Ja jeg har jo tøvet meget med at skrive i denne tråd. For snart 1½ mdr. siden fik vi en stor
kejser og en
pudsefisk. Jeg syntes pudsefisken opførte sig lidt atybisk og desværre havde den medbrag en ukendt sygdom. Vi prøvede alt hvad vi kunne finde på, UV Ozon Varmekur og til sidst karentæne og medicin. Men ak, vi midstede hele vores fiskebestand på under 1½ uge. Alt er væk og jeg var grædefærdig, vores
fisk havde gået hos os i over 2 år, kunne håndfoders osv osv. Det var virkelig en sorges dag.
Vi har efterfølgende ladet akvariet køre for sig selv, uden
fisk og med et vandskifte, sat fosfat og nitrat filter på. Det har så stået og kørt lige siden.
I dag var vi så ude og handle lidt
fisk, så der er kommet lidt liv i akvariet igen. Vi har over den sidste uge sat følgende
fisk i akvariet:
Naso lituratus - vi havde en Naso E. på omkring 30 cm, så det er lidt underligt at se en lille
Naso lituratus på små 10 cm (Lykkes gamle
fisk)
Paracanthurus hepatus - også omkring 10-12 cm fra Lykkes akvaire
Derudover har vi i dag købt:
Centropyge ferrugata
Centropyge eibli
Pholidichthys leucotaenia - en gobi
Derud over 3 smukke stimefisk, som jeg ikke kender det latinske navn på endnu, den kommer lige op i en anden tråd.
Så tingene køre som de skal lige p.t. men den store fiskedød sidder stadig bag i hoved
Jeg vil tage et billede når jeg får pudset ruden så i kan se den nye stensætning, den er blevet ret så vellykket.