Deffekt Multicontroler
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Deffekt Multicontroler
Her idag opdagede jeg min multi controler var holdt op med at køre.
Når jeg sætter pumperne igang, så starter den med at køre fint nok, så begynder lysene lige så stille at fade væk i den, for der efter at forsvinde helt og så holder det hele bare op med at køre, nogle der har en ide til hvad der er galt?
vi snakker tunze multicontroler her.
Når jeg sætter pumperne igang, så starter den med at køre fint nok, så begynder lysene lige så stille at fade væk i den, for der efter at forsvinde helt og så holder det hele bare op med at køre, nogle der har en ide til hvad der er galt?
vi snakker tunze multicontroler her.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Re: Deffekt Multicontroler
Jeg har:
2 sæt 6100 med multi controler
1 6100 med single controler
2x 20v transformer
1x12v transformer
mit spørgsmål er så. Hvad høre til hvad?
2 sæt 6100 med multi controler
1 6100 med single controler
2x 20v transformer
1x12v transformer
mit spørgsmål er så. Hvad høre til hvad?
- Hobbyakvaristen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
ud fra d du har vil jeg da sige:
2 sæt 6100 m multi = 2 x 20v transformer
1 x 6100 m single = 1 x 12v transformer
uden dog at være 100% men ud fra udstyr vil jeg sige sådan ( intet at finde om transformer størrelse på Tunze´s side )
2 sæt 6100 m multi = 2 x 20v transformer
1 x 6100 m single = 1 x 12v transformer
uden dog at være 100% men ud fra udstyr vil jeg sige sådan ( intet at finde om transformer størrelse på Tunze´s side )
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Så vidt jeg ved, er en 6000 og en 6100 den samme pumpe men med to forskellige trafoer.
Altså må dine 2x6100 med 2x20V trafo være 6100 pumper og 1x6100 med 1x12V trafo være en 6000.
/Kim
Altså må dine 2x6100 med 2x20V trafo være 6100 pumper og 1x6100 med 1x12V trafo være en 6000.
/Kim
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Du kører 2 pumper på controlleren right ?
Prøvet med en af gangen også bytte dem ?
Prøvet med en af gangen også bytte dem ?
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
har lige byttet lidt rundt på dem. Mener alle pumperne er 6100 pumper, men kan lige kigge på dem når jeg kommer hjem.
Jeg har fundet ud af at en af pumperne der bliver den boks hvor man sætter strøm til, sindsyg varm, samme gør transformeren. Så enten er der en deffekt transformer, eller så er der en deffekt boks.
normalt der kørte jeg multi sættet sammen og så singel for sig, da jeg syntes det gav de flotteste vand bevægelser.
Jeg har fundet ud af at en af pumperne der bliver den boks hvor man sætter strøm til, sindsyg varm, samme gør transformeren. Så enten er der en deffekt transformer, eller så er der en deffekt boks.
normalt der kørte jeg multi sættet sammen og så singel for sig, da jeg syntes det gav de flotteste vand bevægelser.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Der står helt sikkert 6100 på dem alle - det er den samme pumpe.
Pumperne kan jo godt køre uden kontroller. Hvordan kører de så ?
Hvis der stadig er en der ikke kører korrekt, må det jo være det sæt der fejler noget. Så bytter du trafoerne om - følger fejlen trafoen er det dén der fejler noget, følger fejlen pumpen, så er det dén.
/Kim
Pumperne kan jo godt køre uden kontroller. Hvordan kører de så ?
Hvis der stadig er en der ikke kører korrekt, må det jo være det sæt der fejler noget. Så bytter du trafoerne om - følger fejlen trafoen er det dén der fejler noget, følger fejlen pumpen, så er det dén.
/Kim
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det var også planen.. men hvordan bør jeg så ku se hvilke der bør ku køre med 12v transformeren? syntes nemlig igår at den ingen gad køre med den.
Men nu har jeg ikke lige super fejlsøgt på det hele endnu, det blev det for sent til igår. Så pt køre der bare 1x 6100 som cirkulation.
Men nu har jeg ikke lige super fejlsøgt på det hele endnu, det blev det for sent til igår. Så pt køre der bare 1x 6100 som cirkulation.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har også haft det problem at styreboksen til en af mine pumper blev brændvarm og fik i alarm.
Det blev klaret ved at skille pumpen af og lægge den til afsyring.
Om det kan afhjælpe dit problem med controlleren tror jeg nu ikke, men det er noget meget sart grej.
6000 og 6100 er ens bortset fra strømforsyningen.
Om det kan afhjælpe dit problem med controlleren tror jeg nu ikke, men det er noget meget sart grej.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
blev både styreboksen og transformeren varm eller hvad ?Carsten skrev:Jeg har også haft det problem at styreboksen til en af mine pumper blev brændvarm og fik i alarm.
er det bare akslen, der skal til afsyring eller?
når i siger pumperne er ens, bortset fra transformeren, så burde det vel være muligt at bruge 12v på alle pumperne, og så er det lige meget hvor jeg kobler den til, oder was?
hvordan kan man se der er alarm, såvidt jeg ku se var der ikke noget at se fysisk, var først da jeg rørte den jeg opdagede at den var brandvarm.
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Du har ikke mulighed for at måle på den ?
Nu ved jeg ikke hvordan og hvorledes den virker. Men det må være en jævnspænding der styrer dine pumper via controlleren. Kan du skille den ad og måle hvordan spændingen ser ud før og efter du tilslutter pumpen. Kunne forestille mig at spændingen ville falde så snart pumpen kommer på, og strømmen ville stige enormt.
Evt. din pumpe der er brændt af eller næsten blokeret og trækker din controller med i faldet.
Nu ved jeg ikke hvordan og hvorledes den virker. Men det må være en jævnspænding der styrer dine pumper via controlleren. Kan du skille den ad og måle hvordan spændingen ser ud før og efter du tilslutter pumpen. Kunne forestille mig at spændingen ville falde så snart pumpen kommer på, og strømmen ville stige enormt.
Evt. din pumpe der er brændt af eller næsten blokeret og trækker din controller med i faldet.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Den temperatur stigning er der både på transformer og styreboks, er meget lille, så jeg vil sige at det ikke bliver varmt.StarF skrev:blev både styreboksen og transformeren varm eller hvad ?Carsten skrev:Jeg har også haft det problem at styreboksen til en af mine pumper blev brændvarm og fik i alarm.
når i siger pumperne er ens, bortset fra transformeren, så burde det vel være muligt at bruge 12v på alle pumperne, og så er det lige meget hvor jeg kobler den til, oder was?
hvordan kan man se der er alarm, såvidt jeg ku se var der ikke noget at se fysisk, var først da jeg rørte den jeg opdagede at den var brandvarm.
Dengang min pumpe fejlede var det vist nok kun styreboksen der blev varm.
Pumpen skal skilles ad og syres helt af. Der er en del skylle kanaler i pumpen som slammer til.
Jeg har 2x6100 og 2x6000, men hvilken der er hvad ved jeg ikke, for med tiden er det hele blevet byttet rundt.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
tak for tippet, må hjem og skilde det hele af og lægge det i noget edike eller sådan.Carsten skrev:Den temperatur stigning er der både på transformer og styreboks, er meget lille, så jeg vil sige at det ikke bliver varmt.StarF skrev:blev både styreboksen og transformeren varm eller hvad ?Carsten skrev:Jeg har også haft det problem at styreboksen til en af mine pumper blev brændvarm og fik i alarm.
Dengang min pumpe fejlede var det vist nok kun styreboksen der blev varm.
Pumpen skal skilles ad og syres helt af. Der er en del skylle kanaler i pumpen som slammer til.
Jeg har 2x6100 og 2x6000, men hvilken der er hvad ved jeg ikke, for med tiden er det hele blevet byttet rundt.
en let måde at udelukke styre boksen, vil være være at tage den af og sætte den på en anden pumpe, ku jeg self også prøve. tak for hjælpen so far.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
nej det er det, desvære ikke.Holst skrev:Du har ikke mulighed for at måle på den ?
men det er jo enten transformeren, pumpen eller styre boksen, så må vel bare lege lidt med det og bytte rundt til jeg får noget udelukket. og så tage den der fra.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Så har jeg gået det igennem
ingen af pumperne vil køre med min 12v transformer..
1 af pumperne vil slet ikke køre, de andre virkre fint bare ikke på 12v´s (kan ik huske om 12v sad på den der først var i stykker)
hvis jeg tager pumpen der er i stykker, og sætter på en anden styrboks køre den, men styr boksen begynder at bippe helt vildt. har aldrig hørt den gør det før.
jeg har haft taget rotoren ud, gjort den ren samt rent nede i hullet, har svært ved at se hvordan jeg ellers skal skille den mere af?
min konkulision er 12v transformeren er død samme er styr boksen.
ingen af pumperne vil køre med min 12v transformer..
1 af pumperne vil slet ikke køre, de andre virkre fint bare ikke på 12v´s (kan ik huske om 12v sad på den der først var i stykker)
hvis jeg tager pumpen der er i stykker, og sætter på en anden styrboks køre den, men styr boksen begynder at bippe helt vildt. har aldrig hørt den gør det før.
jeg har haft taget rotoren ud, gjort den ren samt rent nede i hullet, har svært ved at se hvordan jeg ellers skal skille den mere af?
min konkulision er 12v transformeren er død samme er styr boksen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det lyder utroligt hvis begge ting skulle stået af samtidigt.
Det at styreboksen bipper, er fordi pumpen er hæmmet i sin rotation.
Du skal nok bruge noget der er kraftigere end eddike. enten eddikesyre eller citronsyre. Og så drukn pumpen i en times tid, så burde det hele være opløst.
Du skal nok bruge noget der er kraftigere end eddike. enten eddikesyre eller citronsyre. Og så drukn pumpen i en times tid, så burde det hele være opløst.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
trode jeg ku skille den af. smider den lige i en opløsnign natten over såCarsten skrev:Det lyder utroligt hvis begge ting skulle stået af samtidigt.

den anden styre boks virker ikke på andre pumper heller, og nu er det godt nok noget tid jeg havde EL i skolen, men kan umildtbartet ikke måle nogle volt på 12v strøm forsygningen...