Formning af plexiglas.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Formning af plexiglas.
Hej.
Jeg står og skal lave et nyt låg til min DIY skummer, og vil denne gang gerne prøve at lave det lidt kegleformet. Men hvordan bøjer/former man plexiglas? Hvor varmt skal det være før det ikke knækker, og holder formen bagefter?
Jeg står og skal lave et nyt låg til min DIY skummer, og vil denne gang gerne prøve at lave det lidt kegleformet. Men hvordan bøjer/former man plexiglas? Hvor varmt skal det være før det ikke knækker, og holder formen bagefter?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Re: Formning af plexiglas.
brug en varme pistol og så lig det på kanten af et bord varm på glasset og så når du har varmet det op så bøj det stille og roligt.. pas på du ikke kommer for tæt på med pistolen da det godt kan smælte hvis det bliver for varmt 

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Det var da en mulighed, men det er lidt svært at bukke en tragtform over en bordkant... Er der ikke nogen der har lavet dette og kan fortælle hvordan det er gjort?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Da jeg lavede toppen til min DIY skummer, var det en tur i ovnen og noget vægt ovenpå.
Mener at man max må have 150 grader.
Husk at sidder ved ovnen, for det er ikke altid, at vægten smelter lige ned, og skal derfor rettes på engang imellem.
Mener at man max må have 150 grader.
Husk at sidder ved ovnen, for det er ikke altid, at vægten smelter lige ned, og skal derfor rettes på engang imellem.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Det var smart må jeg nok sige. Du har vel ikke et billede af det færdige resultat?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Geografisk sted: Hadsund
hej den med ovnen er en rigtig god måde at gøre pladen bøjelig, er dog ikke helt sikker på hvad grader den skal varmes på,pvc er ca 150 grader. men du kan jo prøve med et lille stykke først. glæder mig til at se resultatet,spændende ide 

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Hvor får man egentlig fat på et stykke PVC plade? Jeg skulle gerne kunne lime det med PVC lim...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9560 Hadsund
- Geografisk sted: Hadsund
hmm det var et godt spørgsmål, har selv haft let adgang til det da jeg er plastmager og har arbejdet med det, men et bud ville være byggemarkeder?? jeg lavede selv overløb af pvc,det fungerer fint. hvor meget skal du bruge og hvilken tykkelse?
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
Det er fra da skummeren lige var færdig. Siden har jeg vendt pumpen om, hvilket får pumpen til at larme MEGET mindre.Det var smart må jeg nok sige. Du har vel ikke et billede af det færdige resultat?
mange siger at DIY skummere, er skod. Men denne virker kanon, larmer kun lidt og mine no2 og no3 er så lave, at de ikke giver udslag på testen

- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg skal vel bruge et stykke på 400x400 mm, vil jeg tro. Tykkelse på omkring 3-4 mm.... Min skummer har kørt siden nytår ca., og den virker også helt som den skal, dog kunne jeg godt tænke mig at få en kegleformet top i stedet for den flade jeg har nu. Skummet har lidt svært ved at komme op i røret til koppen lige nu, men det virker da...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
Min top er 5mm i tykkelsen. Ellers en fin skummer du har fået lavet. Skal nok blive godt med en "spids" top.