høj KH....

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
raseni
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense, Fyn

høj KH....

Indlæg af raseni »

Har målt min KH med et red sea testset, og min KH er i feltet high, dvs. ml. 2.9-3.6, og synes min pH er lav, den ca. 8, hvordan for jeg lige hævet min pH lidt, og får min kH lidt ned????

min saltindhold er umiddelbart god nok, dvs. 1.025, hvilket burde være OK, ikke????

Kan et vandskifte ændre på det?

Alle mine fisk trives fint, det gør mine anemoner, skiver, LPS´er også. Men mine SPS´er ikke for gode. Kun mine montipora plader. De encruster sig rigtigt meget ud over stenene, istedet for at vokse op, men der er og 250W over mit 240L WOHA.

nogen bud???

mvh
Rasmus
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Re: høj KH....

Indlæg af martin »

Hvis din ph er 8 er den helt fin. Hvis ikke du tilsætter noget så falder din KH stille og roligt.
/martin
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Men ellers er jeg enig med Martin, Kh skal nok falde på plads over tid, men det er bekymrende at dine sps ikke står fint.
Jeg vill nok måle Ca og Mg også set i lyset af din KH er høj

/Henrik
raseni
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Odense, Fyn

Indlæg af raseni »

ok dem vil jeg lige få målt. Jeg synes bare at det er underlidt at min hammer er super fin, og vokser godt, 2 til 6 hoveder på ca. 6 måneder, og mine røde og grønne montipora plader vokser godt, dog er den røde lidt bleg i farven der hvor den får mest lys.............kan de få for meget lys????
men mine digitata og stylophora er ikke for gode.

mvh
Rasmus
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

@Raseni - Koraller er jo ikke ens... Koraller kræver forskellige ting og de er ikke alle lige nemme.

Rød montipora der er bleg ville i en zeovit balje kunne tyde på Possatium (K+) mangel.
Min røde montipora er dog bleg uden at jeg mangler K+ Og det selvom jeg ikke har mine montiporaer i det kraftigste lys.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"