Jeg har kørt med mit 60L Boyu i 1½ uge nu..
Der er så småt ved at være lidt brunalger.. Men har lige et par spørgsmål..
Jeg har endnu ikke fået sten i bunden endnu, men skal jeg rengøre bunden og ruderne for at fjerne de brun-alger, eller vil de forsvinde af sig selv??
Og vil det evt. være en god idé at rengøre bunden totalt?? Da jeg satte mine levende sten i akvariet, faldt der lidt små grums af dem.. Derfor vil jeg høre om jeg evt. ska fjerne det før at jeg får lagt bundlag i??
-Bart
Brun Alger og rest på bund
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Re: Brun Alger og rest på bund
det var det jeg startede med, men jeg fik det råd af mere cirkulation i vandet
- krebs36
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland
Re: Brun Alger og rest på bund
Jeg ville nok fjerne grumset med en lille sugeslange, før jeg puttede mit bundlag i. Total rengøring er vist ikke godt. Der skal jo være nogle naturlige bakterier i akvariet. Men rengør ruderne med en skraber, og sug bundfaldet op. Så burde det vist være fint, og klar til at fylde sand i rundt om stenene. 
Og desuden, for at undgå brunt sand fremover, hvis dette skulle komme, så ja, masser af cirkulation. Man siger gerne 20 X akvariets volumen og hellere for meget end for lidt. Så skulle der ikke komme døde områder, der er grobund for nitrat og andet skidt.
God fornøjelse.

Og desuden, for at undgå brunt sand fremover, hvis dette skulle komme, så ja, masser af cirkulation. Man siger gerne 20 X akvariets volumen og hellere for meget end for lidt. Så skulle der ikke komme døde områder, der er grobund for nitrat og andet skidt.

God fornøjelse.

Nu med kun 160L vand, og LED lys.