er det bare det samme som det pulven som man kan købe i tyskland og blande med demineraliseretvand
http://petsupply.dk/product_info.php?cP ... ts_id=4596
Næ, ikke nødvendigvis. Det hele kommer jo an på hvor koncenteret blandingen bliver.Hobbyakvaristen skrev:Forstår ik helt at 8 kg chlorid og 1 kg sulfat skulle give 40 liter blandet, min beregning siger d bliver til 21 liter.
380 g chlorid og 48 g sulfat til en liter.
Er jeg helt galt på den ?
Hvilken producent er det??Hobbyakvaristen skrev:min blanding har jeg fra producenten og skulle hæve 500mg pr 100 liter, akkurat som din
Jeg er blevet fortalt at det skulle være noget med ionbalancen, om det er noget vrøvl ved jeg ikke.HansR skrev:Er der nogen, der har en god forklaring på, hvorfor der både skal Mg chlorid og Mg sulfat i blandingen. Sulfaten er muligvis lidt mere opløselig, men giver jo også svovl, så hvorfor ikke bruge ren Mg chlorid?
Hans
Nå ja, men så er vi jo i samme situation - også statsansat her og desværre ikke med departmentscheflønning. Jeg ser, hvad jeg kan finde ud af.Carsten skrev:Jeg er kun en fattig statansat, så de bøger har jeg desværre ikke haft råd til, men muligvis har nogle andre dem.