oppustet dværgkejser
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9830 Tårs
- Geografisk sted: nordjylland
oppustet dværgkejser
vi fik vores dværgkejser i fredags, idag er dens mave oppustet, og den ligger mere på siden end oprejst, hvad fejler den????
skal jeg aflive den eller kan jeg være heldig den overlever?
skal jeg aflive den eller kan jeg være heldig den overlever?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: oppustet dværgkejser
Der er desværre nok ingen vej tilbage for den.
Det som nok er galt, er at den har været svag og de naturlige flagelatter som er i fisken har fået overtaget.
Den har ikke spist den sidste uges tid, selvom det har set sådan ud.
Du må hellere fiske den op og aflive den, da en fisk som dør af den sygdom i akvariet, hurtigt kan smitte de andre.
Hvad kommer sygdommen så af? 3 af de almindeligste årsager er dårlig vandkvalitet, stress og alt for ensidig fodring.
Da du kun har haft den i så kort tid, er det ikke noget som er opstået hos dig, og mulgivis heler ikke hos forhandleren, men længere tilbage i kæden.
Det som nok er galt, er at den har været svag og de naturlige flagelatter som er i fisken har fået overtaget.
Den har ikke spist den sidste uges tid, selvom det har set sådan ud.
Du må hellere fiske den op og aflive den, da en fisk som dør af den sygdom i akvariet, hurtigt kan smitte de andre.
Hvad kommer sygdommen så af? 3 af de almindeligste årsager er dårlig vandkvalitet, stress og alt for ensidig fodring.
Da du kun har haft den i så kort tid, er det ikke noget som er opstået hos dig, og mulgivis heler ikke hos forhandleren, men længere tilbage i kæden.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
den er desvære afgået ved døden. men du har nok ret i det du siger. den ankom til forhandleren natten til fredag, og jeg hentede den fredag eftermiddag, da det var en fisk som jeg havde bestilt og glædede mig til at få i akvariet
og den var frisk nok da jeg hentede den, han havde i hvert fald problemer nok med at fange den

- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Det er netop et problem når fiskene aftages direkte fra exportørens kasse.morildvej320 skrev:den er desvære afgået ved døden. men du har nok ret i det du siger. den ankom til forhandleren natten til fredag, og jeg hentede den fredag eftermiddag, da det var en fisk som jeg havde bestilt og glædede mig til at få i akvarietog den var frisk nok da jeg hentede den, han havde i hvert fald problemer nok med at fange den
Der burde være en lov der forbød salg af fisk før de havde været i forhandlerenes akvarie 1 måned.
Man får ALDRIG en erstatning for sådan en fisk, der uden tvivl var syg da man købte den, og prisen afspejler ikke at køberen bærer den største risiko.
Ærgeligt med din kejser, men da mest for fisken

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
ja er nu også ked af det, da det lige var den fisk der gjorde noget helt særligt for akvariet, med dens flotte farver og form 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg vil hellere have en fisk, direkte fra kassen, uden at den har været pakket om.Per A skrev:Det er netop et problem når fiskene aftages direkte fra exportørens kasse.morildvej320 skrev:den er desvære afgået ved døden. men du har nok ret i det du siger. den ankom til forhandleren natten til fredag, og jeg hentede den fredag eftermiddag, da det var en fisk som jeg havde bestilt og glædede mig til at få i akvarietog den var frisk nok da jeg hentede den, han havde i hvert fald problemer nok med at fange den
Der burde være en lov der forbød salg af fisk før de havde været i forhandlerenes akvarie 1 måned.
Man får ALDRIG en erstatning for sådan en fisk, der uden tvivl var syg da man købte den, og prisen afspejler ikke at køberen bærer den største risiko.
Ærgeligt med din kejser, men da mest for fisken
Langt de fleste fisk som jeg har mistet, er nogen som kommer fra et forhandler akvarie.
Iøvrigt er karantæne hos en forhandler formentligt mere stressende end hjemme hos køberen.
En forhandler kan sagens købe fisk som angiveligt har været i karantæne, men hvad hjælper det, når det er hos exportøren fejlen ligger. Det eneste som en karantæne hos en forhandler garanter er at den har overlevet turen.
Og når man nu bestiller en fisk som ikke ses hver dag. Så er chancen for at fisken har gået lang tid hos exportøren stor. Da fisken kommer fra et område hvor der ikke sælges de store mængder.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Nååååå ja, men tænkte selvfølgelig på den idélle verden hvor forhandlerens/eksportørens vand og opbevaring var i ordenCarsten skrev: Jeg vil hellere have en fisk, direkte fra kassen, uden at den har været pakket om.
Langt de fleste fisk som jeg har mistet, er nogen som kommer fra et forhandler akvarie.
Iøvrigt er karantæne hos en forhandler formentligt mere stressende end hjemme hos køberen.
En forhandler kan sagens købe fisk som angiveligt har været i karantæne, men hvad hjælper det, når det er hos exportøren fejlen ligger. Det eneste som en karantæne hos en forhandler garanter er at den har overlevet turen.
Og når man nu bestiller en fisk som ikke ses hver dag. Så er chancen for at fisken har gået lang tid hos exportøren stor. Da fisken kommer fra et område hvor der ikke sælges de store mængder.

men det har du nok ret i Carsten, at sådan hænger det ikke sammen

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges: