Regler for udførsel af fisk fra Tyrkiet??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Regler for udførsel af fisk fra Tyrkiet??
Hejsa,
Jeg skal snart et smut til Tyrkiet, og havde i den forbindelse tænkt på muligheden for evt. at tage et par fisk med hjem dernede fra, men hvad siger reglerne omkring det?? nogen der har prøvet at tage selvfanget med hjem i deres egen balje??
Jeg skal snart et smut til Tyrkiet, og havde i den forbindelse tænkt på muligheden for evt. at tage et par fisk med hjem dernede fra, men hvad siger reglerne omkring det?? nogen der har prøvet at tage selvfanget med hjem i deres egen balje??
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Re: Regler for udførsel af fisk fra Tyrkiet??
Jeg kender ikke til det lovmæssige, men jeg tvivler stærkt på det er lovligt!
Jeg har dykket i tyrkiet, og på de ture må man ikke tage så meget som en skal med fra dykket. Så jeg tvivler altså på det.
For det andet er der meget få flotte fisk i tyrkiet, langt de fleste er mørke og sølv farvet.
Men som sagt, jeg kender ikke loven!
Jeg har dykket i tyrkiet, og på de ture må man ikke tage så meget som en skal med fra dykket. Så jeg tvivler altså på det.
For det andet er der meget få flotte fisk i tyrkiet, langt de fleste er mørke og sølv farvet.
Men som sagt, jeg kender ikke loven!
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Geografisk sted: Frederiksberg
Hej Thomas
Nej det er absolut ikke lovligt med mindre du har fået eksport cities og godkendelse af både de tyrkiske og danske myndigheder.
Jeg tror du vil være bedre tjent med at smutte i forhandleren og købe dine fisk der
Mvh
Martin
Nej det er absolut ikke lovligt med mindre du har fået eksport cities og godkendelse af både de tyrkiske og danske myndigheder.
Jeg tror du vil være bedre tjent med at smutte i forhandleren og købe dine fisk der

Mvh
Martin
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Der er ikke fisk på CITES-listerne, så dér skal ihverfald ikke hentes nogen tilladelse.djnokia skrev:Hej Thomas
Jeg tror du vil være bedre tjent med at smutte i forhandleren og købe dine fisk der![]()
Mvh
Martin
Derimod skal der nok en export-tilladelse fra tyrkerne og en import-tilladelse fra Danmark til, før det går godt....
... jeg har ihvertfald ikke lyst til at bruge tid i et tyrkisk fængsel

/Kim
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Rødovre
Godt så, jamen jeg tror nu bare jeg lader det blive ved tanken..
Var nu ikke for at spare et par hundrede kroner, jeg ville gøre det, mere ideen om at det var en fisk jeg selv havde fanget..
Helt sikkert ikke rart i et Tyrkisk fængsel..
dog tvivler jeg på at man ender der pga. en hundestejler..
måske jeg kan nøjes med at få hugget hånden af..
:)

Var nu ikke for at spare et par hundrede kroner, jeg ville gøre det, mere ideen om at det var en fisk jeg selv havde fanget..
Helt sikkert ikke rart i et Tyrkisk fængsel..

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Geografisk sted: Frederiksberg
ThomasRødovre skrev:Godt så, jamen jeg tror nu bare jeg lader det blive ved tanken..
Helt sikkert ikke rart i et Tyrkisk fængsel..dog tvivler jeg på at man ender der pga. en hundestejler..
måske jeg kan nøjes med at få hugget hånden af..
:)
Så bliver det også lidt svært at flytte koraller i baljen med kun en hånd

/Martin
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Fisk og koraller købt i akvariebutikker i Tyrkiet må du heller ikke tage med hjem. Vores guide undersøgte det sidste gang vi var der.
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Hvis det er middelhavet, er der bestemt ikke det vilde at komme efter.
Der er nogle rigtig flotte Thallasoma Pavo gylter, men den ligner Thallasoma Lunare meget - og det er normalt ikke en fisk de fleste gider at have i deres akvarium!
Så er der nogle flotte Muræner, Mørkeblå Chromis og nogle vildt flotte lyserøde og lysegrønne anemoner.
Ikke noget jeg ville løbe risikoen for.
Der er nogle rigtig flotte Thallasoma Pavo gylter, men den ligner Thallasoma Lunare meget - og det er normalt ikke en fisk de fleste gider at have i deres akvarium!
Så er der nogle flotte Muræner, Mørkeblå Chromis og nogle vildt flotte lyserøde og lysegrønne anemoner.
Ikke noget jeg ville løbe risikoen for.
- Alexcpdk
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
Er der ikke nogle der har nogle undervandsfoto fra tyrkiet vi må se ? det begynder jo at lyde lidt intra. nu 

Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5