Kan man montere et overløb i et akvarie med vand i ? hvis ja hvordan gør an det ? kan man lave et firkantet rør og stille i akvariet med rist foroven for at få overfladevandet ned i sumpen.
Mvh Jesper
overløb
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Den eneste måde jeg umiddelbart kender til er ved hjælp af en overløbs kasse.
Alternativit kunne man vel bore huller i siden, så er det kun nødvendigt tømme lidt af vandet af. Men så kommer der jo rør på siden af akvariet.
Alternativit kunne man vel bore huller i siden, så er det kun nødvendigt tømme lidt af vandet af. Men så kommer der jo rør på siden af akvariet.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Nu kender jeg ikke størrelsen på dit setup, men ellers er det jo hele skidtet over i en regnvandstønde, bore huller og lime overløbskassen i. Det kan vel så tørre på en weekend og så tilbage igen.
En langt smukkere løsning end udstyr i akvariet eller overløbskasse på siden - så det er bare med at bide i det sure æble
En langt smukkere løsning end udstyr i akvariet eller overløbskasse på siden - så det er bare med at bide i det sure æble

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Hej igen det er et 325 liters akvarie med en lille sump på 45 liter, mit problem er egentligt at det overløb som er i akvariet er gået i stykker der er røget en limning på den ene side ind imod akvariet, overløbet er lavet med en hævert via 16 mm slange og returen er også en slange på 16 mm med en returpumpe på 2000 liter og det virker fint men ikke mere nu risikere jeg sumpen løber over fordi vandet kommer udenom overløbet.
Jeg er lidt nervøs for at bore i glas så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal
Mvh Jesper
Jeg er lidt nervøs for at bore i glas så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal
Mvh Jesper