DIY baggrund - igen, igen, igen...

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

DIY baggrund - igen, igen, igen...

Indlæg af Morten P. »

Hep saltvandsgeeks :y

Ja DIY baggrunde er jo ikke ligefrem et sjældent diskuteret emne, men jeg har alligevel et par spørgsmål til et projekt jeg har tænkt mig at lege med nu hvor jeg overvejer at lave en baggrund til mit kommende 250L akvarium.

Først er planen at jeg vil lave mig en træform som har samme overflademål som den kommende baggrund. Dernæst var min plan at blande nok Alfix fliseklæb til at jeg kan lave en ca 1-2 cm tyk masse i træformen. For at give overfladen struktur regner jeg med at knuse nogle døde "levende" sten som så vil blive spredt ud over og trykket lidt ind i alfixen.

Jeg ved godt at baggrunden i sig ikke umiddelbart bliver speciel porøs, og derved får en mindre betydning i forhold omsætning af affaldsstoffer i akvariet, men det er sådan set også ligegyldigt her. Det skal blot give en flot baggrund der med tiden kan falde i med de levende sten i akvariet.

Men er der nogen der har prøvet dette, og tror man at det kan laves så det kommer til at se godt ud?

Mvh. Morten.
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Århus

Re: DIY baggrund - igen, igen, igen...

Indlæg af frederik »

Overbevist om at det ville være meget dumt at lave i træ!
Dæk kanterne til med malertape (ikke størknet pu-skum opløser silikone) og giv det så en omgang med noget pu-skum, og placer evt. nogle levende sten i pu-skummet og drys over med koralgrus - det holder!
For akvarie setup - se min profil...

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Jeg har lavet en af fliseklæb på flamingoplader
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=19113

Den er meget naturtro idag, hvor den er godt overgroet af kalkalger..
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Mener du PU skum ( byggeskum ) eller Pu lim ?
frederik skrev:Overbevist om at det ville være meget dumt at lave i træ!
Dæk kanterne til med malertape (ikke størknet pu-skum opløser silikone) og giv det så en omgang med noget pu-skum, og placer evt. nogle levende sten i pu-skummet og drys over med koralgrus - det holder!
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at lave en træform, da den ikke skal i akvariet men kun den bagrund der bliver støbt deri

du kunne jo blande noget groftsalt, og noget koralgrus i alfixen, for at opnå at den bliver lidt porøs, men ellers synes jeg det lyder spændende, og noget jeg selv går og overvejer, men der er vist noget med at det skal udvandes i laaang tid
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Husk det skal stå i fersk vand i ca 8 uger før det kan bruges eller påvirker det PH. jeg har lavet LS at fliselim og koralgrus de bruges stadig :-D
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
McQuaade
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2670 Greve
Geografisk sted: Greve

Indlæg af McQuaade »

Jeg har for 14 dage siden lavet en baggrund i PUskum(Byggeskum det gule) det er utroligt nemt at få til at se naturligt ud, jeg dryssede det med sand lige efter det var sprøjtet ud og et par min efter satte jeg levende sten fast i det, lod det tører nogle dage for at være sikker på at alt "gift" var væk

efterfølgende skar jeg det til så det passede på mit overløb, MEN dette skal laves når der ikke er vand i akvariet, det skal fuges fast ellers flyder det hele op.
Nu har det været i akvariet i 14 dage og er godt dækket med alger, så man ser det næsten ikke mere.

det er helt klart sådan jeg vil lave hele min baggrund når jeg skal have et andet akvarie.

er helt sikker på at det også kan laves på andre måder, det er kun et spørgsmål hvad man syntes er nemmest, det kommer meget hurtigt til at ligne resten i akvariet lige meget hvad man vælger. Jeg ved dog ikke hvor meget der kan leve i skummet, det er jo godtnok fyldt med en masse lufthuller, men tror ikke man skal regne med samme virkning som LS

Billede

Billede

Billede
--Mads
--I'm what Plankton eat--
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19

Indlæg af Morten P. »

Majaca skrev:

umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i at lave en træform, da den ikke skal i akvariet men kun den bagrund der bliver støbt deri

du kunne jo blande noget groftsalt, og noget koralgrus i alfixen, for at opnå at den bliver lidt porøs, men ellers synes jeg det lyder spændende, og noget jeg selv går og overvejer, men der er vist noget med at det skal udvandes i laaang tid
Ja lige præcis - trærammen er blot for at have noget at støbe trærammen i. Evt. tænkte jeg på at lægge en plasticfolie i for at kunne løsne baggrunden fra den træplade den ligger på.

Har overvejet det med den grove salt og har endnu ikke bestemt mig for om det skal prøves. Det jeg blot tænker på er om en tynd baggrund kan blive svækket af porøsiteten når saltet er opløst.

Tak for kommentarer,
Morten.
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19

Indlæg af Morten P. »

engelquist skrev:Jeg har lavet en af fliseklæb på flamingoplader
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=19113

Den er meget naturtro idag, hvor den er godt overgroet af kalkalger..
Det er faktisk meget tæt på at være den type jeg havde tænkt mig. Dog tænkte jeg at man evt ved at lave en 2 cm tyk baggrund af fliseklæb ville kunne få sat et par større (10-15 cm) sten i baggrunden som kunne give lidt ekstra spil ligesom de lidt dyrere baggrunde man kan erhverve sig i diverse butikker. Men det bliver nok lidt sværere med flamingoen.

Mvh. Morten
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af frederik »

Morten P. skrev:
Majaca skrev:

Ja lige præcis - trærammen er blot for at have noget at støbe trærammen i. Evt. tænkte jeg på at lægge en plasticfolie i for at kunne løsne baggrunden fra den træplade den ligger på.

Har overvejet det med den grove salt og har endnu ikke bestemt mig for om det skal prøves. Det jeg blot tænker på er om en tynd baggrund kan blive svækket af porøsiteten når saltet er opløst.

Tak for kommentarer,
Morten.
Tror heller ikke det holder, fliseklæber (alfix, multifix eller hvad i nu vil kalde det) holder altså ikke så sinsygt godt alene, godt nok er der blandet en del cement i, men det er altså ikke særligt stabilt. Byg det hellere op af noget - flamingo, pu-skum eller hvad i nu vil bruge... I ferskvandsakvarier er der efterhånden blevet lavet en del projekter med indv. baggrunde, her har jeg kun set fliseklæber blevet brugt som overflade og farvebehandler (man blander fx. forskelige nuancer af tørfarve i) til baggrunde, der så har været bygget op af noget mere holdbart...

Vil nu stadig mene at mit forslag er det mest holbare, men som der allerede er skrevet er der mange forskelige måder at lave en baggrund på, og der er ingen fasitliste, dog skal man være sikker (!) på at det holder. Så man ikke vågner op med en flamingo eller pu-skums baggrund der er fløjet op af akvariet og har væltet armaturet ned i akvariet og derfor har resulteret i 100 liter vand på gulvet, en flækket siderude og et akvarie med strøm i eller måske bare en kortslutning og midlertidig strømafbrydelse (og jo, det sker)... derfor må jeg også fraråde at prøve at lime pu-skum eller flamingo fast med en form for silikone, da dette ambsolut ikke ville holde i længden, ligesom at flamingo har en opdrift der er stor nok til at få selv pu-skum til at slippe glasset, så pas på og tænk jer om når i laver sådan nogle projekter! :h

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Jeg har lige købt nogle store døde levende sten ca. 50 kg. dem vil jeg skære op med en vinkelsliber og så ''lime'' sammen med Pu lim, det hæver lidt op hvis man fugter de emner først, men ikke så meget som pu skum, og det bliver tungt nok til at blive nede tror jeg, og så vil de sten inden for kort leve op igen og virke som levende sten igen.

Jeg har prøvet at lave en flamingo baggrund til et ferskvands akvarie, og af uvidenhed så limede jeg det fast mid silicone og klemte det inden under rammen, det virkede ca. 2 år. så slap den ene side og løftede ''kun'' min lampe ca. 30 cm. op, det så pisse godt ud imens det blev nede i akvariet, men det gik hurtigt væk når det kom op at tanken.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

http://reefcentral.com/forums/showthrea ... id=1375191

Et eksempel på hvordan det kan gøres med sand, skum og sten
Brugeravatar
McQuaade
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 2670 Greve
Geografisk sted: Greve

Indlæg af McQuaade »

Nu er i flere som anbefaler PU skum og flamingo men siger at man ikke skal lime den fast med silicone, men ingen siger noget om hvad den så limes med?
--Mads
--I'm what Plankton eat--
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det kan man evt. gøre med PU lim - jeg kan ikke lige det rigtige navn.

Det ''skummer'' lidt op især hvis man lige fugter de emner lidt med alm. ferskvand, og det kan ''lime'' på både glas og næsten alle andre emner, det bliver ret hårdt når det er tørt, hvilket sker ret hurtigt.
McQuaade skrev:Nu er i flere som anbefaler PU skum og flamingo men siger at man ikke skal lime den fast med silicone, men ingen siger noget om hvad den så limes med?
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af frederik »

McQuaade skrev:Nu er i flere som anbefaler PU skum og flamingo men siger at man ikke skal lime den fast med silicone, men ingen siger noget om hvad den så limes med?
Med Pu-skum, men pas på at du ikke har for meget flamingo... Iøvrigt kan du ligeså godt male/sætte-ting-fast/eller-hvad-du-nu-vil direkte på pu-skummet, der så klæber direkte på akvariets bagside - det holder meget bedre! Og så risikere du ikke nogen kæmpe uheld...

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det er langt fra sikkert at ''lime'' pu skum eller flamingo fast direkte på glaset / bagruden - det har det med at slippe efter et stykke tid - hos mig slap 1/2 delen af det efter ca. 1,5 år :(

Hvis man skal ''lime'' direkte fast på glas bør det være med PU lim o IKKE PU skum ( byggeskum )
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19

Indlæg af Morten P. »

frederik skrev:
Med Pu-skum, men pas på at du ikke har for meget flamingo... Iøvrigt kan du ligeså godt male/sætte-ting-fast/eller-hvad-du-nu-vil direkte på pu-skummet, der så klæber direkte på akvariets bagside - det holder meget bedre! Og så risikere du ikke nogen kæmpe uheld...
Du lyder godt nok ikke for begejstret for flamingo Frederik :T Jo PU-skum er da en mulighed, men du får det lidt til at lyde som om at det er PU-skum eller katastrofe. Jeg har haft flere flamingobaggrunde i mine tidligere ferskvandsakvarier uden at det har givet problemer, så jeg er ikke så nervøs for de 1-2 cm flamingoplader jeg tænker på at bruge.

Mvh. Morten
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Indlæg af Lasse »

Jeg har planer om at lave en i cement. Men målet er her at opnå stor porøsitet så den kan fungere som levende sten.

Jeg har en tråd her
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=8&t=18255

Den linker også til en laaaang tråd om emnet som har kørt flere år, med en masse "opskrifter", erfaringer og billeder af resultaterne, bl.a. nogle efter års brug.
http://reefcentral.com/forums/showthrea ... genumber=1
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19

Indlæg af frederik »

Lars S skrev:Det er langt fra sikkert at ''lime'' pu skum eller flamingo fast direkte på glaset / bagruden - det har det med at slippe efter et stykke tid - hos mig slap 1/2 delen af det efter ca. 1,5 år :(

Hvis man skal ''lime'' direkte fast på glas bør det være med PU lim o IKKE PU skum ( byggeskum )
Det sker, hvis man har for meget opdrift i forehold til hvor godt tingene er klæbet fast. Derfor skal man passe på med for meget flamingo eller hvis det man limer på/fast ikke er rent nok... Kender ikke pu-lim, men efter hvad jeg har hørt (og erfaret) skulle pu-skum være noget af det der holder bedst...
Morten P. skrev:
frederik skrev:
Du lyder godt nok ikke for begejstret for flamingo Frederik :T Jo PU-skum er da en mulighed, men du får det lidt til at lyde som om at det er PU-skum eller katastrofe. Jeg har haft flere flamingobaggrunde i mine tidligere ferskvandsakvarier uden at det har givet problemer, så jeg er ikke så nervøs for de 1-2 cm flamingoplader jeg tænker på at bruge.

Mvh. Morten
Hehe... Tjoo, 1-2 cm skader nok ikke, men det er såmænd bare fordi at opdriften i flamingo er meget meget større end opdriften i fx. pu-skum og derfor er der selvf. også meget større risiko for at baggrunden popper op - det har jeg selv prøvet et par gange... Men de gange jeg har brugt ren pu-skum er der endnu ikke sket noget...

Venlig Hilsen
Frederik
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Hos Joachim i Petsupply kan man købe Riff sten til billige penge. Tror jeg gav 70 kr stk og de er pænt store - vel 25-30 cm i diameter.

De er MEGET lette at save igennem med en alm. fukssvans og vupti - 2 flade porøse sten som kan limes på baggrund med silicone - og bliver der...

Det har jeg gjort i mit 800 L for at lave overgang til pladen som dækker overløbet og effekten er super. Du kan så lige bore nogle strategiske huller på 8 mm inden de limes i. Så kan du nemt sætte acroporafrags fast i fremtiden !!

De hæfter også godt med hvid Ålborg portland cement hvis der skal bygges yderligere omkring stenene.

Ellers har jeg også lavet overløbsdækning i mit gamle 325 med flamingo og hvid cement - stor succes...
SPS : Stability provides succes
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19

Indlæg af Morten P. »

Lyder fornuftigt Niels - tror lige jeg skal have set lidt mere på det.

/Morten.
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Nielsk

Har du ikke et billede, jeg vil gerne se det i praksis.
Mvh.

Lars Mogensen
nielsk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Jeg kan prøve at tage et billede men tror ikke effekten kan ses. Akvariet er jo 75 cm dybt og jeg har stillet nogle store søjler og koraller foran. Har en masse pics på den bærbare så jeg kan tjekke imorgen når jeg kommer hjem fra arbejde. Måske er der nogen fra opstartsfasen hvor det kan ses.

Har dog ikke selv boret huller til fragmenter, det var noget jeg tænkte på efter der kom vand i :BA
SPS : Stability provides succes
munk
Copepod
Copepod
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af munk »

Jeg har eksperimenteret lidt med Aalborg White (hvid portland cement), Aragonite, groft salt og lign.

Almindeligt groft salt som du kan købe i supermarkedet har jeg ikke haft den store succes med. Cementblandingen opfører sig som om den bliver mere våd når det kommer i og det er ikke lykkedes mig at lave en blanding der efterfølgende blev porøs i dybden. Dvs man "murer" bare en masse salt mere eller mindre permanent inde i cementen.

Jeg har talt med Brøste ang deres stensalt http://www.broste.com/ref.aspx?id=3543 men jeg ville godt købe mindre end en palle. De lovede dog at undersøge om der var nogen af deres kunder i nærheden der havde noget, men jeg har ikke hørt fra dem. Prøv evt. Tropefisk i Aars http://tropefisk.dk/shop/stensalt-25-kg-182795p.html men den salt der er linket til virker for fin ala normal groft salt.

Hvis man blander Aragonite i enten den helt grove eller en af de finere blandinger i, kan man få en ret naturligt udseende overflade. Du kan enten blande det direkte i eller trykke det i / strø det på overfladen bagefter.

Jeg har lavet et par tests hvor jeg lavede en nagativ form i aragonite sand og hældte cement ud over den. Så kan man lave ret store udspring etc hvis man altså kan visualisere det i hovedet og arbejde i negativ.

Den måde jeg har lavet mit porøst på, og ja jeg skal nok se om jeg kan få taget nogle billeder af mine tests, er ved at bruge 35% brintoverilte til at skumme cementen op med. Behøver jeg sige at passende beskyttelse af især øjne men også hænder er ABSOLUT nødvendig, og arbejd udedørs, da blandingen både er kemisk aktiv og bliver varm når du blander det. Brintoverilten kan fåes i matas, og efter Vollsmosesagen er gået lidt i glemmebogen står det nok på hylden i butikken og ikke i baglokalet og de kigger vist heller ikke så mistænkeligt på dig ;)

Jeg varierer boblestørrelsen dels ved mængden af brintoverilte, dels ved temperaturen og blandingen på cementen.

Indtil videre er det lidt på slump, men tag ca 2½ dl hvid cement og bland nok vand i til blandingen ser våd ud og ligner kagedej eller lign.

Hæld så ca 1-2 cl brintoverilte i (1 snapseglas ca) blandingen der vil blive let gullig og bruse let.

Rør nu rundt i blandingen og når det lykkes dig at ramme dig selv i ansigtet med brandvarm cement skynder du dig at finde nogle sikkerhedsbriller.

Nu tager du så den form frem som du omhyggeligt har forberedt til formålet eller du flår toppen af en mælkekarton og bruger den uden at græde over den spildte mælk.

Hvis du vil have små fine bobler og en sten der synker godt i vand skulle du have brugt koldt vand til at lave cementen og du skulle ikke have hældt så meget brintoverilte i.

Hvis du vil have en mere porøs sten der lige synker så skulle du have brugt lunkent vand og lidt mindre brintoverilte i.

Hvis du rigtig gav den gas så brugte du varmt vand og hældte godt med brintoverilte i. Blandingen hæver så i løbet af no time op til 3x størrelsen inden den falder sammen og udtørrer med en sydende lyd og en fin dampsøjle fordi temperaturen kommer godt over kogepunktet. Resultatet er en super porøs sten der flyder og falder fra hinanden hvis du rører ved den.

Jeg vil anbefale at lade resultatet hærde i mindst 24 timer inden du begynder at pille ved det eller flytte formen. Efter 6 timer kan du evt hælde vand over resultatet så cementen ikke kommer til at mangle vand til hærdningen. Efter 36-48 timer kan du sandsynligvis tage dit emne ud af formen. Hvis du vil fjerne noget af emnet er dette et godt tidspunkt da cementen er ret svag og hvis det er meget porøst kan presses i stykker med fingrene ellers med et værktøj. Efter en uge og hvis det er tørt vil det lyde "skørt" ligesom porebeton/siporex eller hvad nu det lokale byggemarked kalder deres hvide gør-det-selv-med-en-sav-og-fliseklæber cementplader.

Men som sagt. Vær forsigtig. Fra det øjeblik du blander brintoverilten i har du ikke tid til at gøre andet end at hælde det i formen med det samme. Hvis du skal lave en hel baggrund vil jeg foreslå at gøre det over flere mindre omgange. Cementen bør hæfte fint nok fra gang til gang. Hvis du laver en 2 eller 5 liters blanding første gang beder du om problemer.

Læs helst dette inden du går i gang
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_peroxide
http://www.bu.edu/es/labsafety/ESMSDSs/ ... oxide.html
Brugeravatar
hanxa
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Indlæg af hanxa »

Jeg er ved at bygge baggrunde og dekorationer med døde levende sten og pu skum.

Håber snart jeg er færdig :)

Jeg har stripset sten på et gitter, fyldt op med pu skum. Fjernet næsten al pu skum med en dremel og smidt noget 2 komponent lim på på skummet og hældt groft sand og knust koral på.

Tror det ender med at blive super godt.

lige lidt hurtige billeder. De er ikke 100% færdige.
Vedhæftede filer
inden brug af dremel
inden brug af dremel
DSC00423.JPG (51.42 KiB) Vist 5081 gange
DSC00422.JPG
DSC00422.JPG (58.2 KiB) Vist 5079 gange
DSC00421.JPG
DSC00421.JPG (48.45 KiB) Vist 5080 gange
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Kan vi ikke få en update? :)
Brugeravatar
hanxa
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Indlæg af hanxa »

jeg mangler diverse ting og sager før jeg kan fortsætte. Håber det kommer inden weekenden :)
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19

Indlæg af Morten P. »

Jeg har støbt mig en baggrund i alfix på en tynd flamingoplade - skal se om jeg ikke kan få taget nogle billeder snart ;-)

/Morten
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Hvorfor har du fjernet næsten al det pu skum igen ?
hanxa skrev:Jeg er ved at bygge baggrunde og dekorationer med døde levende sten og pu skum.

Håber snart jeg er færdig :)

Jeg har stripset sten på et gitter, fyldt op med pu skum. Fjernet næsten al pu skum med en dremel og smidt noget 2 komponent lim på på skummet og hældt groft sand og knust koral på.

Tror det ender med at blive super godt.

lige lidt hurtige billeder. De er ikke 100% færdige.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Jeg har lige lavet et overløb til mit nye 325l akvarie, dette har jeg gjort ved at tage nogle store reef sten og hammeret dem i stykker, og så limet nogle forskellige stykker fast på glaset med PU lim ( IKKE pu skum ) dette er jeg ret spændt på om det kommer til at se ud som jeg håber.
Vedhæftede filer
Her set fra siden.
Her set fra siden.
Overløb - 2.JPG (44.8 KiB) Vist 4926 gange
Der skal lige limes lidt mere på det for at gemme den samling.
Der skal lige limes lidt mere på det for at gemme den samling.
Overløb - 1.JPG (39.39 KiB) Vist 4926 gange
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"