Tæthed af koraller
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Tæthed af koraller
Nå man kigger på de flotte zeovit akvarie står alle deres SPS koraller somregel enormt tæt. De acopora og andre stenkoraller vi kan købe i butikkerne kommer somregel med en ret stor sten/cementklods som fod. Hvis man ikke bruger en eller anden form for koralklæber så vælter de ofte. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan folk med så tæt en pakning af koraller kan få deres koraller til at stå så tæt. Brækker de korallerne af foden og limer dem fast til de levende sten?
- Vedhæftede filer
-
- scaled.111.jpg (66.01 KiB) Vist 1194 gange
- Bosse
- Dragefisk
- 18
Re: Tæthed af koraller
Mon ikke det starter med de er lidt indre når de kommer i? 

Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Og så vokser korallerne jo fast til underlaget.
Der er dog et par af de akvarier jeg har set med Zeovit metoden, som ser lidt ny opstillet ud. Det hele ser for velplejet ud.
Der er dog et par af de akvarier jeg har set med Zeovit metoden, som ser lidt ny opstillet ud. Det hele ser for velplejet ud.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
De sten som korallerne sidder på når vi køber dem i butikkerne er efter min mening meget grimme og ikke altid særlig nemme at arbejde med. Så af sammen årsag knækker jeg som regel altid korallen af stenen og limer den direkte på de LS. Hvis man ikke på en eller anden måde for fastgjort korallen, så er det nok kun et spørgsmål om hvornår der lige kommer en snegl eller andet forbi og vælter korallen.
Carsten: Jeg vil give dig ret i at de akvarier som mange gange bliver vist i diverse Zeovit-tråde ser meget nyetableret og nærmest unaturlige ud
Men dog samtidig også flotte ud.
Carsten: Jeg vil give dig ret i at de akvarier som mange gange bliver vist i diverse Zeovit-tråde ser meget nyetableret og nærmest unaturlige ud

Senest rettet af Lord Mike tors 28. aug 2008 09:53, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Lige præcis det billede er jeg ret sikker på er et opstillet.. Det er en ansat fra korallen zucht (firmaet bag Zeovit og ejere af en saltvandsbutik) som har postet det, som sit eget.. Mener ikke det er mere end 2-4 månder gammelt på billedet.
/Henrik
/Henrik
- sejeulki
- Dragefisk
- 17
Noget du køber i butikkerne eller noget som som grotech koralklæber: http://petsupply.dk/product_info.php?products_id=2220? Tager du stenene op eller limer du under vandet eller kommer lim på korallen og sætter den ned?
- Lord Mike
- Rev haj
- 20
Det kan bla. købes her: http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=37208
Men jeg køber mit i Bildillen (1/2 pris) og mener der er 3 forskellige typer og den jeg bruger er den de kalder for marine. Limen æltes i hånden til massen er blandet godt ind i hinanden, herefter sætter jeg limen på de LS (i akvariet) og derefter korallen ned i limen og limen er tør efter ca 45 min. Dog limes blødkoraller ikke til de LS, dem sætter jeg bare ned i hullerne på de LS og korallen vokser sig ret hurtig selv fast på stenene.
Men jeg køber mit i Bildillen (1/2 pris) og mener der er 3 forskellige typer og den jeg bruger er den de kalder for marine. Limen æltes i hånden til massen er blandet godt ind i hinanden, herefter sætter jeg limen på de LS (i akvariet) og derefter korallen ned i limen og limen er tør efter ca 45 min. Dog limes blødkoraller ikke til de LS, dem sætter jeg bare ned i hullerne på de LS og korallen vokser sig ret hurtig selv fast på stenene.
- sejeulki
- Dragefisk
- 17
Ok så det er lidt som tunzes coralfix? Vi har en biltema her i Aalborg og der har de noget der hedder epoxukit, marine til 25 kr. Jeg tror det er den samme. Der fås stål, kobber, almuminium, træ og marine og i forskellige farver og en af dem er grøn med noget hvidt indeni.
- Lord Mike
- Rev haj
- 20
Det er netop den du her henviser tilsejeulki skrev:Ok så det er lidt som tunzes coralfix? Vi har en biltema her i Aalborg og der har de noget der hedder epoxukit, marine til 25 kr. Jeg tror det er den samme. Der fås stål, kobber, almuminium, træ og marine og i forskellige farver og en af dem er grøn med noget hvidt indeni.

- Brian C
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
jeg har lige fået noget hjem der hedder speedglue, det er en for for cementpulver der skal blandes op med vand og æltes, det er efter min mening noget af det bedste jeg har prøvet indtil nu, jeg har prøvet både grotech's epoxyklæber og sekundlimen (gel)
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- StarF
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
bruger noget fra aquafair.de det størker på under 1 minut.. det størkner så hurtigt det lige frem er et problem til tider 

-
- Picasso aftrækker
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Har god erfaring med noe sementlignende greier fra AMA.
Får det på www.aquaterrashop.de ,under betegnelsen AMA Korallen&Riffmørtel.
Blandes i vann,og gnaes som nevnt her
Tørker fort,og lite svevestøv i vannet,under arbeidet,noe som ikke kan sies om disse spesialepoxykleberne en får kjøpt..
Faller bedre prismessigt ut også,iforrhold til disse "spesialproduktene"som selges i akvariebutikkene rundt om...
Får det på www.aquaterrashop.de ,under betegnelsen AMA Korallen&Riffmørtel.
Blandes i vann,og gnaes som nevnt her

Tørker fort,og lite svevestøv i vannet,under arbeidet,noe som ikke kan sies om disse spesialepoxykleberne en får kjøpt..
Faller bedre prismessigt ut også,iforrhold til disse "spesialproduktene"som selges i akvariebutikkene rundt om...