tror jeg vil prøve at bygge min egen led lampe til mit fragment akv..
http://www.dotlight.de/index.php?cat=c765
der har man da led ballasten.
Ny LED lampe i stedet for 250W HQI
- D.Damgaard
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Re: Ny LED lampe i stedet for 250W HQI
Vh. Dennis Damgaard
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
"We must go see for ourselves" - Jacques Yves Cousteau
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Det er jo lidt komisk, at man betaler enorme summer i told og ikke mindst moms for sådan nogle LED lamper, når man tænker på hvor meget CO2 de kunne spare miljøet for. Det er desværre nok ikke et argument der vil have ret lang tids gang på jorden overfor skattevæsnet omend det burde have det når DK nu er så begejstert for at være et miljøforegangsland med klimakonference og alt muligt.
I forbindelse med CO2 besparelser har i så set ham, der bygger små lydløse vindmøller til havebrug - de har naturligvis også problemer med at blive godkendt, men mon ikke det kommer. De ser rigtigt pæne ud (nærmest skulpturer). Sådan en ville være dejlig at have når man bruger så meget eergi som vi gør. Det var ikke for at afspore tråden, blot en anden energisbesparende oplysning.
/Hans
I forbindelse med CO2 besparelser har i så set ham, der bygger små lydløse vindmøller til havebrug - de har naturligvis også problemer med at blive godkendt, men mon ikke det kommer. De ser rigtigt pæne ud (nærmest skulpturer). Sådan en ville være dejlig at have når man bruger så meget eergi som vi gør. Det var ikke for at afspore tråden, blot en anden energisbesparende oplysning.
/Hans
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Hehe, jep det har været i tankerne.. Har min tomme nano med et par Compact rør, som jeg har overvejet at give LED lys og starte op igen, når jeg er flyttet og har fået et lille kontormastou skrev:Du kunne jo nøjes med at lave et til et fragment akvarium (for en start)Musiker skrev:Jeg har kigget lidt på DIY og de ting som holder mig tilbage er:
1. Indkøbsprisen på elektronik og LEDS til et 250L løb op i 3000,- med en lysmængde der svarer til en Solaris. Jeg vil sikkert kunne handle en bedre deal hjem på dioderne.. Så der kan nok hugges noget af prisen
2. Lyssammensætningen skal være rigtig, ellers vokser korallerne ikke. Det kræver at man mixer forskellige farver af LEDs - Dvs man der skal forskellige farver i spil.
3. Tidsmangel. Har en del andre opgaver i min fritid og det ser ikke ud til at stilne af før til vinter.
4. Skal bruge et pænt armatur og har ikke noget værksted at bygge det i..
Da jeg også går og roder med et andet projekt som ikke kræver at man laver en pæn indpakning, så er det ikke umiddelbart LED projektet som står først for når tiden tillader endnu et fritidsprojekt..
Mvh
Henrik![]()
/Magnus

/Henrik
- KinCaid
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8250 Egå
- Geografisk sted: Skæring Strand / Århus
Noget nyt i LED-DIY sagen?