Akvarie-hjælp
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
Akvarie-hjælp
Jeg har i den seneste uges tid lagt mærke til at nogle stykker af mine eremitkrebs er begyndt at dø..
Forleden lå der to arme i sandet og jeg gik ud fra at de stammede fra den største eremitkrebs jeg har.
I dag finder jeg så ud af at min store eremitkrebs stadig lever (?!).
Kan de virkelig tabe armene og leve videre? Og hvad pokker har forvoldt det...!?
En anden krebs er også lige død.. Jeg har haft dem i 2 mdr. og de resterende krebs trives ellers fint.
Hvad slår eremitkrebs ihjel?
Min børsteorm tabte for nylig "hovedet", dvs. de der "fjer-agtige" ting. Lige pludselig opdagede jeg at "hovedet" var faldet af "røret" og lå på sandet.
"Røret" står hvor den hele tiden har stået og der er stadig en levende orm indeni.. Det er kun "hovedet"/"pynten" som er faldet af..
Er det normalt? Jeg har haft den i 2 uger.
Jeg har en anemone som jeg fodrer med frosne rejer. Jeg er lidt i tvivl om hvor tit jeg skal fodre den. Er det hver 2. eller hver dag...? Jeg har hørt at man også kan fodre den med andre former for kød. Nogen der ved om det er sandt, og i så fald hvilke slags?
På forhånd tak.
Forleden lå der to arme i sandet og jeg gik ud fra at de stammede fra den største eremitkrebs jeg har.
I dag finder jeg så ud af at min store eremitkrebs stadig lever (?!).
Kan de virkelig tabe armene og leve videre? Og hvad pokker har forvoldt det...!?
En anden krebs er også lige død.. Jeg har haft dem i 2 mdr. og de resterende krebs trives ellers fint.
Hvad slår eremitkrebs ihjel?
Min børsteorm tabte for nylig "hovedet", dvs. de der "fjer-agtige" ting. Lige pludselig opdagede jeg at "hovedet" var faldet af "røret" og lå på sandet.
"Røret" står hvor den hele tiden har stået og der er stadig en levende orm indeni.. Det er kun "hovedet"/"pynten" som er faldet af..
Er det normalt? Jeg har haft den i 2 uger.
Jeg har en anemone som jeg fodrer med frosne rejer. Jeg er lidt i tvivl om hvor tit jeg skal fodre den. Er det hver 2. eller hver dag...? Jeg har hørt at man også kan fodre den med andre former for kød. Nogen der ved om det er sandt, og i så fald hvilke slags?
På forhånd tak.
Senest rettet af justme søn 19. okt 2008 11:00, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
Re: Akvarie-hjælp
har du en aftrækker
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Krabberne kan eventuelt bare have skiftet ham.. Mht rørormen.. Så aner jeg ikke noget om dem
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Rørormen kan finde på at hoppe ud hvis den ikke er tilfreds med hvor den står, prøv at flytte den. Anemonen kan du fodre men jeg synes ikke det er noget der skal ske for tit, det sviner dit vand, hvis du synes at det er sjovt så begræns det til en gang om måneden, det kan sagtens være dele af krebsen du har fundet, efter den har skiftet skal.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
Jamen "røret" står hvor den hele tiden har stået...og ormen er også indeni stadigvæk og den er stadig levende. Det er kun det der "pynt" eller hvad man kan kalde det, som er faldet af..Helena skrev:Rørormen kan finde på at hoppe ud hvis den ikke er tilfreds med hvor den står, prøv at flytte den. Anemonen kan du fodre men jeg synes ikke det er noget der skal ske for tit, det sviner dit vand, hvis du synes at det er sjovt så begræns det til en gang om måneden, det kan sagtens være dele af krebsen du har fundet, efter den har skiftet skal.
Tak for svarene..
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Krebsne er sikkert ikke døde, de har bare skiftet exo-skelet.
Rørorme kan godt finde på at hoppe ud af deres rør, for at finde et bedre sted at være.
Jeg mener at man kun fodrer annemoner, fordi det er sjovt at se på og ikke fordi det er nødvendigt.
Rørorme kan godt finde på at hoppe ud af deres rør, for at finde et bedre sted at være.
Jeg mener at man kun fodrer annemoner, fordi det er sjovt at se på og ikke fordi det er nødvendigt.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
En rørorm kan også smide kronen i stress. Dine eremitkrebs kan være synderen der stresser rørormen.
Men vandkvaliteten kan også sagens være årsagen til at rørormen har smidt fjernene.
Men vandkvaliteten kan også sagens være årsagen til at rørormen har smidt fjernene.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Rørorm kan fint smide blomsten, den kommer igen
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
Hej igen, mange tak for de søde svar så fik jeg lært lidt mere i dag:)
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Jeg ville slet ikke fodre den så tit fordi det sviner rigtig meget. Men en gang i mellem gør ikke noget (:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!