Måling af magnesium over 1500ppm?
- thyme
- Rev haj
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Måling af magnesium over 1500ppm?
Jeg er ved at booste min magnesium til over 1500ppm
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg måler så høje værdier med salifert?
Jeg har tidligere fortyndet 1 ml saltvand med 1 ml hanevand, og fordoble målt værdi. Men dette er måske ikke en god metode?
Jeg har nemlig tidligere fået at vide (som jeg forstod det) at jeg bare skulle fordoble saltvandet til 4ml og bare måle på dette, og så fordoble målt værdi. Men her får jeg intet farveomslag.
Nogen meninger?
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg måler så høje værdier med salifert?
Jeg har tidligere fortyndet 1 ml saltvand med 1 ml hanevand, og fordoble målt værdi. Men dette er måske ikke en god metode?
Jeg har nemlig tidligere fået at vide (som jeg forstod det) at jeg bare skulle fordoble saltvandet til 4ml og bare måle på dette, og så fordoble målt værdi. Men her får jeg intet farveomslag.
Nogen meninger?
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Re: Måling af magnesium over 1500ppm?
Naar du goer som instruktionerne fortaeller dig saa loeber du toer for vaeske nummer 3 foer din 2ML vaeske skifter farve.
Dette er en korrekt maade at goere det paa.
Det du nu skal goere naar du loeber toer for nummer 3 er at fylde sproejten en gang til paa samme maade du gjorde foerste gang og saa fortsaette drypperiet.
Saa hvis du toemmer sproejte 1 og halvdelen af sproejte 2 foer vaesken skifter farve saa ved du at du har brugt (eksempel) 155 ialt hvor en enkelt sproejte fuld maaler 100.
Paa din tabel kan du se hvad de forskellige maal svarer til i mg. Og den tabel kan du gange videre paa.
Det er noget med at 10 microliter svarer til 1000ppm mag. 20 microliter svarer til 1010ppm mag.
Der er ikke saa meget hokus pokus over relationen mellem tilfoert vaeske og ppm mg.
Dette er en korrekt maade at goere det paa.
Det du nu skal goere naar du loeber toer for nummer 3 er at fylde sproejten en gang til paa samme maade du gjorde foerste gang og saa fortsaette drypperiet.
Saa hvis du toemmer sproejte 1 og halvdelen af sproejte 2 foer vaesken skifter farve saa ved du at du har brugt (eksempel) 155 ialt hvor en enkelt sproejte fuld maaler 100.
Paa din tabel kan du se hvad de forskellige maal svarer til i mg. Og den tabel kan du gange videre paa.
Det er noget med at 10 microliter svarer til 1000ppm mag. 20 microliter svarer til 1010ppm mag.
Der er ikke saa meget hokus pokus over relationen mellem tilfoert vaeske og ppm mg.

- thyme
- Rev haj
- 18
- Kontakt:
- mipe
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Låner lige din tråd thyme.
Hvad gør man så når sit JBL testsæt siger 1260ppm og Salifert siger 1500ppm, det er da noget af en forskel, men hvad kan man så regne med?
Hvad gør man så når sit JBL testsæt siger 1260ppm og Salifert siger 1500ppm, det er da noget af en forskel, men hvad kan man så regne med?
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Jeg er ikke helt med.
Det maa da vaere to forskellige test saet?
Siger du resultatet er forskelligt mellem dem?
Det er nok desvaerre meget normalt og du kan proeve at koebe nyt plus teste med et trejde fra en ven eller en dyrehandel.
Derudover kan det siges at man altid skal vaere lidt forsigtig med at sige at ens tests tester 100% fine da test saet til hobby brug ikke er alt for akurate.
Det maa da vaere to forskellige test saet?
Siger du resultatet er forskelligt mellem dem?
Det er nok desvaerre meget normalt og du kan proeve at koebe nyt plus teste med et trejde fra en ven eller en dyrehandel.
Derudover kan det siges at man altid skal vaere lidt forsigtig med at sige at ens tests tester 100% fine da test saet til hobby brug ikke er alt for akurate.

- joekill
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
thyme skrev:Jeg er ved at booste min magnesium til over 1500ppm
?
øhmm, hvorfor vil du ha' din Mg så høj ?

- thyme
- Rev haj
- 18
- Kontakt:
Yep, jeg har fået noget Tech M Magnesium som skulle være god til at kvæle bryopsis med. Så nu venter jeg spændt 
er på omkring 1600ppm nu.

er på omkring 1600ppm nu.