Min skummer på Shin Mao 151

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
calle3
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 6740 Bramming

Min skummer på Shin Mao 151

Indlæg af calle3 »

Ja den skummer overhovedet ikke... men det skal den vel heller ikke allerede på 3. dagen.

Men jeg er lidt itvivl mht. det rigtigt flow igennem skummer filter dvs. igennem de 3 kamre i sumpen.

Flowregulatoren for skummeren har jeg stående fuls åben... er det rigtigt. Prøvede at skrue den ned på et minimum, men så kom der bare vand op i toppen... hvordan skal den indstilles bedst??

Der er så meget vand i det første kammer, skummer kammer at det kun står 5 mm fra kanten til kammer 2.. er det godt nok.

Vandet i det sidste rum, rislefilter, står så højt at det ikke risler!! fordi at det står over den øverste filterbakke?? hvor er max mærket??

Er det fordi at filterne er for rene i kammer 2, at der kommer alt for megt vand igennem??

Hvor højt må vandet stå i selve baljen?? hvcis jeg putter mere i nu... løber det over fra skummerkammer til næste kammer... og det må det jo ikke.Og jeg har det 4,5 cm fra kanten!!!

Er det fordi det hele er nyt, at det lige skal køres til??( filtrene )
mvh

Bjørn Callesen

151 Liters Shin Mao med Tunze Nano 6045
21 Kg LS + 9 kg Live Sand
Skifter ca 10 liter vand om ugen
Tilsætter 3,8 ml Easylife A+B 1 gang om ugen
Tilsætter 0,65 ml VSV om dagen
T-Svendborg
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2008

Re: Min skummer på Shin Mao 151

Indlæg af T-Svendborg »

tag noget af vandet af, indtil det passer med niv. i kammeret efter rislefiltret, ved ikke om du kan justere på overløbet, men så skal det lidt højere op..

skummeren begynder ikke og skumme rigtig før der kommer gang i akvariet, kan godt være du skal justere den hen af vejen..
Mvh.
Thomas Larsen
Brugeravatar
calle3
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 6740 Bramming

Re: Min skummer på Shin Mao 151

Indlæg af calle3 »

T-Svendborg skrev:tag noget af vandet af, indtil det passer med niv. i kammeret efter rislefiltret, ved ikke om du kan justere på overløbet, men så skal det lidt højere op..

skummeren begynder ikke og skumme rigtig før der kommer gang i akvariet, kan godt være du skal justere den hen af vejen..
thomas: justere skummeren, mener du da, regulere på flowet igennem... der er igår begyndt at bliver lavet lidt skum :biggrin:
så der må være lidt gang i akvariet nu.

Skal jeg allerede nu begynde at tænke på justering?? og hvad skal jeg kigge efter???
mvh

Bjørn Callesen

151 Liters Shin Mao med Tunze Nano 6045
21 Kg LS + 9 kg Live Sand
Skifter ca 10 liter vand om ugen
Tilsætter 3,8 ml Easylife A+B 1 gang om ugen
Tilsætter 0,65 ml VSV om dagen
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"