Hvilket glas? og fugning?
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
Hvilket glas? og fugning?
heysa
står lidt og skal have lavet en sump og overvejer lidt ang om jeg skal anskaffe mig noget glas selv og så få det skåret til og så selv fuge det men er det er nogen speciele ting at tage højde for med fugningen og hvilket slags glas? regnede med at 160liters?
hilsen Kenneth
står lidt og skal have lavet en sump og overvejer lidt ang om jeg skal anskaffe mig noget glas selv og så få det skåret til og så selv fuge det men er det er nogen speciele ting at tage højde for med fugningen og hvilket slags glas? regnede med at 160liters?
hilsen Kenneth
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Re: Hvilket glas? og fugning?
glaset må ikke røre hinannen du kan bruge en tændstik som afstandsstykke når du fuger
Husk at gøre glaset grundig rent med acetone ellers slipper fugen
Husk at gøre glaset grundig rent med acetone ellers slipper fugen
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ganske almindeligt glas. 160 liter kan du få på mange mål. Hvis det ikke er over 50 cm i højden vil 5 - 6 mm være nok.
Lav en smal bølgebryder på indersiden. Så er der noget at at lægge et evt. dæk glas på.
Lav en fuge på ca 2mm. og gør dig selv den tjeneste at købe et fugemester sæt. Det koster ca 50 kroner, men så kan du også lave fuer som ser helt proffisionelle ud.
Lav en smal bølgebryder på indersiden. Så er der noget at at lægge et evt. dæk glas på.
Lav en fuge på ca 2mm. og gør dig selv den tjeneste at købe et fugemester sæt. Det koster ca 50 kroner, men så kan du også lave fuer som ser helt proffisionelle ud.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
hvam: okay bare i orden tænke nok det var det med tændstikkerne da jeg gjorde det da jeg skulle lave overløb for et par år siden.
carsten: regnede kun med det skulle være det skulle være 100x40x40cm.
nogle steder man kan købe nyt glas i de der 5-6mm til billige penge for snakkede med en glarmester hun ville have 788kr/kvm i tykkelsen 6mm.
har hørt om det fugemestersæt så kunne godt være man skulle prøve det. Eneste fugearbejde til dagligt er kun til vaske og wc'er
hehe men det er os nemt nok med lidt sulfo.
carsten: regnede kun med det skulle være det skulle være 100x40x40cm.
nogle steder man kan købe nyt glas i de der 5-6mm til billige penge for snakkede med en glarmester hun ville have 788kr/kvm i tykkelsen 6mm.
har hørt om det fugemestersæt så kunne godt være man skulle prøve det. Eneste fugearbejde til dagligt er kun til vaske og wc'er

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det var dyrt, men prøv at ringe rundt til nogle stykker. Jeg skulle engang bruge noget stort glas i 5mm. Der var mere end 100% til forskel, og det blot i hver sin ende at den vej jeg boede på.DDT2 skrev:carsten: regnede kun med det skulle være det skulle være 100x40x40cm.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Carsten skrev:Det var dyrt, men prøv at ringe rundt til nogle stykker. Jeg skulle engang bruge noget stort glas i 5mm. Der var mere end 100% til forskel, og det blot i hver sin ende at den vej jeg boede på.DDT2 skrev:carsten: regnede kun med det skulle være det skulle være 100x40x40cm.
okay det var sgu da vildt nok synes jeg bare ffordi jeg så ved akvarieudstyr de tog små 600kr for et på de mål så skulle jeg kun skaffe lidt til skillerum og bobbelfælde men var bare fordi hvis jeg alligevel skulle fuge kunne jeg ligeså godt fuge det hele
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Der er rigtig mange gode film på youtube.com som viser dig hvordan du bærer dig an.
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Da jeg skulle bygge mig gamle akvarie. Fugede jeg først kanterne sammen, derefter lavede jeg fugen i hjørnerne.
Når du skal fuge hjørnerne, så er det en rigtig god ide med fugemestersættet og tape (skal af inden fugen tøre)
Angående glasset, så ring rundt, for der kan være en KÆMPE prisforskel.
Når du skal fuge hjørnerne, så er det en rigtig god ide med fugemestersættet og tape (skal af inden fugen tøre)
Angående glasset, så ring rundt, for der kan være en KÆMPE prisforskel.
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
er der et link til sådan et fugemester sæt ? Har hørt det nævnt før, men syntes ikke at kunne finde det.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Desværre ikke, men i et hvert byggemarked har de det.flemmiov skrev:er der et link til sådan et fugemester sæt ? Har hørt det nævnt før, men syntes ikke at kunne finde det.
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
jeg googlede lidt og fandt noget på silvans hjemmeside, det ser jo smart ud 
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/store ... ategoryId=

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/store ... ategoryId=
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Et færdigt bygget 100x40x40 koster omkring 600 kr hos akvarieudstyr.dk - hvor meget sparer du ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvis det blot er et akvarie i standard mål, ville jeg ikke drømme om at rode med det selv.
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
nej men det var det jeg som tidligere os skrev lidt var i tvivl om det bedst kunne betale sig at købe sådan et og så selv lige fuge skillerum osv i eller om man skulle have lavet det hele fra bunden men hvis i mener det ikke kan betale sig at gå i gang med at fuge osv selv så er det sgu lige så nemt at købe et og selv lave skillerum i det.
I hvert fald mange tak for svarene til det
I hvert fald mange tak for svarene til det