Hjælp til identifikation af svamp med hvid tæppeanemone
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Hjælp til identifikation af svamp med hvid tæppeanemone
Jeg har fået fat i en sjov svamp ude hos Carsten i DecOcean. Den ligner meget en rød gorgonie med hvide polypper, men det er en rød forgrenet svamp, der lver i symbiose med nogle hvide tæpppeanemoner. Er der nogen herinde, der kender den og ved hvad den hedder og evt. hvilke forhold den kræver. Den findes, ifølge Carsten fra DecOcean, kun i Australien og dem der havde solgt den til ham kalder den for Spider coral, men det må siges at være et på alle måde misvisende trivialnavn.
Hans
Hans
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hjælp til identifikation af svamp med hvid tæppeanemone
Kender den ikke umiddelbart, men mener også at have set dem hos Decocean.
Et billed vil hjælpe gevaldigt.
Jeg har det tyske saltvandsleksikon, med over 7000 sider, så det skulle være pokkers hvis den ikke var der i.
Et billed vil hjælpe gevaldigt.
Jeg har det tyske saltvandsleksikon, med over 7000 sider, så det skulle være pokkers hvis den ikke var der i.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
lol så holder bilen i indkørelsen og bogenCarsten skrev: Jeg har det tyske saltvandsleksikon, med over 7000 sider, så det skulle være pokkers hvis den ikke var der i.

-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Fint Carsten, jeg prøver at se om jeg kan fremskaffe et vellignende billede. Jeg er iøvrigt sikker på, at du har set den hos DecOcean, hvis du har været derude for nylig, for han har haft dem en 2 - 3 uger. Det leksikon må da iøvrigt have kostet kassen. Hvad giver man for sådan et?
Hans
Hans
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det er den samme som Johnny K (Bornholm) viste billeder af for et stykke tid siden.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Prisen var nu ikke så overvældende. mener at jeg har betalt omkring € 130,- for dem alle sammenHansR skrev:Fint Carsten, jeg prøver at se om jeg kan fremskaffe et vellignende billede. Jeg er iøvrigt sikker på, at du har set den hos DecOcean, hvis du har været derude for nylig, for han har haft dem en 2 - 3 uger. Det leksikon må da iøvrigt have kostet kassen. Hvad giver man for sådan et?
Hans
http://www.mergus.de/body_meerwasser.html
Den største fejl ved atlasset er at der ikke findes en samlet indholdfortegnelse.
Senest rettet af Carsten søn 10. aug 2008 18:46, rettet i alt 1 gang.
- Johnny k
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2600 Glostrup
Hans er det sådan en
hougaard jeg bor i glostrup
hougaard jeg bor i glostrup

- Vedhæftede filer
-
- SV1.JPG (63.57 KiB) Vist 1840 gange
Mvh. Johnny K
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeg bladret det tyske atlas igennem og umiddelbart uden noget resultat.
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Johnny, ja det er sådan en, fik du den også fra DecOcean? Hvor længe har du haft den og kan du få den til at overleve?
Carsten, hvis du kigger i atlasset skal du se efter en, som ser ud som det Johnny viser på billedet, men så er det hvide en hel masse små polypper. Hvis du ikke kan finde den, må vi jo videre til en af de amerikanske hjemmesider, for nu skal vi s´gu vide havd det er for en interessant ting.
Hans
Carsten, hvis du kigger i atlasset skal du se efter en, som ser ud som det Johnny viser på billedet, men så er det hvide en hel masse små polypper. Hvis du ikke kan finde den, må vi jo videre til en af de amerikanske hjemmesider, for nu skal vi s´gu vide havd det er for en interessant ting.
Hans
- Johnny k
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
Hans min for også små anemoner og nej den er ikke til at holde
der er næsten ikke noget til bage af den
der er næsten ikke noget til bage af den

Mvh. Johnny K
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Har du prøvet at søge på RC, jeg er ret sikker på at jeg for noget tid siden faldt over en tråd der, men har desværre ikke lige noget link...
/Magnus
/Magnus
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
så snart jeg så det billed som johnny sendte, bladerede jeg alt det relevante igennem, men fandt desværre ikke noget.HansR skrev:Johnny, ja det er sådan en, fik du den også fra DecOcean? Hvor længe har du haft den og kan du få den til at overleve?
Hans
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Magnus
Jeg må indrømme min ignorance og spørge dig, hvad RC er og hordan jeg kommer der? Vil være glad for lidt guiding her.
Johnny
Jeg har også på fornemmelsen, at dette er et af de dyr, der nok ikke burde indsamles, men jeg har placeret min i et lille akvarium med relativt lidt lys og uden andet end svampe og en wurdemani reje og så har jeg tænkt mig at eksperimentere lidt med foder etc. Har du nogen idé om, hvornår polypperne udfoldes?
Carsten
Tak for indsatsen, jeg må se at få købt det leksikon, for det var da en rimeligt overskuelig pris.
Hans
Jeg må indrømme min ignorance og spørge dig, hvad RC er og hordan jeg kommer der? Vil være glad for lidt guiding her.
Johnny
Jeg har også på fornemmelsen, at dette er et af de dyr, der nok ikke burde indsamles, men jeg har placeret min i et lille akvarium med relativt lidt lys og uden andet end svampe og en wurdemani reje og så har jeg tænkt mig at eksperimentere lidt med foder etc. Har du nogen idé om, hvornår polypperne udfoldes?
Carsten
Tak for indsatsen, jeg må se at få købt det leksikon, for det var da en rimeligt overskuelig pris.
Hans
- Johnny k
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
Nej! og når de er ude er det ikke ret længe så lukker de igen
Mvh. Johnny K
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Så har jeg fået hul på bylden.
1) Jeg fandt ud af hvad rc stod for og det hjalp at komme ind der - tak Magnus
2) Svampens navn er Trikentrion flabelliiforme og så kan man jo søge på det, hvilket giver gode resultater. En af de ting, som jeg har fundet ud af er, at de skal have rotiferer eller/og cyclopeeze. Jeg har rotiferer i kultur, så det prøver jeg. Desuden har jeg købt noget planktonerstatning fra Trpic Marin ude hos DecOcean, har noget Reef Bugs og har bestilt noget power sponge fra Zeovit, så det lille arsenal skal også prøves. Det ser iøvrigt us til, at de ikke skal have ret meget lys, det kan man næsten se, når man betragter dyret, synes jeg og så skal de have moderat strømning i vandet. Hvorvidt disse oplysninger er nok til at få dem til at overleve ved jeg ikke, men jeg vender tilbage når jeg har nogle resultater.
Hans
2) Svampens navn er Trikentrion flabelliiforme og så kan man jo søge på det, hvilket giver gode resultater. En af de ting, som jeg har fundet ud af er, at de skal have rotiferer eller/og cyclopeeze. Jeg har rotiferer i kultur, så det prøver jeg. Desuden har jeg købt noget planktonerstatning fra Trpic Marin ude hos DecOcean, har noget Reef Bugs og har bestilt noget power sponge fra Zeovit, så det lille arsenal skal også prøves. Det ser iøvrigt us til, at de ikke skal have ret meget lys, det kan man næsten se, når man betragter dyret, synes jeg og så skal de have moderat strømning i vandet. Hvorvidt disse oplysninger er nok til at få dem til at overleve ved jeg ikke, men jeg vender tilbage når jeg har nogle resultater.
Hans
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Det var så lidtHansR skrev:Så har jeg fået hul på bylden.
Hans

/Magnus
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Har også én og efter den næsten er gået i opløsning, har jeg smidt den i total skygge og det ser ud til at virke.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon