Iks udskiftes med hvad????
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Iks udskiftes med hvad????
Min iksboks er lige død med et booooom, og står nok ikke til at redde. Hvad køber man? En ny boks eller noget helt andet....
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Re: Iks udskiftes med hvad????
Kan anbefale en GHL Profilux
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
info@reeflife.dk
- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
hehe det er nu sjovt du gør det, men når ja du er jo også forhandler
det var da træls at den var gået til de evige elektronik marker, men ja måske GHL eller aquatronic
for iks er der da ikke meget at håbe hurar for længere der er da ik sket så meget de sidste mange år.
men vil også vælge en af de to jeg nævnte hvis jeg en gang skulle have sådan noget techlir til den næsten balje.

det var da træls at den var gået til de evige elektronik marker, men ja måske GHL eller aquatronic
for iks er der da ikke meget at håbe hurar for længere der er da ik sket så meget de sidste mange år.
men vil også vælge en af de to jeg nævnte hvis jeg en gang skulle have sådan noget techlir til den næsten balje.
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Prøv tag et kig på denne her. en rigtig lækker feature på den er at den skulle gemme data'er ( målinger ) tilbage i tiden, så man kan gå tilbage og se sine udsving.
Og meget mere lækker design fås ikke, efter min menning
http://www.bonit.at/riff3/aquariumcomputer.asp

Og meget mere lækker design fås ikke, efter min menning
http://www.bonit.at/riff3/aquariumcomputer.asp

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
ronnyw> du er godt klar over det program der oppe, faktisk bare er et alm windows program, og den der akvarie computer, faktisk bare er en alm computer, med touch skærm sat på... ikke vidre optimalt!
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Jeg havde også iks, havde ikke noget ondt at sige om den, og var meget tilfreds med den.
Men da udviklingen er gået helt i stå med den, regner jeg med at skifte til ghl.
tror det er en smags sag om man har ghl eller aquatronica. Synes de kan stort set det samme, designet er bare forskelligt.
Mener også at de begge kan huske tilbage i tiden, ghl kan i hvert fald, så man kan hente oplysninger fra den over til sin computer.
Men da udviklingen er gået helt i stå med den, regner jeg med at skifte til ghl.
tror det er en smags sag om man har ghl eller aquatronica. Synes de kan stort set det samme, designet er bare forskelligt.
Mener også at de begge kan huske tilbage i tiden, ghl kan i hvert fald, så man kan hente oplysninger fra den over til sin computer.
Mvh Michael
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Som jeg ser det kan du vælge mellem GHL og Aquatronica, men hvis jeg må give dig et råd så prøv at se begge 2 live (det må være muligt at finde 2 personer herinde, der vil vise dig dem). Jeg har pt GHL og jeg har fortrudt at jeg ikke prøvede at se Aquatronica computeren live inden jeg besluttede mig, da jeg nu har GHL Profilux og jeg er ikke imponeret over kvaliteten på computerenrøntved skrev:Min iksboks er lige død med et booooom, og står nok ikke til at redde. Hvad køber man? En ny boks eller noget helt andet....

GHL compupteren virker "kina-/plastik-agtig" og du skal være opmærksom på at den under ingen omstændigheder tåler fugt. Jeg havde min stående under akvariet og allerede efter ca. 1 måned gik PH modulet i stykker (ADC værdierne den bruger til at kalibrere PH værdien er helt hen i vejret). I den forbindelse har jeg en direkte udtalelse fra en central distributør at computeren IKKE må stå oven på eller under akvariet

Jeg kender ikke Aqutronica computeren, men en ting jeg tror der adskiller GHL computeren fra de andre computere er softwaren, der giver et utal af styringsmuligheder (plus at der er et sponsor forum på Reefcentral og en wiki, hvor man kan få masser af hælp til computeren).
Så hvis du har mulighed for at placere GHL computeren ved siden af akvariet (under ingen steder i et lukket skab med sumpen under akvariet) kan jeg godt anbefale GHL computeren
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den computer som Ronny W linker til er da ikke andet end et lækkert tænd og sluk ur.
Der er ingen mulighed for at få den til at styre ph eller Redox
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Med en service aftale kan du få en lånecomputer i mens din er til service.Bruno skrev:Som jeg ser det kan du vælge mellem GHL og Aquatronica, men hvis jeg må give dig et råd så prøv at se begge 2 live (det må være muligt at finde 2 personer herinde, der vil vise dig dem). Jeg har pt GHL og jeg har fortrudt at jeg ikke prøvede at se Aquatronica computeren live inden jeg besluttede mig, da jeg nu har GHL Profilux og jeg er ikke imponeret over kvaliteten på computerenrøntved skrev:Min iksboks er lige død med et booooom, og står nok ikke til at redde. Hvad køber man? En ny boks eller noget helt andet....![]()
GHL compupteren virker "kina-/plastik-agtig" og du skal være opmærksom på at den under ingen omstændigheder tåler fugt. Jeg havde min stående under akvariet og allerede efter ca. 1 måned gik PH modulet i stykker (ADC værdierne den bruger til at kalibrere PH værdien er helt hen i vejret). I den forbindelse har jeg en direkte udtalelse fra en central distributør at computeren IKKE må stå oven på eller under akvarietSå inden jeg kan bruge min til at aflæse PH værdier med skal jeg have den sendt til Tyskland for kontrol (ret irriterende når den styrer hele akvariet). Der var mange, der havde IKS computeren skruet op inde i skabet med sumpen, men det vil jeg klart fratåde at gøre med GHL computeren.
Jeg kender ikke Aqutronica computeren, men en ting jeg tror der adskiller GHL computeren fra de andre computere er softwaren, der giver et utal af styringsmuligheder (plus at der er et sponsor forum på Reefcentral og en wiki, hvor man kan få masser af hælp til computeren).
Så hvis du har mulighed for at placere GHL computeren ved siden af akvariet (under ingen steder i et lukket skab med sumpen under akvariet) kan jeg godt anbefale GHL computeren
Med venlig hilsen
Reeflife
info@reeflife.dk
Reeflife
info@reeflife.dk
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Okay det var jeg så ikke lige klar over eftersom den kan måle fugtighed, kan den vel også måle andre ting. ?Carsten skrev:Den computer som Ronny W linker til er da ikke andet end et lækkert tænd og sluk ur.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det troede jeg også, men hvis du kigger på det som du kan få til den, så er der ikke noget ph, redox eller osmolator modul.ronny.w skrev:Okay det var jeg så ikke lige klar over eftersom den kan måle fugtighed, kan den vel også måle andre ting. ?Carsten skrev:Den computer som Ronny W linker til er da ikke andet end et lækkert tænd og sluk ur.
Det kan så godt være at det kommer med tiden, men lige nu er det ikke andet en et avanceret tænd og sluk ud. Men lækkert ser det ud.