"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Filtermateriale til min sump??? Hjælp!!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
martin_carls
Reactions:

Filtermateriale til min sump??? Hjælp!!

Indlæg af martin_carls »

Jeg er ved at starte mit 1200 lt. tank op.
Har bygget en enkel sump ca. 165 lt.
Sumpen har 4 kamre overflow/underflow/owerflow

Min oprindelige tanke var at lade vandet presse sig op igennem en blå filtersvamp og keramiske sten i første kammer.......sive igennem vat i andet kammer.....og presset op gennem levende sten i tredie kammer ... men jeg tror jeg mangler noget...

Min skummer er placeret i en overløbskasse i selve akvariet

Nogen gode råd til en nybegynder inden jeg sætter tryk på

vh martin
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Synes det lyder som en MEGET lille sump til et så stort akvarie!!
Har du prøvet at lade systemet køre med vand og det hele, for derefter at slukke for returpumpen. Kan al overflade vandet være i sumpen uden at det render over??
martin_carls
Reactions:

Indlæg af martin_carls »

Carsten skrev:Synes det lyder som en MEGET lille sump til et så stort akvarie!!
Har du prøvet at lade systemet køre med vand og det hele, for derefter at slukke for returpumpen. Kan al overflade vandet være i sumpen uden at det render over??
sumpen er hævet op på bagsiden af akvariet, overløbet fra akvariet passer med max overflade i sumpen... ved afbrud af pumpe standser hele systemet

og ja den er lille men jeg håber den kan rense baljen :) ?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hva for en skummer har du ? For enten må du have et STORT overløb eller så har du en lille skummer, til disse 1400 liter vand ? Jeg kender hvertfald ikke mange 15-2000 liters rated skummere der kan proppes i et overløb :D

Hvis du ikke skal have noget udstyr til at stå i sumpen så er størrelsen vel ok. Ang det med det mekaniske filter så ville jeg ikke selv gide at rense det. Ja vist det vil da tage svæv og andre grovpartikler men ville så nok hellere blot have Caulerpa alger deri og ikke alt det andet ;)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"