EL stiger med 30% fra i dag.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
RonniA
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 110% Greve
Kontakt:

EL stiger med 30% fra i dag.

Indlæg af RonniA »

Hørte lige i radioen at EL stiger med 30% fra i dag af. :crybaby:

Shit det kommer til at gøre ondt i tegnedrengen, det er jo ikke helt billigt i forvejen når man har saltvandsakvarie.
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Hvidovre

Re: EL stiger med 30% fra i dag.

Indlæg af Per A »

Jeg har ikke noget imod at betale for den el jeg bruger......det er skat og afgifter der pisser mig af :BA

Jeg forstår ikke modstanden mod atomkraft!? det er billigt og rent og man kan efterhånden bruge brændslet næsten helt op.

I stedet fyrer man med olie/kul som koster en formue, og skal i stor stil købes i udlandet. :shout:

Vind/sol og alt det andet "miljøvenlige" er ikke rigtig en option endnu.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

Har sidder og prøvet at søge efter den nyhed, kan ikke se den nogensteder. Nogle der har et link??? 30% på en dag???? Lyder da helt vanvittigt!

Godt konen er i spanien og ikke hører det, så skulle der lukkes ned! :-) Meeen, det hun ikke ved har hun jo ikke ondt af ;-)
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
maria_elle
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 9850 Hirtshals

Indlæg af maria_elle »

jeg har lige hørt 13 % her i nordjylland :wink:
mic jensen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Geografisk sted: holstebro

Indlæg af mic jensen »

så er det sgu godt man bor i tjenestebolig og får sit forbrug betalt:-)
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Dezon »

mic jensen skrev:så er det sgu godt man bor i tjenestebolig og får sit forbrug betalt:-)
så skal man da udnytte det :D..
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

stemmer også for a kraft.. nutidens værker, er så sikre, og så effektive, at det er tåbeligt at fyre løs med kul og olie. hvis man ser det ud fra miljø mæssige grunde.. som de jo påstår de gør..

men så igen.. vi skal jo her i DK redde hele verden med vores afgifter på ALT!

lad os håbe LED snart bliver en mulighed der er til at betale sig fra også!
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/ ... 060647.htm

Godt man ikke investerede i den miljørigtige varmepumpe.....

/Kim
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: amager

Indlæg af michael26 »

det er jo kun i jylland, eller hvad...
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Nolan skrev:http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/ ... 060647.htm

Godt man ikke investerede i den miljørigtige varmepumpe.....

/Kim
Den bruger vel også en hel del strøm eller .....
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

michael26 skrev:det er jo kun i jylland, eller hvad...
Ja tak. Men nu bor jeg jo altså osse heroppe :devily: :devily:
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
maria_elle
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af maria_elle »

men 13 % er stadig bedre end 30 % :wink: selvom det er :BA og nu havde jeg eller lige sagt til min kæreste at det ikke er så dyrt i strøm :wink:
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

maria_elle skrev:men 13 % er stadig bedre end 30 % :wink: selvom det er :BA og nu havde jeg eller lige sagt til min kæreste at det ikke er så dyrt i strøm :wink:
Det har det heller ikke været iforhold til nu :wink: :biggrin:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

Synes også jeg hørte 13%

Men jeg fortæller heller ikke konen noget, så lader jeg mig bare overraske over at den er steget:-)
Mvh Michael
Brugeravatar
RonniA
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Geografisk sted: 110% Greve
Kontakt:

Indlæg af RonniA »

Det er sikkert 13% sad bare med et halvt øre og hørte lidt netradio, og 30 & 13 kan godt lyde ens...
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

RonniA skrev:Det er sikkert 13% sad bare med et halvt øre og hørte lidt netradio, og 30 & 13 kan godt lyde ens...
Ja ligesom sort og lilla :T
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af melau »

hvor kan man enlig se hvad en kw koster der hvor man bor?
Brugeravatar
maria_elle
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16

Indlæg af maria_elle »

feks vi har energinord så står det på deres hjemmeside, så der hvor i får el fra :-)
melau
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af melau »

hvor er det latterligt der koster mere i afgifter og alt muligt andet, end selve den vare man skal bruge :BA
Vedhæftede filer
el priser.JPG
el priser.JPG (11.04 KiB) Vist 2104 gange
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

melau skrev:hvor er det latterligt der koster mere i afgifter og alt muligt andet, end selve den vare man skal bruge :BA
100 % enig. Det er blot vores skinhellige poltikere, der mener lille Danmark skal redde verden selvom amerikanerne og kineserne hamrer CO2 ud og vores lille indsats er en dråbe i havet.... de selv samme politikkere, der med den ene hånd fjerner alle tilskud til grøn energi (vind og sol) og samtidigt med den anden hånd sælger Danmarks CO2 rater til udlandet :rolleyes:

Moral er godt.... dobbeltmoral er dobbelt så godt
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Og de råber op om at vi skal køre i små biler der kører 25-30 kilometer per liter, medens de selv farer af sted i kæmpe store BMW, Audi og WV, som selvfølgeligt er købt uden afgifter.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Start With Yourself
Author Unknown

When I was young and free and my imagination had no limits, I dreamed of changing the world.

As I grew older and wiser, I discovered the world would not change, so I shortened my sights somewhat and decided to change only my country. But it, too, seemed immovable.

As I grew into my twilight years, in one last desperate attempt, I settled for changing only my family, those closest to me, but alas, they would have none of it.

And now as I lie on my deathbed, I suddenly realized: If I had only changed myself first, then by example I would have changed my family. From their inspiration and encouragement, I would then have been able to better my country and, who knows, I may have even changed the world.
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Musiker skrev:Start With Yourself
Author Unknown

When I was young and free and my imagination had no limits, I dreamed of changing the world.

As I grew older and wiser, I discovered the world would not change, so I shortened my sights somewhat and decided to change only my country. But it, too, seemed immovable.

As I grew into my twilight years, in one last desperate attempt, I settled for changing only my family, those closest to me, but alas, they would have none of it.

And now as I lie on my deathbed, I suddenly realized: If I had only changed myself first, then by example I would have changed my family. From their inspiration and encouragement, I would then have been able to better my country and, who knows, I may have even changed the world.
Vise ord, Henrik........men de kan desværre ikke bruges som betalingsmiddel :beer:
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

Musiker skrev:Start With Yourself
Author Unknown

Jeg fornemmer en hvis sarkasme her :smart:

Jeg tror ikke de fleste (danskere) har noget imod at betale afgifter på diverse varer, der forurener (EL, olie, gas og lign.) De fleste ville hellere end gerne være en del af løsningen end en del af problemet, undertegenede inkluderet, men det betyder ikke at man ikke må udtrykke sin utilfredshed over måden hvordan det bliver gjort :naughty:

Personligt mener at det ville være rimeligt, og en god ide, at afgifter staten får ind via netop afgifter på EL og olie skulle sendes tilbage til at støtte/tilskud til eks. vindmøller og solenergi istedet for at det havner som skjult skat. En skjult skat, der igennem mange år, er indført af politikere, der samtidigt, prædikerer for grønt dit og dat, men absolut selv intet bidrager eller ligefrem modarbejder initiativer til et grønt miljø. Hvorfor skal for eksempel en hybrid bil, der netop kunne spare på CO2 udslippet være så dyr på grund af afgifter, at producenterne helt opgiver at sælge den i Danmark? Jeg havde for eksempel intet imod at betale 50 øre mere pr KWH som afgift for at forhindre forurening hvis jeg vidste, at jeg fik de samme 50 øre retur når jeg installerede et solvarme anlæg.

Jeg mener det er fuldstændige hyklerisk at en politker, siger at der skal være afgift på CO2, siger folk skal bruge tog osv., men samme politiker lader sig fragte rundt at en statsbetalt chaffør i en bil de fleste danskere ikke har råd til (på grund af afgifter), der bruger næsten lige så meget brændstof som en bus, med 180 på motorvejen. Politikere, der samtidigt fjerner tilskud til grøn energi. Politikere, der nægter at løfte/fjerne afgifter på grøn energi.

Et hykleri, der udhuler det gode eksempel Danmark og danskerne forsøger at, og gerne vil, være i en verden hvor vores indsats absolut intet endnu betyder. Et hykleri, der på en gang straffer danskere for at forurene, men samtidigt ikke belønner for at forhindre forurening.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

Det var en kommentar til udsagnet om at det vi gør er en dråbe i havet... Det kan meget vel være, men man skal start et sted og det sted må nødvendigvis være der hvor man KAN ændre noget. Citatet er rettet mod den holdning og ikke andet..

HVIS jeg skal kommentere på resten af dit indlæg.. Så er jeg da enig i at det ville være smart at bruge pengene fra miljø-afgifter til at hjælpe med og betale for de der vælger miljørigtige løsninger.

Det har jo tidligere vist sig at støtte til områder som var dyre at investere i (vindmøller og høreapparater er de to jeg kender til), har gjort at danske virksomheder er frontløbere inden for disse områder og begge områder har en fornuftig eksport i dag.. Tror de færreste vil mene at det var en dårlig ide at støtte opførslen af vindmøller tilbage i 80erne, eller endnu længere tilbage at tilbyde høreapparater med støtte fra staten..

/Henrik
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19

Indlæg af Bruno »

Prøv nu lige at læse hvad jeg skriver i stedet for at komme med smarte bemærkninger.
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Musiker »

Orker ikke den her debat på et forum, det kræves vist vi mødes over en bajer hvis ikke jeg har forstået dig?
Mener stadig at vi vist er enige Det var bare ikke det jeg fik ud af dit indlæg hvor du skrev at danmarks bidrag var en dråbe i havet.. Det læste jeg som om du mente at vi i danmark ikke skulle gøre noget sålænge Usa og Kina sviner ad pommern til.. Og DET er jeg ikke enig i.. Derfor den "Smarte" bemærkning om at enhver forandring starter hos en selv
:beer:

/Henrik
FerrariFisk
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Geografisk sted: Amager

Indlæg af FerrariFisk »

Set fra naturens side er Danmark da klart en af de allerstørste syndere blandt de mere industrialiserede lande?!?

Hvor USA, Kina og enda Iran har lært at brug A-kraft, som mig bekendt udleder NADA CO2, så sender vi stadigt uhyrlige mængder olie, kul samt affald igennem kraft-varme værkerne?!?

Så hvad er det lige for noget med at man "skal starte et sted"?!? - Det kan da umuligt være i DK??? Ærligt talt skal de fremtidige generationer være glade for at nogle MILJØBEVIDSTE lande som Frankrig, Tyskland, England og USA NETOP bruger A-kraft!!

Lægger vi så oven i at en gammel Fiat fra starten af 90'erne udsender lige så meget CO2 som en Hummer H3 fordi katalysatorerne er blevet enormt forbedret i løbet af de senere år, så smuldrer hele ideen om det miljøbevidste Danmark da vidst fuldstændigt???? - I den sammenhæng har danskerne vidst lidt glemt at CO2 udslippet ikke nødvendigvis er sammenhængende med mængden af brændstog køretøjet bruger. - En ny Fiat 500 udsender et sted mellem 18-20 gange mindre CO2 end en tilsvarende fra starten af 70'erne - Så gentag lige - hvad var det ideen bag Danmark Latterligt/Ekstremt/Absurd/Mt. Everest-lignende høje afgifter på nye biler er??

JA - Den gennemsnitlige amerikaner bruger langt mere strøm end den gennemsnitlige dansker, men hvad er problemet lige??? - Det kommer jo fra rene A-værker.

JA - Den gennemsnitlige amerikaner bruger langt flere liter brændstof per bil end den gennemsnitlige dansker, meeen, de kører til gengæld i NYE biler med NYE katalysatorer, og udsender derfor LANGT mindre CO2 end Fru. hansens gamle VW.
Brugeravatar
akemedes
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 3230 Græsted
Geografisk sted: Græsted

Indlæg af akemedes »

Min sidste regning fra Dong Energi lød på at jeg havde brugt for 554 kr el...... MEN !! Fakturen lød på 2200 kr. Så kan i selv regne ud hvor meget der er afgift... Fuldstændig sindsygt hvis i spørger mig..

Hvis regeringen nu gik ind og kiggede deres papir igennem, så plejer de jo at finde et par milliader der har forputtet sig et sted... Hvis disse penge så bliver brugt på vindmølle udvikling, så man kan finde en måde at oplager strømmen på. Så ville vi have "billig" strøm nå det ikke blæser, uden at skulle udlede co².

Man kan da godt forstå dem som går med tanken om at køre uden om måleren...

Ja det er bare min menning....
Intet vand til mig lige pt.

Det er ingen skam at spørge.. :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"