Et ret sjovt system der er sat sammen her. Baseret på streams og nærmest et omvendt bundfilter - dvs koralgrus med flow OP igennem.... Dette gøres som det ses nedenfor via 2 streams der blæser ud i bunden og op gennem gruset. Kan desuden godt lide ideen med en kasse rundt om overløbet hvori alle streams er gemt - han bruger jo også lige en 6-8 stykker !
Desuden en fed åbent sten opbygning med gode flow muligheder og sikkert et flot udseende når det er groet til med koraller..
Meget fedt egentligt Hvertfald som en mellemting mellem sandbunden og barebottom system....
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Tro nu bare at stenene er "staghorns" der er kapslet ind i kalk.
Men jeg har nu godt nok min tvivl om det fungerer i praksis med den rist i bunden. Selvom selv den mindste Stream giver 6000 liter vand , så beliver strålen nu godt nok brudt hurtigt at alt det ral der ligger mellem hullerne i ristene.
Dan - Det er levende sten, også kaldet "branch rocks" i USA, desværre ikke det vi har mest af derhjemme.
Carsten - Nej jeg skal heller ikke kunne sige om det virker, men man kan jo holde øje med om der er skidt derned og evt spule det ud i vandet med et kraftigt powerhead i ny og næ.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]