Sukker kuren
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Sukker kuren
Har overvejet at prøve sukkerkuren. Min plan var 1,5 tsk sukker pr. ca. 530+128L vand. Nitrat konc. måler jeg løbende. Men skal sukkeret doseres hverdag ligesom med vodka eller som engangsdoseringer (dog måske over flere gange)?
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions: 965
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Re: Sukker kuren
Hvorfor vil du prøve det...?
Der har været et par stykker der har forsøgt sig og der tales både for og imod- jeg forsøgte mig engang med en vodkakur, da jeg, efter lang tids forsømmelse af baljen, opdagede at jeg havde for høje nitrat og fosfatværdier- jeg ved ikke om det virkede eller om det var vandskiftende der fik baljen på plads igen..
Jeg er efterhånden blevet en stædig fortaler for "back to the basic" altså: Levende sten, cirkulation, skummer og vandskifte... det kører bedst for mig når jeg holder mig til denne enkle læresætning...
Der har været et par stykker der har forsøgt sig og der tales både for og imod- jeg forsøgte mig engang med en vodkakur, da jeg, efter lang tids forsømmelse af baljen, opdagede at jeg havde for høje nitrat og fosfatværdier- jeg ved ikke om det virkede eller om det var vandskiftende der fik baljen på plads igen..
Jeg er efterhånden blevet en stædig fortaler for "back to the basic" altså: Levende sten, cirkulation, skummer og vandskifte... det kører bedst for mig når jeg holder mig til denne enkle læresætning...
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: Sukker kuren
Hvad med at forsøge "Jeg fodrer intet eller meget lidt et stykke tid" kuren ?
Jeg er meget enig med Bo, KISS princippet virker altid bedst !
Jeg er meget enig med Bo, KISS princippet virker altid bedst !