hej hej
jeg går med tanken om at skifte fra ferskvand til saltvand. og med det kommer der jo også en masse spørgsmål. lige pt har jeg et 660L akvarie jeg vil lave til saltvandsakvarie i sted for ferskvand. Men inden det sker skal jeg være helt sikker på alt det jeg skal gøre, og hvad for noget udstyr jeg skal går ude og købe. min plan er sådan set at jeg vil lave en tjek liste hvor alt det udstyr jeg skal bruge for at få en rigtig god start. og hvis der en noget ekstre udstyr af en eller anden art man også skulle købe bare for at gøre det hele meget bedre, ville det også være en ide at smider på min liste. nu er det jo ikke sådan at jeg løber ud og køber det hele på engang, men jeg vil købe det sådan hen over de næste par månder ja måske kommer der til at går 1 år inden jeg er færdig med at købe ind. men i den tid vil jeg så bruge på at sætte mig ind i hvordan man holder saltvandsakvarie. så hvis der er nogen der kender hjemmersider, bøger (på dansk), eller gode artikler om hvordan man holder saltvansakvarie og hvordan man starter så vil jeg meget gerne høre fra jer. også vil jeg også godt have hjælp til at lave den her tjek liste.
håber i kan hjælpe mig
mvh dennis
helt grøn i faget
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: helt grøn i faget
Inden du begynder at lave lister over hvad du vil have, så synes jeg du skulle finde en i nærheden af hvor du bor.
Og tage en snak med en af dem, evt. ledsaget at et kig på akvariet.
Mange gange kan man spare penge og ærgelser, ved at få købt det rigtige grej fra begyndelsen af.
den eneste bog om emnet på dansk, er en bog om koralrevs økologi, og ikke rigtigt noget som du kan bruge til opbygning af akvariet med.
Og tage en snak med en af dem, evt. ledsaget at et kig på akvariet.
Mange gange kan man spare penge og ærgelser, ved at få købt det rigtige grej fra begyndelsen af.
den eneste bog om emnet på dansk, er en bog om koralrevs økologi, og ikke rigtigt noget som du kan bruge til opbygning af akvariet med.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: helt grøn i faget
Ellers kan det anbefales at se under "medlemmers akvarier". Der kan du se en del akvarie opbygget helt fra bunden.
Deruover er det bare at spørge sig frem herinde inden du køber noget udstyr. Først og fremmest skal du lægge dig fast på den størrelse (liter) dit akvarie skal være, da stort set alt udstyret skal passe til akvariets størrelse.
Du kan jo også overveje at købe et komplet, brugt setup...
Deruover er det bare at spørge sig frem herinde inden du køber noget udstyr. Først og fremmest skal du lægge dig fast på den størrelse (liter) dit akvarie skal være, da stort set alt udstyret skal passe til akvariets størrelse.
Du kan jo også overveje at købe et komplet, brugt setup...
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421