Hei mine Danske venner
Hvt ikke om jeg bør ha"lov"til å blande meg inn her i dette temaet

,men avstander/utvalg er vel egentligt enda verre her i mitt langstrakte land..
Vi har heller ikke "lov" til å sende levendes med posten,men mange forhandlere benytter rutefly/buss med tanke på å sende levendes varer rundt til kundene her..
Fly blir dyrt ja,men har selv benyttet meg noen ganger av buss.
Bor jo selv i Bergen(vestlandet),og kjøpt levendes fra Moss(østlandet her i Norge ja),og pga. de geografiske avstander..50 mil m.fjell/ferger..,benytter denne forhandler seg avbl.annet buss.
Vi har noe som kalles ekspressbuss her oppe,som går fra Oslo om kvelden,og er i Bergen neste morgen kl. 09.00 på teminalen her.
Forhandlere sender varer pakket inn som vanligt i flamingokasser,og kunden møter opp og henter varene når bussen kommer inn til terminalen.
En slik flamingokasse koster rundt 150Nkr.å få sendt oppover,og forhandleren jeg har kjøpt en del fra før,gir 24 timers garanti på varene etter motak av kunden..
Har personligt aldri mistet så mye som en sneil,gjennom sånne sendinger før

,og skulle jeg kjørt dette strekket selv på våres Norske krongleveier med fartsgrense 50-80 km/t,og med fjelloverganger/ferger,så måtte jeg belaget meg på rundt 18-20 timers kjøring,kansje med overnatting på toppen..
Er det ikke tilsvarende muligheter for å sende med buss i Danmark også da?
Som sagt koster en slik sending meg 150 norske kroner,men self. forhandler må jo pakke,og bringe sendingen inn til sin busstasjon selv,og ser jo en ulempe her ja..
Fra Moss til Oslo hvor kystbussterminalen ligger,må jo denne forhandler kjøre rundt 45 minutter hver vei,og dette har han ikke dekning for i kroner og ører..
Derfor har han gjort det slik at han samler opp bestillinger,og kjører med sende-datoer,hvor han leverer inn flere ordrer i samme slengen til bussterminalen..
Men for oss som bor i dette langstrakte landet,er jo dette en formidabel kundeservice ovenfor oss kunder,så er det sagt!