Kan ikke helt blive enig med mig selv om hvilken koral dette er... Den er flad, en stenkoral, rødlig med brune pletter og rødlige cirkler !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Ja Echinopora er også mit eget bud men syntes bare de plejer at være lidt mere kød agtige i kanten, og det er denne ikke. Den er som en Montipora.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Carsten skrev:Enchinopora eller Oxypora samt ca 4milliarder røde planarier.
Nu ved jeg ikke om enchinopora og echinophyllia er den sammen koral?? Ellers vil jeg mene det er en echinophyllia har også en..vildt underlig koral... hård som sten...men former sig efter underlaget.
Carsten skrev:Enchinopora eller Oxypora samt ca 4milliarder røde planarier.
Nu ved jeg ikke om enchinopora og echinophyllia er den sammen koral?? Ellers vil jeg mene det er en echinophyllia har også en..vildt underlig koral... hård som sten...men former sig efter underlaget.
Selvfølgeligt er Enchinopora og Enchinophylia ikke den samme koral.
Tror faktisk at det er en Echinopora lamellosa som Brian har fotograferet.