Hej
Har en CA værdi på 580, er det noget man skal være nervøs for, eller er det lige meget?
Bo
For høj CA værdi
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4591 Føllenslev
- Geografisk sted: Havnsø
Re: For høj CA værdi
Hvad ligger KHen på den plejer at være ret lav ved høj CA.
Hvis KH ligger hvor den skal kan du gøre 2 ting lade akvariet være end til dine værdier ligger hvor de skal.
Ellers kan du komme en lille smule saltsyre i vandet ( meget lidt ) så falder CA.
RonniA og mig lavede en lille fejl med hans kalkreaktor og fik en temlig høj CA i vandet vi snakkede med Jens Jørgen og han sagde det med saltsyren og det virkede.
Ingen koraller og fisk tog skade af de par dråber vi kom i vandet.
Hvordan har du fået så høj en CA ??
Steen.
Hvis KH ligger hvor den skal kan du gøre 2 ting lade akvariet være end til dine værdier ligger hvor de skal.
Ellers kan du komme en lille smule saltsyre i vandet ( meget lidt ) så falder CA.
RonniA og mig lavede en lille fejl med hans kalkreaktor og fik en temlig høj CA i vandet vi snakkede med Jens Jørgen og han sagde det med saltsyren og det virkede.
Steen.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
580 = Lad tiden gå. Sålænge der ikke sker kalkudfældning er 580 ikke noget problem.
Jeg ville IKKE lege med saltsyre pga. ca=580.
Jeg ville IKKE lege med saltsyre pga. ca=580.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4591 Føllenslev
- Geografisk sted: Havnsø
KH er 6,1, som jo er i underkantenspdiving skrev:Hvad ligger KHen på den plejer at være ret lav ved høj CA.
Steen.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)
Jeg hæver KH med tvekulsurt natron som er købt i matas til 25-30 kr
Kom lidt KH buffer i akvariet så stiger KHen til det den skal ligge på og din CA vil helt sikkert falde.
Steen
Steen