Lyskasse
- StarF
- Rev haj
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Lyskasse
har været igang med at bygge lyskasse omkring mit akvarie, men vandet er nu blevet en del varmere.. faktisk ramte det 30 med kun 2 af mine 3 lamper tændt.. (det lå på 27 før med 3 lamper)
hvad har i andre gjort? er det nok bare at lave nogle huller i siderne oppe ved loftet?
skal der noget aktivt til, som blæsere?
hvad har i andre gjort? er det nok bare at lave nogle huller i siderne oppe ved loftet?
skal der noget aktivt til, som blæsere?
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Re: Lyskasse
Har gjort det sådan at der er åben i den ene ende man ikke kan se og sat en lille blæser man kan købe rundt omkring (bordventilator).
Og så simpel hen sat den op på væggen med 3 skruer. Hjælper rigtig meget ved mig. Skal jeg evt tage et billede i morgen?
Og så simpel hen sat den op på væggen med 3 skruer. Hjælper rigtig meget ved mig. Skal jeg evt tage et billede i morgen?
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- StarF
- Rev haj
- 18
nej behøver du ik, var enlig mest interseret i at vide om alle havde blæsere i deres lys kasse året rundt eller ej. Eller om det var nok med huller bare...
- peder
- Rev haj
- Reactions: 1
- 19
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Min lyskasse er åben i toppen, så ingen problem her!! (ingen blæsere)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Min far havde dit akvarie som den første, og han havde en lampe med 3x250HQI+4 blue light i, og havde også lavet en lys kasse. Han fik varmen væk med et par computer blæsere, mener der var en der blæste ind og en der blæste ud, og de sad vidst nok i hver sin side, så det blæste hen forbi lampen.
For øvrigt hamrende fedt akvarie, det gør noget når man ser at det er endt i så gode hænder. Stor ros her fra.
For øvrigt hamrende fedt akvarie, det gør noget når man ser at det er endt i så gode hænder. Stor ros her fra.
Mvh Michael
- StarF
- Rev haj
- 18
tak for rosen, og tak for tippet.. overvejer bare at lave huller i toppen, og bore 2 bord blæsere ind i vægen der så kan blæse direkte ned i vandet...MiksBiks skrev:Min far havde dit akvarie som den første, og han havde en lampe med 3x250HQI+4 blue light i, og havde også lavet en lys kasse. Han fik varmen væk med et par computer blæsere, mener der var en der blæste ind og en der blæste ud, og de sad vidst nok i hver sin side, så det blæste hen forbi lampen.
og evt så senere montere computer blæsere i toppen der kan tænde hver dag.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Min far havde sat dem til iks'en kan ikke helt huske hvornår de tændte, men mener de tændte sammen med hqi'en og kørte videre lidt efter de var skullet pga varmen.
Mvh Michael
- thyme
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Hvis du ikke har IKS eller lign så kan du koble blæserne til en UT100. Sådan en har jeg på mine blæsere og kan varmt anbefale den
http://www.beertools.dk/product_info.ph ... 735ea3d391
http://www.beertools.dk/product_info.ph ... 735ea3d391
- StarF
- Rev haj
- 18
nej det har jeg ikke, ingen IKS.
og oprettet blot spørgsmålet for at vide om det var nok at køre med hulle ri topperne, eller om der SKU blæsere på. Da jeg jo lige så godt kan lave det hele på engang
kan så høre der skal blæsere på. så tak
og oprettet blot spørgsmålet for at vide om det var nok at køre med hulle ri topperne, eller om der SKU blæsere på. Da jeg jo lige så godt kan lave det hele på engang

kan så høre der skal blæsere på. så tak