GHL Profilux Plus II eX vs. Aquatronica
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
GHL Profilux Plus II eX vs. Aquatronica
Hvilken af disse to computer kan I anbefalde? Erfaringer og fordele/ulemper modtages gerne...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2008
Re: GHL Profilux Plus II eX vs. Aquatronica
af det jeg har hørt om GHL skulle være helt fantastisk, har ikke hørt om aquatronica, det smarte ved den er vel pc opkopling, så man kan fjernaflæse sine værdier..
http://www.aqua-digital.com/index.php
http://www.aquatronica.it/products-1/control-systems
et lille billede af aquatronica og hvad den kan.
http://www.aqua-digital.com/index.php
http://www.aquatronica.it/products-1/control-systems
et lille billede af aquatronica og hvad den kan.
Mvh.
Thomas Larsen
Thomas Larsen
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Jeg mener at have læst herinde, at GHL'en er utrolig følsom overfor fugt, så derfor ikke må placeres under eller over akvariet. Det burde være muligt at finde tråden, hvis du søger lidt. Det lyder totalt åndssvagt, at en akvariecomputer ikke skulle kunne tåle fugt, men mener at kunne huske, at en bruger herfra rent faktisk havde en, som var gået i stykker af den grund.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Det med at den ikke må stå over eller under akvariet er ikke et problem her.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Ja, det er mig, der har en GHL, hvor PH modulet er gået i stykker, hvor jeg fra distrubutøren fik at vide at det var på grund af fugt fordi jeg havde den stående under akvariet og samme distributør fraråede at man havde den stående over eller under akvariet, men at den burde placeres ved siden af uden for skabet
Om det rent faktisk ER fugt kan jeg ikke sige med sikkerhed, men at det er blot hvad jeg fik at vide af distributøren. Hvis man har stået med en IKS i hånden er GHL computeren bare ikke det samme stykke "gods" og den virker bare kina- plastik agtig i forhold til IKS.
Dog skal det siges i forbindelse hermed at jeg har fået kanon service direkte fra GHL i Tyskland og de besvarer e-mail dagligt med svar ikke mange minutter efter man har sendt til dem
Den eneste grund til at jeg ikke har fået den repareret endnu er fordi den styrer hele mit akvarie så jeg skal finde ud af noget mens den er i Tyskland.
De har lovet mig at de laver den samme dag de modtager den og de har sågar tilbudt mig at låne en anden mod et depostitum
(som desværre er på 300 € plus 2 gange fragt, som jeg ikke kan undvære lige nu)
Jeg kender ikke Aquatronica så den kan jeg ikke sige noget om, men jeg mener du roligt kan gøbe GHL computeren.
Dog, hvis jeg må give dig et godt råd så se om du ikke kan finde et par brugere herinde, der vil visse de forskellige frem så du har hands on på begge inden du vælger (det ville jeg ønske jeg havde sørget for).

Dog skal det siges i forbindelse hermed at jeg har fået kanon service direkte fra GHL i Tyskland og de besvarer e-mail dagligt med svar ikke mange minutter efter man har sendt til dem

De har lovet mig at de laver den samme dag de modtager den og de har sågar tilbudt mig at låne en anden mod et depostitum

Jeg kender ikke Aquatronica så den kan jeg ikke sige noget om, men jeg mener du roligt kan gøbe GHL computeren.
Dog, hvis jeg må give dig et godt råd så se om du ikke kan finde et par brugere herinde, der vil visse de forskellige frem så du har hands on på begge inden du vælger (det ville jeg ønske jeg havde sørget for).
Den største forskel på de 2 computere er nok at GHL har udvidelserne indbygget i computeren. PLus II EX har dimbare kanaler indbygget, til styring af regulerbare pumper, lys eller deres eget LED sim lys(sol op/nedgang, stormvejr, overskyetvejr, tordenvejr).
Dog er det ikke helt korrekt at sammenligne plus EX II direkte med Aquatronica, da det er en udvidet version af GHL computeren.
Jeg har begge computere på lager hvis du ønsker demonstration:)
Dog er det ikke helt korrekt at sammenligne plus EX II direkte med Aquatronica, da det er en udvidet version af GHL computeren.
Jeg har begge computere på lager hvis du ønsker demonstration:)
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Flot service!!
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Joachim (petsupply) har altid fed service....
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Kan GHL ikke koblet til PC'en? Kan godt lide man kan få ektern display til GHL men kan ikke lidt hvis man ikke kan koble den til en PC.
Den kan kobles til med seriel stik, ellers kan du købe usb modul til pc, lan modul, eller Wlan modul(trådløst)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
kan varmt andbefale Aquatronica.. mega fed computer.. gør ikke noget at der ikke er ektern display til, da hoved computeren er lille, nem og flot i sig selv
- vildihjelm
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Geografisk sted: Kolding
Har set den der ghl computer ved Joakim(petsuppley) og den er da godt nok for fed, kan lave de fedeste ting med et lysmodul tag da og giv ham et besøg er sikker på han gere viser hvad den kan 

Fragmenter i stærke farver købes i nærheden af Kolding