koral id

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
21
Postnummer: 2860 Søborg

koral id

Indlæg af Jager »

hvad er dette for en fætter?

jager
Vedhæftede filer
DSC00061_(Custom).JPG
DSC00061_(Custom).JPG (49.61 KiB) Vist 1769 gange
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: koral id

Indlæg af Carsten »

Det ligner ganske meget en Achanstrea, hvilken har jeg ingen ide om da der er et utal af farve varianter.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten skrev:Det ligner ganske meget en Achanstrea, hvilken har jeg ingen ide om da der er et utal af farve varianter.
Også mit bud !

Flot farve - har du nu været på rov igen Jager ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
21

Indlæg af Jager »

jeg vil nu ikke kalde det rov. den har stået et stykke tid i en forretning men folk er åbenbart ligeglade med de helt orange farver fik også en montipora tror jeg det er, i grøn med helt lyserøde pletter. men det er åbenbart helt sædvanlige koraler eller også gider man bare ikke købe ind hos denne forhandler og det kom så mig til glæde. behøver vel ikke fortælle hvem forhandleren var vel.

jager
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jager skrev:jeg vil nu ikke kalde det rov. den har stået et stykke tid i en forretning men folk er åbenbart ligeglade med de helt orange farver fik også en montipora tror jeg det er, i grøn med helt lyserøde pletter. men det er åbenbart helt sædvanlige koraler eller også gider man bare ikke købe ind hos denne forhandler og det kom så mig til glæde. behøver vel ikke fortælle hvem forhandleren var vel.

jager
Det er nok ikke en som ligger i mit pastorat så nej det går nok :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jager skrev:fik også en montipora tror jeg det er, i grøn med helt lyserøde pletter
Den stod jeg faktisk og kiggede på, men syntes at den pris der var skrevet på ruden var helt hen i vejret !
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
21

Indlæg af Jager »

men sådan er det desværre hvis man ikke vil have brune koraler i baljen, dem der er lidt specielle og har nogle anderledes farver koster, vi havde det lidt oppe i en anden tråd farver koster og flotte farver koster mere. men deres vidunderkoraler er da helt hen i vejret i pris fuck de er dyre,
men jeg syntes godt nok alt har fået et pris hop op af, har hørt på en rostratum 2 steden, den ene forhandler skal have ca 5000 og den anden 5800 for 4 år siden købte jeg 2 stk af thomas fra klovnfisken for 1800 stykket. det er da en stigning så vil jeg ikke engang vide hvad en gematrum koster idag.

jager
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Må vi ikke se et billed af den montipora med lyserøde prikker??

Alle rødehavs fisk er exploderet i pris, i dag er det bare det at få skidtet ind der er det største problem.
folk køber dem næste uanset pris.
Min A. sohal gav jeg i sin tid 500 kroner for, idag koster sådan en fisk let det 4 dobbelte.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Ja spørgsmålet er om priserne vil komme til at falde igen :( (For det er der godt nok behov for når man samligner priserne med hvad man eksempelvis for for pengene i Sverige, forklaring følger senere)

Noget som jeg ikke helt forstår ved nogle forhandlere, er at de ikke har blåt lys hen over deres koraller med derimod kun køre med hqi. Korallerne ser i de fleste tilfælde meget brune og kedelige ud, og det har i mange tilfælde gjort at jeg har holdt mig fra at købe, men dertil skal også siges at hvis man køber en koral som faktisk ser lidt kedelig brun ud under hqi, så kan man blive meget positivt overrasket når man stiller den i sit eget akvarie med blåt lys, for så kommer der flere farver frem. Det kan da ikke være for at spare på udgifterne, men måske nogle af jer andre ved det??

Men Jager, en fed koral i en super flot farve :GO Og jeg vil give dig ret i at farver koster, dog forstår jeg ikke det skal koste op til 3-4 gange så meget som andre steder, men hvad fanden tosser som os kommer jo åbenbart og køber alligevel :T

Jeg købte for et par år siden hos AU en Acanthastrea lordhowensis koral med 4 små hoveder til en pris a 200,- pr hoved. Eller rettere sagt det var konen der købte den bag min ryg, da hun viste at jeg gerne ville have den, men ville sgu ikke betale prisen. Men idag er den vokset godt og mange står på venteliste til et fragment, spørgsmålet er bare om der vil betales hvad de kommer til at koste :) Men til samligning købte jeg en Acanthastrea (orange) for ca. 1/2 år siden i Zoogiganten i Malmø for 400,- (i deres valuta). Ved godt at det er 2 forskellige koraller, men alligevel syntes jeg nu nok pris-forskellen er ganske meget......Og ja det er den samme sang som vi alle høre og taler om hele tiden :lipssealed:
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"