Hvad er det her for en =

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvad er det her for en =

Indlæg af Dan Binderup »

jeg var nede ved Erik i Struer i weekenden, og han havde en goniopora som var et år gammel (ret mig hvis jeg tager fejl Erik).
men skal da ikke sige om den er lige på vippen til at dø.... den stod fint nok da jeg var der.
MVH.
Dan Binderup
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Takker for alle svarende.

Lader dog ikke til at det lige er sådan en man får sine finger i :BA
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Lord Mike skrev:Kan godt følge dig, men syntes da mange her inde siger at de godt kan holde liv i Alveopara, men derimod er der vist ingen her hjemme som kan holde deres goniopora i live i mere end max 1 år.

Men syntes jeg kan huske en tråd på det gamle NF, hvor Engelquist havde holdt sine goniopora i live i mere end 1 år. Hvad der så sidenhen er sket med disse vides ikke.
de døde desværre kort efter hinanden-og ja jeg havde dem vel et års tid og brugte en masse energi på at fodre dem med blendet rejer/muslinger andet snask...
Problemet med goniopra og alveopora er at de kommer fra næringsrigt vand i lagunerne og helst skal spise hele tiden- hvis vi skal tilbyde de forhold i akvariet ville det hele være en stor gang algesuppe iløbet af kort tid...

Derfor forstår jeg heller ikke StarF tidligere påstand om at de skulle trives bedre i næringsfattige Zeovit systemer....?

Smukke koraler der desværre nok aldrig bliver akvarie-egnet...
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Tror ikke du får en garanti for at Zeovit metoden er bedre til at holde liv i de her svære foderkrævende koraller, men muligheden bliver da nævnt.. Årsagen er såvidt jeg har fundet ud af at man dagligt slipper bakterier og detritus fra zeovit stenene ud i akvariet når man ryster dem - Det der frigives er ren mad for korallerne. Derudover er der en del af de andre Zeoprodukter som også virker som koral foder. ..
Jeg har bemærket, at når jeg får rodet lidt op i akvariet så strækker korallerne polypperne som gale... Det må vel betyde at de lugter mad?

/Henrik
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"