denne diskution tager en forkert retning og der ikke er ( som jeg ) for mange gæterier og tanker.

Jo tak, jeg har selv haft akvarie forretning og været med på en del udstillinger, det er sgu et være slæb og det tager enormt tid både før og efter en udstilling, så Joackim, jeg forstår dig godt.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Hehe, rart med en diskussion med gode velskrevne indlæg.

Anagenys

Jeg læste lige mit eget indlæg igen. Det fremstår måske lidt negativt, men det var egentlig ikke meningen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra Mads om, hvad den store plan er?

Et eksempel ang. standene:

Jeg blev igår (ufrivilligt) slæbt med på "mode/bolig"-messe i fredericia igår af konen.
Der var 125 udstillere i den lille sal. (svarer til en sportshal) Det tog 20 ca. min at gå igennem. Jeg var ret glad for at vi fik stukket et par fribilleter i hånden på vej ind....!

Med det mener jeg, som tidligere skrevet, at hvis en besøgende til "saltvandsmesse 2009" betaler 200-250,- for at komme ind,bruger 15 min på at gå messen igennem, så ville han/hun stå med nøjagtig samme følelse som jeg stod med igår efter "mode/bolig-messe" i fredericia.....ØV!
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Petsupply.dk skrev:Hehe, rart med en diskussion med gode velskrevne indlæg.

Anagenys

Jeg læste lige mit eget indlæg igen. Det fremstår måske lidt negativt, men det var egentlig ikke meningen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra Mads om, hvad den store plan er?

Et eksempel ang. standene:

Jeg blev igår (ufrivilligt) slæbt med på "mode/bolig"-messe i fredericia igår af konen.
Der var 125 udstillere i den lille sal. (svarer til en sportshal) Det tog 20 ca. min at gå igennem. Jeg var ret glad for at vi fik stukket et par fribilleter i hånden på vej ind....!

Med det mener jeg, som tidligere skrevet, at hvis en besøgende til "saltvandsmesse 2009" betaler 200-250,- for at komme ind,bruger 15 min på at gå messen igennem, så ville han/hun stå med nøjagtig samme følelse som jeg stod med igår efter "mode/bolig-messe" i fredericia.....ØV!
:wink: fint indgangs vimkel :GO

ja det vil være ødelæggende hvis nogle kommer til at gå derfra med en negativ holding til akvarie hobbyen, og særlig denne salte verden.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"