Boosterpumpe til osmoseanlæg
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4591 Føllenslev
- Geografisk sted: Havnsø
Boosterpumpe til osmoseanlæg
Hej
Hvis man ønsker at udnytte sit osmoseanlæg bedre (mindre spildvand), er det så bare at montere en boosterpumpe?, og kan man gøre det med alle anlæg?
Bo
Hvis man ønsker at udnytte sit osmoseanlæg bedre (mindre spildvand), er det så bare at montere en boosterpumpe?, og kan man gøre det med alle anlæg?
Bo
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2860 Søborg
Re: Boosterpumpe til osmoseanlæg
jeg kan ikke se hvorfor du skulle få mindre spildevand, mindre spildevand = mere beskidt osmosevand.
hvor stor er din balje hvor meget vand har du brug for, er det ikke bare at købe et lidt større/bedre anlæg frem for at bruge pengene på en booster.
jager
hvor stor er din balje hvor meget vand har du brug for, er det ikke bare at købe et lidt større/bedre anlæg frem for at bruge pengene på en booster.
jager
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
En boosterpumpe vil i de fleste tilfælde give mindre spildvand da man kun sjældent har tryk nok på vandhanen til at få fuld udnyttelse af osmoseanlægget. Hvor jeg bor er der så lidt tryk på at der normalt er ca 99% spildvand, med boosterpumpe er det ca 50/50. Det er selvfølgelig så de to ekstremer der er repræsenteret, normalt vil man ligge et sted imellem de to.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2860 Søborg
hej chris
vil det sige at hver gang du laver ca 10 liter vand smider du ca 1M3=1000 liter vand i kloaken.
så ville jeg sku kigge på hvad det er galt med dit anlæg for noget er helt galt med det.
det anlæg jeg havde før lavede 400 liter i døgnet og jeg kunne på det selv besteme hvor meget der skulle igennem til kloaken og hvor meget jeg skulle have i mine tønder. så jo hurtigere jeg ville have vand des mere beskidt.
jager
vil det sige at hver gang du laver ca 10 liter vand smider du ca 1M3=1000 liter vand i kloaken.
så ville jeg sku kigge på hvad det er galt med dit anlæg for noget er helt galt med det.
det anlæg jeg havde før lavede 400 liter i døgnet og jeg kunne på det selv besteme hvor meget der skulle igennem til kloaken og hvor meget jeg skulle have i mine tønder. så jo hurtigere jeg ville have vand des mere beskidt.
jager
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det jeg prøvede at forklare før (som åbenbart mislykkedes med) var at osmoseanlæg kræver et vist tryk på vandet før de giver fuld udbytte. Når vandtrykket er meget lavt bliver der næsten ikke presset noget gennem membranen og derfor er der en masse ekstra spild. Når vandtrykket er optimalt er der væsentligt mindre spild.
Hvis vi nu forestiller os at de fleste mennesker har et vandtryk der er bedre end det jeg har i min lejlighed, men ikke helt nok til at give maksimal udnyttelse af filteret vil de stadig få bedre udnyttelse ved at tilslutte en boosterpumpe.
Hvis vi nu forestiller os at de fleste mennesker har et vandtryk der er bedre end det jeg har i min lejlighed, men ikke helt nok til at give maksimal udnyttelse af filteret vil de stadig få bedre udnyttelse ved at tilslutte en boosterpumpe.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4591 Føllenslev
- Geografisk sted: Havnsø
Hvad er det optimale vandtryk til osmoseanlægget?Chris2500DK skrev:Det jeg prøvede at forklare før (som åbenbart mislykkedes med) var at osmoseanlæg kræver et vist tryk på vandet før de giver fuld udbytte. Når vandtrykket er meget lavt bliver der næsten ikke presset noget gennem membranen og derfor er der en masse ekstra spild. Når vandtrykket er optimalt er der væsentligt mindre spild.
Bo
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det afhænger vel af osmoseanlægget. Den boosterpumpe jeg har giver 110 psi/7.5 bar, osmoseanlægget kunne håndtere op til 8 bar.