ZEOvit Reaktor Hjælp.

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
spdiving
Reactions:

ZEOvit Reaktor Hjælp.

Indlæg af spdiving »

Jeg har været så dum at jeg har lavet en prøve bestiling på korallen-zucht men glemte jeg var logget ind og da jeg ikke lige er pisse god til tysk blev det til en bestiling af ZEOvit. HE HE

Jeg fik en mail om at jeg skulle overføre betaling via konto nr. Den form for handel på nettet gør jeg ALDRIG så den blev bare inoretret. Jeg loggede ind igen for at sætte min ordre på 0. Dette blev gjort Ca.2 min efter min bestildling. Men 2 dage efter kom en pakke fra Saltvandfyn.dk Hmmm tænkte jeg og åbnede for at se hvad det kunne være da jeg var nysgerie som bare fanden. Men det viste sig at være ZEROvit som jeg havde bestildt fra korallen-zucht.
Jeg kontaktede Saltvandsfyn og de sagde at de får en direkte mail fra korallen-zucht når man bestilder og de sender varen og lægger en Faktura ved men de kunne godt se det klossede i det og jeg kunne bare retunere det hvis jeg ikke vil købe afligevel. Cool servics men lidt dårligt af korallen-zucht de ikke oplyser om hvem de sammenarbejder med i DK og jeg regnede faktisk med at de ville spørge om visa kort som alle andre netbutikker.
De sagde de var autoserede forhandlere hos Saltvandsfyn men hvad så med de andre forhandlere i DK der sælger ZEROvit hvad sælger de så kopiere ?? Om ikke andet spare man fragten når man bestilder fra korallen-zucht og det kommer fra Saltvandsfyn.
Jeg har ringet sammen med Saltvandsfyn og de er super flinke og derfor er jeg nået til at jeg beholder det.

Det var lige en histore om hvorfor jeg har købt det.

Det er hvad jeg har bestildt og modtaget.

ZEOvit sten - 1 lter.
ZEOvit aktivt kul - 1 liter.
ZEOstart2
ZEObak
ZEOvit Pohl's Xtra
ZEOfood

EXTRA Bestildt.

ZEOvit Coral snow
ZEOvit Coral vitalizer

Jeg har ikke nogle Reaktor og Saltvandsfyn.dk vil have 1100 kr mere hvis jeg vil have en reaktor men lige vildt nok når jeg har bestildt for 1400 kr jeg ikke ved en pind om... he he
Jeg har fået lidt Akrylrør fra RonniA 125 mm og et par stumer i 110mm men der skal vel også en pumpe til.. skal den være på 1000L i Timen ??

Har nogle en ide om hvordan den skal bygges for at være mest praktisk og den skal helst stå uden for sumpen.

Jeg har fosfat reaktor den skal jeg ikke køre med mere er det rigtigt forstået da kuldet fra ZEOvit tager over ??
Jeg har Ozonisator den skal også væk er det korekt ??
UV-LYS som jeg har på kan jeg stadig køre med det ??
Jeg køre med sporeelementer A-B-C dem kan jeg vel stadig køre med eller skal de også tages fra ??

Jeg søger osgå en der køre med ZEOvit der gerne vil have besøg og som ved noget om det.

Steen.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: ZEOvit Reaktor Hjælp.

Indlæg af leifkrarup »

spdiving skrev:men hvad så med de andre forhandlere i DK der sælger ZEROvit hvad sælger de så kopiere ?? .
Jeg har ringet sammen med Saltvandsfyn og de er super flinke og derfor er jeg nået til at jeg beholder det.

Steen.
Alle danske forhandlere får deres Zeovit fra Jan ved Saltvandfyn. Han fungerer som importør af produkter fra Korallen-Zucht.
Og Ja de er superflinke og reelle hos Saltvandfyn...som jeg har skrevet så mange gange før.....100% kundetilfredshed "no shit!" :K Reaktoren kan laves af en 1,5 l colaflaske, "Musiker" har lavet en....send ham en pb!
Jeg synes det er fin service af Korallen-Zucht at de sender dine varer uden at du har betalt. Hvor i web-verdenen har man hørt om det før?
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg kan lige springe ind her.. Min ZeoReactor er langt fra optimal.. Har kun nøjes med den fordi jeg står for at skulle flytte og i samme omgang opgradere akvarie.
Kig eventuelt på Zeovit.com Søg efter DIY, der kan du få en del inspiration.
Tips:
- Husk at du skal kunne dosere således at ZeoBak og Food ryger igennem Zeovit stenene, Jeg har løst det ved at sætte min pumpe nær vandoverfladen, så det jeg dosere trækkes direkte ind via den.
- Husk at måle flowet når du har samlet den. Min kørte alt med alt for stort flow i første omgang (FAAARLIGT)
- Læs Zeovit guiden. Den findes også på dansk:
http://www.korallen-zucht.de/files/zeov ... aenish.pdf
- Post dine parametre inde på Zeovit.com (Brug den "Tell us about your..." skabelon der er)

Endeligt kan du også smide Zeovit stenene i en filter pose og placere dem passivt i sumpen.. Så er det bare posen der skal rystes et par gange om dagen. Effektiviteten skulle dog være højere med reaktoren.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

leifkrarup skrev: Jeg synes det er fin service af Korallen-Zucht at de sender dine varer uden at du har betalt. Hvor i web-verdenen har man hørt om det før?
Det er nu slet ikke så sjældent. Hvis man har handlet der flere gange, så sker det da.
Har selv fået varer flere gange uden at have betalt på forhånd.
Men nu hvor man betaler med kort med det samme sker det jo selvfølgeligt ikke mere.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"