Faldene KH.
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Faldene KH.
Hej
I mit akvarie har jeg i weekenden målt en meget høj calsium, og lav Kh. (Ca 500+ Kh 5,3) Har siden forsøgt at hæve Kh, ved hjælp at et pulver købt i klovnen til formålet.
Men jeg har problemmer med at holde min Kh oppe, og stabil.
Jeg har en kalkreaktor jeg har sat på, dog uden at have tilsluttet CO'en endnu. kan denne hjælpe senere med at holde værdierne stabile?
Hvordan dossere i?
Hvad er den smarteste måde at dosere på?
I mit akvarie har jeg i weekenden målt en meget høj calsium, og lav Kh. (Ca 500+ Kh 5,3) Har siden forsøgt at hæve Kh, ved hjælp at et pulver købt i klovnen til formålet.
Men jeg har problemmer med at holde min Kh oppe, og stabil.
Jeg har en kalkreaktor jeg har sat på, dog uden at have tilsluttet CO'en endnu. kan denne hjælpe senere med at holde værdierne stabile?
Hvordan dossere i?
Hvad er den smarteste måde at dosere på?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
Re: Faldene KH.
Hvad ligger din magnesium på.????
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
1370
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Nu regner jeg med at du er klar over det, men alt efter hvor mange stenkoraller og kalkalger du har i dit akvarie, så bliver KH jo brugt løbende. Så det er helt normalt at skulle tilsætte hele tiden (hver dag).
Ja en kalkreaktor vil holde både din KH og CA stabile såfremt du indstiller den korrekt.
Ja en kalkreaktor vil holde både din KH og CA stabile såfremt du indstiller den korrekt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Jeg ville bare tro jeg ville kunne se at Calisium'en ville falde med ned.
Vil det være smart at tilslutte CO'en til kalkreaktoren, på trods af at min Ca er så høj??
Vil det være smart at tilslutte CO'en til kalkreaktoren, på trods af at min Ca er så høj??
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det gør den også, men hvis du har 500+ så ved du jo ikke hvor høj den i virkeligheden er. Hvis jeg var dig ville jeg ikke tilsætte CA og holde på med KH'en indtil CA'en er kommet ned i et mere korrekt niveau. Derefter sætte reaktoren til.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Tidligere har jeg tilsat bagt natron direkte i sumpen, for at holde KH oppe, men for at begrænse udsving i KH'en er jeg begyndt at tilsætte det i mit ferskvandskammer og lade osmolatoren klare resten.
Med mit 250L skal jeg tilsætte omkring en spiseskefuld hveranden dag for at holde KH nær det naturlige. En dåse natron holder vel en måned eller to..
/Henrik
Med mit 250L skal jeg tilsætte omkring en spiseskefuld hveranden dag for at holde KH nær det naturlige. En dåse natron holder vel en måned eller to..
/Henrik