Se gammelt akvarie her på linket nedenfor:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... lsen#p1539
Akvariet har bare stået med ferskvandsfisk og kunstige plante da jeg ikke kunne få det opbevaret nogen steder, og lidt fisk var bedre end et stort tomt akvarie midt i stuen.
Endelig fik jeg fundet min permanente bopæl og ku gå igang igen.. ( lille uheld til at starte med) - flyttemændende tabte det sku ned af trappen under flytning!!!- 4 måneder skulle der så gå med frem og tilbage med forsikringen inden jeg så fik et nyt... F¤&%¤#ing "træls"!
Nyt Akvarie blev bestilt igennem Thomas i Klovnfisken ( det gamle var fra GEISS i Tyskland, og understellet kunne jeg bruge igen. ) - det tabte de trods alt ikke..
Akvarie bordet er med sandblæst glaslåger på begge sider, så det er til at komme til.
Akvariet er 120 langt, 58 cm bredt ( ved det er smalt ) og 70 cm i højden.
Bliver brugt som rumdeler i stuen og står ud fra væggen.
Levende sten er der kommet i for lidt over en uge siden, og nu venter jeg spændt til jeg kan begynde at komme lidt sager i det.
At teknik har jeg ikke så meget endnu:
2 x 250 w HQI lamper med timer på
Aqua reef 500 filter system ( er lavet lidt om )
1 x Varmelegme
1 x Osmose anlæg ( Automatisk ferskvands påfylder)
1 x lille T rør med blåt lys med timer på. ( slukker en time efter HQIen )
1 x Red dragon pumpe
1 x sump
ca 40 kg levende sten
Planen er selvfølgelig lidt mere teknik med tiden og et par tunze pumper til at skabe lidt mere turbulens i vandet.
Er ikke begyndt at måle vandværdier endnu, men starter sikkert her i næste uge.
Skal oploade billeder her i weekenden.
Med hensyn til sten opsætning ville jeg ikke have det for kompakt, så det arbejder jeg stadig med.. at få flyttet stene rundt til jeg er tilfreds.
Skal nok vende tilbage med billeder i løbet af weekenden.. men lige nu er det vist bare "brun grød"