Mirakelbars
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
Mirakelbars
Hej, jeg har en ca. 12 cm stor Mirakelbars (Calloplesiops altivetis) og har haft den i næsten et år uden at jeg nogensinde har set den æde. Når jeg fodrer står den bare og glor dumt. Den ser hverken afmagret eller afkræftet ud men hvad lever den af? Nogen der har erfaring med denne?
Mvh Emmer
Mvh Emmer
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2008
Re: Mirakelbars
Du kan læse lidt om den her....det lyder til du måske kan se den spise når der er lidt mørkere - der skulle den være mest aktiv.
http://www.liveaquaria.com/product/prod ... id=364&N=0
http://www.liveaquaria.com/product/prod ... id=364&N=0
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Jeg har haft et par stykker af Mirakelfisken. Mine har altid spist mysis og andet frost. Den ene jeg havde var ret sky og spiste ikke når jeg stod foran akvariet.
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har også haft en. Jeg havde den i lidt over 1 år, og så den aldrig spise, men den var flot og trind, og var vokset en del. Den må have taget for sig af de små mysis og tanglopper som lever i akvariet.
Den var iøvrigt meget sky, vi så den kun om aftenen.
Den var iøvrigt meget sky, vi så den kun om aftenen.
- boner
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8950 Ørsted
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: 8950 Ørsted
jeg har haft min i 12 år så den må da spise et eller andet ;O)
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
- Martin LF
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8400 Ebeltoft
- Geografisk sted: Ebeltoft
Ned til havnen og fang et par små rejer og tilvænd dem til akvarievandet og smid dem i baljen . De overlever fint i længere tid og giver sjove oplevelser når mirakkelbarsen napper dem i et overraskelses angreb som er deres jagt form 

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
Hej alle, tak for svar. Som jeg læser dem er der ingen grund til panik og når den bare er sund og rask er der jo nok heller ikke noget problem. Jeg vil prøve at fange et par små rejer ved stranden og se om det var noget for ham.
Mvh Emmer
Mvh Emmer
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg havde et ynglende par i over to år (hvorefter de blev solgt), og mysis, artemia o.lign. tog de ikke, men frosne muslinger var de helt vilde med. De fik hver sådan en 3 gange om ugen.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK