føde bypass filter
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: København Ø
føde bypass filter
jeg har (for ca et år siden) købt et bypass filter hos korallen. men jeg kan ikke lige finde ud af hvorledes jeg skal føde dette. studserne passer til slanger, som vi kender fra luft pumper, altså ret små. hvilken pumpe kan jeg føde dette filter med. det er til rowaphos, da jeg er begyndt at få cyano.
det minder ret meget om http://korallen.dk/product.asp?product=935&sub=9&page=1 dette
det minder ret meget om http://korallen.dk/product.asp?product=935&sub=9&page=1 dette
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: føde bypass filter
Ikke sikkert på at det billede minder så meget om detDan Binderup skrev:jeg har (for ca et år siden) købt et bypass filter hos korallen. men jeg kan ikke lige finde ud af hvorledes jeg skal føde dette. studserne passer til slanger, som vi kender fra luft pumper, altså ret små. hvilken pumpe kan jeg føde dette filter med. det er til rowaphos, da jeg er begyndt at få cyano.
det minder ret meget om xxxx dette

Senest rettet af Hougaard man 8. sep 2008 12:32, rettet i alt 1 gang.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Filtre med 6mm slange giver ikke nok gennemstrømning til Rowaphos.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Aquamedic har T-stykker som kan monteres på returpumpe slangen med udtag til bypass.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
så er det da rimelig godt klaret at sælge det som fosfatfilter, hvis det ikke kan fødes tilstrækkeligt. er der nogen her der bruger lignende filter?
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Men det hjælper ikke, da du ikke kan presse nok vand i timen gennem en 6mm slange, rowaphos kan jo gerne tumle lidt i reaktorenReeflife skrev:Aquamedic har T-stykker som kan monteres på returpumpe slangen med udtag til bypass.

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
jeg har lige fundet ud af, at jeg havde et andet filter liggende (da jeg købte dette filter købte jeg også et nitratfilter, og har nu fundet ud af at de var kommet i de forkerte kasser, så det andet filter har alm. store slangestudser...... problem løst! så skal jeg bare have fundet ud af om det skal fødes med pumpe eller bypass fra returpumpen.......
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det Rowaphos jeg har brugt har da bare ligget, og uden nogen form for bevægelse.
Hvis der er vand nok rundt om Rowaphosen, tvivler jeg på at det har ngen betydning.
Det letteste vil nok være at lave et bypass fra returpumpen. Men det hurtigste nok blot at sætte en pumpe på.
Husk blot at der ikke må være for meget gennemstrømning i filteret. 300-500 L/T max.
Hvis der er vand nok rundt om Rowaphosen, tvivler jeg på at det har ngen betydning.
Det letteste vil nok være at lave et bypass fra returpumpen. Men det hurtigste nok blot at sætte en pumpe på.
Husk blot at der ikke må være for meget gennemstrømning i filteret. 300-500 L/T max.