Reje og anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Dan9
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2008

Reje og anemone

Indlæg af Dan9 »

Hej.
Min reje bliver ved med at genere min anemone så den pakker sig sammen. Kan anemonen ikke brande rejen eller spise den?
Det er som om at rejen tager pladsen fra klovnfiskene, eller ville de bare skubbe rejen væk, hvis de var interesseret i anemonen?
Danni :)
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Reje og anemone

Indlæg af Helena »

Anemonen kan sagtens spise rejen, og hvis dine klovne bliver inteesseret i anemonen skal rejen nok flytte sig.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Dan9
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af Dan9 »

Kan der gå lang tid før en klovn fisk bliver interesseret i en annemone? - Eller sker det normalt efter ganske kort tid, når man har lagt annemonen i? For mine klovnfisk virker overhovedet ikke interesseret i den annemone, jeg har lagt i. Og hvis jeg nu køber en ny annemone, kan flere annemoner gå sammen for 120 liter?

På forhånd tak :)

Danni
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Det er meget forskelligt hvor hurtigt det sker, hvis det sker, der gives ingen garantier mine opdagede den først da der kom fisk større end dem selv, men så var det også deres helt og aldeles, og de var rigtig frække ved de andre fisk, så flyttede anemonen, ned under en sten, så var det ikke sjovt længere, nu er de flyttet ned i min vidunderkoral. Du kan godt have 2 anemoner i 120l men vil ikke anbefale det( de sviner ).
Dan9
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af Dan9 »

Mange tak for hjælpen :) Har lige to ekstra spørgsmål.
Hvis man putter en annemone i vandet, er det så svarende til at putte en fisk i?
Hvad med fodder til sådan en fætter? Skal man fodre den, eller fixer den selv maden? - Jeg synes, at jeg har læst, at de klarer sig selv.
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

En anemone sviner mere end en fisk, firkantet set.

det kommer selv an på så mange faktore, størrelse, art osv. men ja gennerelt så gør den

mange fodre deres anemone, dermed ikke sagt at det er det smarteste (efter min mening:))

anemoner får nok over 90% af deres nærring fra lyset og resten fanger de når du fodre dine fisk, ellers hvis dine klovnfisk begynder at fodre den :D

så efter min mening er det eneste du får ud af at fodre anemonen, ekstra næring i vandet, at anemonen sviner mere og anemonen vil vokse hurtigere, hvilket i langt de fleste tilfælde vil være træls, da de i forvejen vokser ret hurtigt
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Dan9
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af Dan9 »

Mange tak :)

Nu har jeg jo næsten lige sat annemonen i vandet, er det så bedst, at jeg venter en månedstid med at sætte en ny fisk i akvariet? - Som udgangspunkt har jeg nemlig ventet en månedstid pr. ny fisk i vandet.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Tålmodigehed er en god ting, men du behøver nok ikke vente en måned, hvis du gerne vil prøve det kan du evt stikke et lille stykke kogt reje ned til din anemone med en pincet, det ser faktisk meget sjovt ud, men det er bestemt ikke nødvendigt for at den trives, og det skal gøres meget sjældent, eller bare den ene gang for oplevesens skyld. :GO
Dan9
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17

Indlæg af Dan9 »

lyder godt :)

jeg takker :)

Danni