fisk sammensætning
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
fisk sammensætning
Hej!
Jeg er gået i gang med saltvand efter næsten 10 års pause men har i længere tid planlagt mit akvarie som faktisk er kørende nu og er klar til at blive introducret for nogle fisk og flere koraller.
Lidt info min Balje er på 800 liter.
Jeg vil nu nævne min favorit fisk og vil gerne have jeres mening om det er for meget hvis de bliver introduceret på samme tidspunkt. Jeg ved godt nogle af disse fisk er dyre men det er sørget for!
Hawaiensis
gemmatum/rostratum
Naso elegans
lille blå palet
3 små gule kirurger
en diachantus kejser
En pindsvinefisk
Hvis der er plads til mere evt småtterier må i meget gene komme med foreslag til noget provo!
mvh Jens
Jeg er gået i gang med saltvand efter næsten 10 års pause men har i længere tid planlagt mit akvarie som faktisk er kørende nu og er klar til at blive introducret for nogle fisk og flere koraller.
Lidt info min Balje er på 800 liter.
Jeg vil nu nævne min favorit fisk og vil gerne have jeres mening om det er for meget hvis de bliver introduceret på samme tidspunkt. Jeg ved godt nogle af disse fisk er dyre men det er sørget for!
Hawaiensis
gemmatum/rostratum
Naso elegans
lille blå palet
3 små gule kirurger
en diachantus kejser
En pindsvinefisk
Hvis der er plads til mere evt småtterier må i meget gene komme med foreslag til noget provo!
mvh Jens
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: fisk sammensætning
Mange kiruger på een gang, men kommer jo an på hvor længe det har kørt, for umiddelbart er der jo masser af plads, kunne du ikke fortælle lidt mere om akvariet, teknik osv.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Teknik er helt iorden mener jeg. Skummer bubblemaster der kan klarer et 2000 liters. 24000 liter vandstrøm i timen. har ca 120 kg levende sten. Akvariet er indkørt og er nu ca 6 mrd gammelt. Jeg har kun tilføjet en del koraller i og nogle få ildhaler samt en enkelt loricula.
Jeg regner med at købe koraller og Fisk gennem Moby's næste sendning i august da jeg mener han er billigst og har kun hørt godt om ham.
Jeg regner med at købe koraller og Fisk gennem Moby's næste sendning i august da jeg mener han er billigst og har kun hørt godt om ham.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Ja der er ikke noget i vejen med Mobys varer, du kunne da også sagtens have nogle rejer evt.dannebrogs til at lave lidt liv der ikke lige er fisk. Og evt. en Kejser mere, der er så mange flotte.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
gylter har jeg ikke så gode erfaringer med, de passer ikke ind i min fiskebestand, for urolige, skal du have noget virkelig kræs, er en papegøjefisk måske noget, der findes en som er Reefsafe, JJ fra Reefs.dk har fået nogle hjem til sig selv og andre, har set den i hans akvarie, absolut en meget flot fisk, pseudochromis fridmani er også en af mine farvoritter.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Helena skrev: skal du have noget virkelig kræs, er en papegøjefisk måske noget, der findes en som er Reefsafe, JJ fra Reefs.dk har fået nogle hjem til sig selv og andre.
Hvad er navnet på den??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Ja det ville jeg egenligt også gerne vide.!
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
bump - vil også gerne vide det latinske navn på fisken
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21