salifert mg testsæt hjælp
-
- Dværg kejser
- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 8450 Hammel
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: 8450 hammel
salifert mg testsæt hjælp
har som overskriften et salifert test sæt. men uden brugsanvisning så håber nogle kan hjælpe mig. har 3 bøtter hvor der står mg-1 mg-2 mg-3. 2 sprøjter og 1 blå ske. har jeg det hele?. og hvordan skal rækkefølgen være? mvh miamus 

-
- Rev Papegøje fisk
- 18
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Re: salifert mg testsæt hjælp
Hej. Jeg havde samme problem men fik hjælp herinde, så har lige kopieret det jeg fik afvide (og som selvfølgelig passer);)
1: fyld 2 ml. vand i målebægeret.
2: kom 4 dråber Mg 1-væske i målebægeret - dryp ved at trykke forsigtigt på flasken .Ryst i 30 sek.
3: Fyld en blå skefuld pulver ( Mg 2) -brug den skeformede del af skeen og ryst forsigtigt
4: Tag sprøjten og sæt den gule spids på
Kom sprøjten i væske nr. 3 og fyld sprøjten til 1 mm. mærket - der vil være lidt luft mellem ml. mærket og væskeoverfladen.
5: tryk væske ud af sprøjten, en dråbe ad gangen ned i målebægeret og ryst efter hver dråbe
6: Fortsæt til farven skifter til grå/blå . den først observerede farve. Aflæs mængden af væske i sprøjten ved at vende sprøjten på hovedet og aflæs, hvor den sorte ring står - i tabellen aflæser du det faktiske Mg-indhold ved at aflæse det tal,der står i højre kolonne i tabellen ud for det tal, du aflæste på sprøjten
1: fyld 2 ml. vand i målebægeret.
2: kom 4 dråber Mg 1-væske i målebægeret - dryp ved at trykke forsigtigt på flasken .Ryst i 30 sek.
3: Fyld en blå skefuld pulver ( Mg 2) -brug den skeformede del af skeen og ryst forsigtigt
4: Tag sprøjten og sæt den gule spids på
Kom sprøjten i væske nr. 3 og fyld sprøjten til 1 mm. mærket - der vil være lidt luft mellem ml. mærket og væskeoverfladen.
5: tryk væske ud af sprøjten, en dråbe ad gangen ned i målebægeret og ryst efter hver dråbe
6: Fortsæt til farven skifter til grå/blå . den først observerede farve. Aflæs mængden af væske i sprøjten ved at vende sprøjten på hovedet og aflæs, hvor den sorte ring står - i tabellen aflæser du det faktiske Mg-indhold ved at aflæse det tal,der står i højre kolonne i tabellen ud for det tal, du aflæste på sprøjten
-
- Dværg kejser
- 16
mange tak martin.. men har ikke nogen gul spids. og har hellere ikke noget ark hvor jegkan læse værdierne.. hva gør jeg så lige. kan nogen fortælle mig det?
-
- Rev Papegøje fisk
- 18
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Mon ikke du kan finde det ark til aflæsning af værdier på nettet.... Ville gerne ha scannet mit ind til dig, men kan ikke få driveren til min scanner til at fungeremiamus skrev:mange tak martin.. men har ikke nogen gul spids. og har hellere ikke noget ark hvor jegkan læse værdierne.. hva gør jeg så lige. kan nogen fortælle mig det?

- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis det er et sæt du har købt, så retur til sælger og få de manglende ting.
Er det dig selv der har smidt det væk, så køb et nyt
Er det dig selv der har smidt det væk, så køb et nyt
-
- Dværg kejser
- 16
hej carsten. det var nogle testsæt jeg fik med da jeg købte mit akvarie af en gut.. ja må købe nogle nye så. der er bare 10 sæt med. og så vidt jeg kan se. er det kun mit mg sæt der mangler noget ved. men ville lige chek mit mg for skal have nogle sten koraller i dag. også så jeg at skemaet til og læse værdier manglede. har prøvet og google men uden held
. mvh miamus

- Olsen
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Køb da bare et sæt magen til og brug den samme tabeller og brugsanvisning til begge sæt 

- mipe
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Hvis du mangler brugsanvisningen, så har jeg den her:
http://home20.inet.tele.dk/mipe/akva/sa ... fertmg.jpg
http://home20.inet.tele.dk/mipe/akva/sa ... fertmg.jpg
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)