Igennem tiden er der dukket flere forskellige "organismer" op i mit nu 6 mdr. gamle akv. Nogle som kan hjælpe mig med ID?
Håber i kan hjælpe mig med nogen af dem..
Vedhæftede filer
Det er den gullige substans i midten som er i fokus. Det virker som en form for tyk "mos" som sidder under stort set alle mine sten, der hvor der sandsynligvis ikke er så meget cirkulation..? Hva dælen er det?
IMG_0082rs.jpg (24.8 KiB) Vist 1258 gange
Igen - en slags Xenia??
IMG_0078rs.jpg (23.94 KiB) Vist 1258 gange
2 stk. som er blomstret op under min caulastrea (eller hvordan det nu staves).. Jeg tænker umiddelbart noget Xenia eller lign?
IMG_0075rs.jpg (27.5 KiB) Vist 1258 gange
Underlige "alien"-agtige ting, som mest af alt ligner plastic??
IMG_0076rs.jpg (29.23 KiB) Vist 1258 gange
Sidder også på en anden Musling, og ellers rundt omkring på nogle sten..
Glasrosen som udryddes med saltsyre - er den skadelig på nogen måde? Eller er den bare irriterende fordi den sætter sig de forkerte steder og formerer sig?
Glasrose brænder dine koraller, den vil muligvis også brænde din musling. Dog har jeg set andre steder at der har siddet glasroser på muslinger som ikke har taget skade...
Muslingen ser ikke umiddelbart ud til at være voldsomt generet af den.. Kan man ikke bare pille dem af? Er ikke så vildt begejstret for at skulle lege meds en kanyle saltsyre nede i baljen..!
Hvis du vil skrabe glasrosen af, så tag en skarp kniv og sørg for at skrabe hele foden af glasrosen af. Ellers kommer dem med 100% sikkerhed igen.
Men saltsyre i de microskopiske mængder som er nødvendige her, vil ikke skade noget. Tag en lille sprøjte med kanyle på, og klar det med et par dråber saltsyre.
Er enig med de andre i deres ID. Og den første er noget svamp/alge noget. Ganske uskadeligt. Det at deter under stenene ´kunne indikere at det er en svamp.