Ja, lige et par spørgsmål..
Jeg har både Red Sea Reef Lab og Marine Lab..
Der medfølger nogle ting man kan tilføje til ens akvarie.. Hva er det for noget??
Er det noget som skal tilføjes??
Håber nogle kan hjælpe..
Red Sea Testsæt Spørgsmål
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Red Sea Testsæt Spørgsmål
Bart skrev:Der medfølger nogle ting man kan tilføje til ens akvarie.. Hva er det for noget??
Er det noget som skal tilføjes??
Håber nogle kan hjælpe..
Vi kan nok hjælpe, men det kræver lige at vi ved hvad det er for noget der følger med.
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
ja skriv lige hvad det er for noget. Hvis jeg ikke husker helt forkert er det en buffer (stabilisere pH) og evt. opbygger kH, mener også der er noget der hedder Calcium 3+ (dette giver calcium til vandet) - men vent med det og mål værdierne før du putter noget i. Mener også der kan være noget der hedder nitro bac det skulle hjælpe med at opbygge den bakterie kultur der dannes til at fjerne nitrit,nitrat og ammoniak. De skal i fra starten. Ellers mener jeg der er sådanne små manualer med til hvert produkt.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Der er:
Buff
Calcium
Strontium
Lodine
Marine Trace
Molybdenum
Green
Nu er jeg ikk så fandens god til Engelsk, derfor jeg spørger herinde, for at få lidt svar på Dansk
Håber i kan hjælpe mig, både hvad de bruges til og evt. hvor meget der skal i mit 60L, der kun har kørt i 1½ uge endnu...
Tak
Buff
Calcium
Strontium
Lodine
Marine Trace
Molybdenum
Green
Nu er jeg ikk så fandens god til Engelsk, derfor jeg spørger herinde, for at få lidt svar på Dansk

Håber i kan hjælpe mig, både hvad de bruges til og evt. hvor meget der skal i mit 60L, der kun har kørt i 1½ uge endnu...
Tak
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg ville ikke tilsætte dem i starten. Lad akvariet falde til ro selv og lad værdierne indstille sig. Buff og calcium er til at 'indstille' pH/Ca konc. Den andre er spore-elementer. Vent tre måneder med disse indtil dit akvarie er klar og der er koraller i. Du kan læse hvor meget der skal tilsættes pr. volumen i manualerne (selvom du ikke er god til engelsk)...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det sidste spørgmål er det letteste at svare på - intet.Bart skrev:Der er:
Buff
Calcium
Strontium
Lodine
Marine Trace
Molybdenum
Green
Tak
I den måneds tid inden der skal noget som helst i, kan du finde tingene på nettet, og smide dem gennem google translate.
buff= buffer, men om det er ph eller kh kan jeg ikke se noget om.
calcium= kalk
strontium, iodine, molybdenum og marine trace= tilsætnings stoffer til vandet - når det kører og der er koraller i.
Green= grøn???