Den har nu kørt i 14 dage (den er ikke ny) og kan se den laver en masse bobbler men jeg har højst fået 2 cm. vand i beholdern. Hvad kan være årsgaen til det ?
Den står ned i sumpen og har en lille skade helt i bunden men den skade skulle ikke have nogen bedtydning.
Billedet skal vise hvor skaden er, det lille grå farve på tegningen som skule ligne en skummer der er et hul på størelse med en 5 kr.
Vedhæftede filer
hul nederst i skummer Hullet går ud i et sammen med åbningen
Har du prøvet at rense skummeren? Effektiviteten af min stiger betragteligt, når den lige er blevet renset! På en uge er den typisk allerede møgbeskidt og trænger til rensning.
Hvilken skummer drejer det sig om? Hvis det er en skummer med luftsten, hvor gammel er stenen så?
Jeg tror du skal tage den op sammen med pumpen og så rengøre/afkalke den grundigt.
Det kan meget vel være pumpen som trænger til en rensning. Den laver godt nok bobler, men slet ikke i den mængde som den skal. Et stoppet luftindtag og et snavset nålhjul kan gøre forskellen.
Jeg købte den sammen med akv. Jeg er sikker på det ikke er hjemmefusk men om det er deltec tør jeg ikke at sige. Jeg tager den op sener og prøver at rense den.
Ser ud til at din skummer virker på samme måde som eks. midiflotor. Hvor vandet kommer ind i bunden, bliver trukket op af luftboblerne, og kommer ud af de 3 huler.
Hvis der ikke er bobler nok, kan du prøve at sætte en luftpumpe til pumpen.
Hvad bruger I til at rense jeres skummer, altså fx. en skummer som ovenstående billeder viser, hvis nu den skulle have den helt store tur? Skulle man så nedsænke den i en gang eddikesyre, citroncyre og lade den køre med det i et kar eller kan siliconen ikke tåle det?
Eller hvordan renser man den nemmest for kalkalger mm.?