Nye klovnfisk ligger på bunden..
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Nye klovnfisk ligger på bunden..
Hej alle..
Jeg fik for 5 dage siden fik jeg 2 nye klovnfiske unger.. Men de har svømmet meget nede i det ene hjørne ved anemonen, uden at gå i den..
Her idag er den ene så begyndt at ligge på bunden, og den øverste og nederste finner, er helt slået ind.. som om at de ikke kan komme ud.. derfor jeg tror at den ligger på bunden.. Er det normalt??
eller hva ka jeg gøre??
En anden ting, hvornår ka man forvente at de går i anemonen?? hvis de da overhoved gør det..
Håber nogle kan hjælpe mig..
På forhånd Tak..
Jeg fik for 5 dage siden fik jeg 2 nye klovnfiske unger.. Men de har svømmet meget nede i det ene hjørne ved anemonen, uden at gå i den..
Her idag er den ene så begyndt at ligge på bunden, og den øverste og nederste finner, er helt slået ind.. som om at de ikke kan komme ud.. derfor jeg tror at den ligger på bunden.. Er det normalt??
eller hva ka jeg gøre??
En anden ting, hvornår ka man forvente at de går i anemonen?? hvis de da overhoved gør det..
Håber nogle kan hjælpe mig..
På forhånd Tak..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Nye klovnfisk ligger på bunden..
Hvorfor fjerne hummeren, den følger jo blot sit instinkt, og det er da også helt naturligt at syge/svage fisk tages af andre jægereBart skrev:Det er den alm, den Nemo...
Og anemonen ved jeg ikk rigtig hva er for en art.. jeg ka evt. ta et billede af den..
Det er sådan en hvid en..
Men nu er den klovnfisk død..Min hummer har spist den, overvejer om jeg ska ha den hummer fjernet, ka det passe at den spiser svage dyr??
-Bart
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Ok..
Sku os bare høre..
Men den sidste klovnfisk svømmer bare rundt nede i hjørnet.. Dog ser den noget mere frisk ud end den anden, men måske lidt nervøs/bange... de prøver hvertfald på at ligge stille i vandet..
Er det normalt? Hvis det er, hvornår ka jeg så forvente at den begynder at bruge hele akvariet?

Men den sidste klovnfisk svømmer bare rundt nede i hjørnet.. Dog ser den noget mere frisk ud end den anden, men måske lidt nervøs/bange... de prøver hvertfald på at ligge stille i vandet..

Er det normalt? Hvis det er, hvornår ka jeg så forvente at den begynder at bruge hele akvariet?
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Hvor længe har dit akvarie kørt?? Og har du styr på vandværdierne??
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
det har kørt i 3 mdr, og vandværdierne er fine, så ja dem har jeg styr på...
Jeg har da også andre fisk som stor trives...
Jeg har da også andre fisk som stor trives...
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Klovnfisk er heller ikke bare sådan lige, de skal ikke købes for små, og tag gerne nogle som har gået et stykke tid hos forhandleren.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Ja ok, de 2 her var helt nye og små... Jeg må ud og have fat i en ny... og den må godt være lidt voksen 
Tusind Tak for hjælpen..

Tusind Tak for hjælpen..