1000 vis af mikro haletusser
- fny9430
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9430 Vadum
- Geografisk sted: Vadum, Nordjylland
1000 vis af mikro haletusser
Hej Alle
Her til aften, en time efter fiske godnat, sad jeg og lyste efter krabber/knæler (evig jagt), så jeg vildt mange små haletusse lignede dyr der stimmede rundt i hjørnerne af akvariet. Er der nogen der har en ide om hvad det er.
De er meget små, nok umulige at filme, troede i første omgang det var luft partikler. Vil gætte på at de største er 1mm.
Forundret hilsen
Flemming
Her til aften, en time efter fiske godnat, sad jeg og lyste efter krabber/knæler (evig jagt), så jeg vildt mange små haletusse lignede dyr der stimmede rundt i hjørnerne af akvariet. Er der nogen der har en ide om hvad det er.
De er meget små, nok umulige at filme, troede i første omgang det var luft partikler. Vil gætte på at de største er 1mm.
Forundret hilsen
Flemming
260l, 40kg sten, Instant Ocean Skimmer 800, Tunze 6045
2 gule kiruer, 2 klovn fisk, Kardinal reje, en Bodil, 1 koralvogter, 1 Kejser(Lemonpeel Angelfish),2 damsler og en stor Annemone.
2 gule kiruer, 2 klovn fisk, Kardinal reje, en Bodil, 1 koralvogter, 1 Kejser(Lemonpeel Angelfish),2 damsler og en stor Annemone.
Re: 1000 vis af mikro haletusser
Det kan helt klart være tang lopper eller små rejer dem har vi alle masser af i akvariet og vi ser dem først når lyset slukker for så kommer de frem for at søge føde.
Der er lige så meget liv i akvaiet om natten som der er om dagen om natten kommer der helt sikker også orme og snejle frem hos dig.
Grib lygten og hold øje der er masser at kigge på.
Steen
Der er lige så meget liv i akvaiet om natten som der er om dagen om natten kommer der helt sikker også orme og snejle frem hos dig.
Grib lygten og hold øje der er masser at kigge på.
Steen
- fny9430
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
Hej Steen.
Du har nok ret, men har ikke lagt mærke til dem før.
Slås med et "klikke" dyr der tager mine små fisk, så jeg sidder ofte om aftenen og leder.
mvh Flemming
Du har nok ret, men har ikke lagt mærke til dem før.
Slås med et "klikke" dyr der tager mine små fisk, så jeg sidder ofte om aftenen og leder.
mvh Flemming
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
"klikkedyr" der tager små fisk, kan d ik være en mantis ?
- fny9430
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
Ja mine sten er fra frisk import. Det sjove er at jeg aldrig har set skyggen af den fætter. Det kan vel ikke være min kardinal reje eller nogle af de mange krabber der efterhånden er blevet store.
Men for lige at vende tilbage til det første med de 1000 mikro haletusser, så er de ikke set siden.
Men for lige at vende tilbage til det første med de 1000 mikro haletusser, så er de ikke set siden.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er flere dyr der kan lave klikke lyde, deriblandt flere fisk. Vimpelfisk og sort jomfrufisk er et par af dem.
Der er også pistolrejer.
Har hørt at der kan høres forskel på om det er en pistolreje eller en søknæler. Pistolrejen har kun et skud i bøssen før den skal lade igen, hvorimod søknæleren har automatvåben - flere gange på meget kort tid.
Pistol rejer er som regel helt uskadelige
Der er også pistolrejer.
Har hørt at der kan høres forskel på om det er en pistolreje eller en søknæler. Pistolrejen har kun et skud i bøssen før den skal lade igen, hvorimod søknæleren har automatvåben - flere gange på meget kort tid.
Pistol rejer er som regel helt uskadelige
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
De små "mikrohaletusser" har fomodentligt været larver af dine kardinalrejer, hvis du har 2 af dem. Det passer med størrelsen og antallet samt tidspunktet for at de har gydt.
/Hans
/Hans
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Emne flyttet fra koraller til generalt, da tråden så vidt jeg lige kan læse ikke omhandler koraller 
God jagt.

God jagt.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199