Jeg er på udkig efter en hqi til at hænge over mit RSM, derfor ville jeg høre om rygegrejs ballaster er gode og om hvilket lys de giver og hvilket af deres ballast der er bedst..

På forhånd tak..

Grunden til at jeg ikke har fortalt noget om dem, er den simple at jeg ikke har købt dem, endnu.Hvam skrev:Barner blev træt af den elektroniske og skiftede til en af dem fra rygegraj, den er han meget tilfreds med.
Carsten har vist også lige fået 2x400w der fra men jeg har ikke hørt han har snakket om dem endnu!
Den ballast du køber bestemmer lidt hvilke pærer du kan bruge.iceMD skrev:Så tror jeg jeg prøve sådan en..men hvilket pære skal man bruge til dem, altså kan man bare bruge alle kelvin eller hvad det nu heder..?
Ballasten har noget at sige, men det er ganske umuligt at sige noget om i hvilken retning det vil gå.iceMD skrev:Hej Carsten.
tak for forklaringen..men nu var det lige til rygegrejs ballast jeg spurgte hvilket kelvin de brugte, for som jeg har har forstået det er det ballasten der afgøre hvilket kelvin man skal bruge eller er jeg helt ude og skide...
Det kan du ikke sige noget om. Det kan lige så godt være at det går den anden vej.Mikkel E skrev:Nej, men ballasten kan afgøre hvilken farve du får ud af din pære. En pære på 12-13.000 kelvin i ballasten fra rygegrej vil nok ligne en pære på 10.000 kelvin i f.eks. en Coralvue ballast.
Jeg basere bare mit indlæg på Reeflux pærene, men selvfølgelig heller ikke det bedste argument baseret på erfaringer med en pære...Carsten skrev:Det kan du ikke sige noget om. Det kan lige så godt være at det går den anden vej.Mikkel E skrev:Nej, men ballasten kan afgøre hvilken farve du får ud af din pære. En pære på 12-13.000 kelvin i ballasten fra rygegrej vil nok ligne en pære på 10.000 kelvin i f.eks. en Coralvue ballast.
Hvorfor skulle de ballaster være dårligere blot fordi de er biligere?? De andre er pakket ind i nogle fine lakerede metalkasser. og har været et par led mere igennem inden de bliver solgt. Og derfor er prisen nok en del højere.
De ballaster fra rygegrej, er skam også elektroniske.Mikkel E skrev:Jeg basere bare mit indlæg på Reeflux pærene, men selvfølgelig heller ikke det bedste argument baseret på erfaringer med en pære...
Jeg gik ud fra at alternativet var en noget dyrere elektronisk ballast, f.eks. Coralvue, derfor mit indlæg.
Om der er forskel på forskellige magnetiske ballaster skal jeg ikke kunne sige
Er du 100 % sikker på det? Jeg har den fra Rygegrej på 250W liggende og den er _meget_ tungere og udvikler _meget_ varme og end den elektroniske coralvue jeg bruger. Selv om Rygegrej kalder den "semi-electronisk" må jeg indrømme at jeg tvivler på at den er andet end magnetisk.Carsten skrev:
De ballaster fra rygegrej, er skam også elektroniske.
Jamen det er jo en 600W som vist den eneste elektroniske. Her snakkes der vist om 250W/400W?røntved skrev:Det er vist lidt efter hvad deres fingre rammer, jeg har købt en hos dem, der er elektronisk.
http://rygegrej.dk/product_info.php?cPa ... ts_id=3279
Så er prisen også helt på niveau med Coralvue.røntved skrev:Sommetider skal man læse det hele inden man brokker sig. hehe.
Osse den sidste linie....
Lumatek ballasts include a 15 foot RF shielded output cord that can be extended up to 30 feet. (Allowing positioning of ballasts in another room or at great distance from your space.). All other digital ballasts can only have a 10 foot lamp cord and most of them interfere with radio and satellite TV signals because they are not shielded.
There are no fans to break down or make noise; fan cooled ballast's have a very high failure rate. Lumatek ballasts are very, very reliable. Which is why we offer the excellent warranty.
The ballast can be mounted in areas of high heat. Up to 140° Farenheit.
Every Lumatek ballast is burned for 12 hours at the factory
Excellent three year, full exchange warranty
Lumatek ballasts are 8% brighter than ROM and future ballasts
No fans to break down after 1 or 2 years
Safer - The Lumatek ballast is completely sealed from the inside
Lumatek ballasts are available in 250 watt, 400 watt and 600 watt .
Der er da vist ingen, der brokker sigrøntved skrev:Sommetider skal man læse det hele inden man brokker sig. hehe.
Osse den sidste linie....