Hjælp!! er min fisk syg?
-
- Dværg kejser
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 2400 København NV
- Geografisk sted: København NV
Hjælp!! er min fisk syg?
Hej, jeg har en 6-stripet "et eller andet" jeg ikke kan huske, i kender den garenteret, nå men den har altså fået en ret stor udposning ved/på øjet, nogen der ved hvad det kan være? og kan jeg gøre noget ved det? smidter det til de andre fisk?
Mvh Kent
Mvh Kent

- AndersBaun
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
Re: Hjælp!! er min fisk syg?
tror det er "popeye" Exophthalmia - og er så vidt jeg hved, vitaminmangel hos fisken
Symptomer:
Øjnene vælter frem fra øjenhulerne og kan se betændte ud. Vægttab ses efterfølgende.
Årsag:
Som regel dårlig vandkvalitet eller mindre skader, på grund af uforsigtig håndtering eller revirkampe, resulterende i større følsomhed overfor infektioner. Udstående øjne skyldes som regel bakteriel blodforgiftning, tuberkulose eller (lejlighedsvis) parasitter.
Behandling:
Ret op på akvarieforholdene. Helbredelsen foregår langsomt. Blodforgiftning behandles med receptpligtig antibiotika. Tilstanden er uhelbredelig, hvis årsagen er tuberkulose eller parasitter. Fjern og afliv angrebne fisk.
Symptomer:
Øjnene vælter frem fra øjenhulerne og kan se betændte ud. Vægttab ses efterfølgende.
Årsag:
Som regel dårlig vandkvalitet eller mindre skader, på grund af uforsigtig håndtering eller revirkampe, resulterende i større følsomhed overfor infektioner. Udstående øjne skyldes som regel bakteriel blodforgiftning, tuberkulose eller (lejlighedsvis) parasitter.
Behandling:
Ret op på akvarieforholdene. Helbredelsen foregår langsomt. Blodforgiftning behandles med receptpligtig antibiotika. Tilstanden er uhelbredelig, hvis årsagen er tuberkulose eller parasitter. Fjern og afliv angrebne fisk.

-
- Dværg kejser
- 17
Så fisken må ud eller?
Den har haft et sår i siden, går ud fra det er fra kamp, så det kunne være det var det, mener at værdierne skulle være helt i orden, men det er da værd at tjekke igen, og i så fald hvad så?
Antibiotika? receptpligtig? hmm den bliver sgu svær he he
Den har haft et sår i siden, går ud fra det er fra kamp, så det kunne være det var det, mener at værdierne skulle være helt i orden, men det er da værd at tjekke igen, og i så fald hvad så?
Antibiotika? receptpligtig? hmm den bliver sgu svær he he

- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions: 6
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg har læst om lignende her inde i en anden tråd. og der mener jeg at det går i sig selv med tiden, bare den får ro og godt med spise.
Men du må ikke hænge mig op på det
Men du må ikke hænge mig op på det

Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
-
- Dværg kejser
- 17
Ok! har faktisk lige taget vandværdierne, og natrat og nitrit ser helt perfekte ud, som de hele tiden har gjort, det skulle ellers være orsag til sygdom ved øjet, så enten er det en parasit ( i hope not!) eller også har den bare været oppe og slås, tror mest på det sidste efter som den har en lille skade på siden
Men tak for svarene 

-
- Dværg kejser
- 17
Det er jeg rigtig glad for at høre, jeg ser tiden an såCarsten skrev:Det kan sagens forsvinde igen, helt af sig selv.

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Prøvede for nogle år siden det samme med et par relativt kort efter hinanden, den døde efter ret kort tid, men den anden overlevede.
Så syntes bare du skal give godt med foder til den, og så eller holde øje.
Pøj Pøj
Så syntes bare du skal give godt med foder til den, og så eller holde øje.
Pøj Pøj